CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2576|Reply: 22

[Tempatan] Langkawi dilanda banjir, 60 keluarga dipindahkan

[Copy link]
Post time 4-7-2013 10:01 PM | Show all posts |Read mode


LANGKAWI 4 Julai - Hujan lebat sejak tengah malam tadi mengakibatkan sebanyak 26 kampung di pulau ini dilanda banjir kilat.

Antara kampung terlibat adalah Kampung Limbong Putra, Kampung Atas, Kampung Bawah, Kampung Titi Changkung dan Kampung Bukit Kemboja.

Pegawai Kebajikan Masyarakat Daerah, Che Ahmad Che Noor berkata, sehingga pukul 5 petang semalam, sebanyak 60 keluarga membabitkan 152 orang dipindahkan ke dua buah pusat pemindahan

Menurut beliau, sebanyak 43 keluarga dipindahkan ke Pusat Pemindahan sementara Dewan Al-Syifa dan 17 keluarga dipindahkan ke Pusat Pemindahan Sementara Sekolah Menengah Kebangsaan Kedawang.

Katanya, terdapat empat keluarga yang enggan berpindah ke pusat pemindahan menumpang di rumah saudara mara dan dua keluarga tidak berpindah.

“Setakat ini dua pusat pemindahan sementara dibuka. Bagaimanapun sekiranya tiada hujan pada malam ini, kesemua mangsa banjir ini akan dibenarkan pulang ke rumah masing-masing," katanya hari ini.

Menurut beliau, paras air Sungai Melaka di Padang Matsirat pula naik ke paras berbahaya dengan limpahan empangan memasuki kawasan pasar awam menyebabkan pasar tidak dapat beroperasi.

“Jalan besar dan Pasar Awam Padang Matsirat di sini terpaksa ditutup berikutan air dari empangan memenuhi kawasan berkenaan. Orang ramai yang melalui jalan berkenaan terpaksa berpatah balik demi keselamatan," katanya. - UTUSAN ONLINE

• Petikan Berita Online •

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-7-2013 11:04 PM | Show all posts
langkawi banjir...............
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 12:36 AM | Show all posts
tkpe...nnti kite mintak TUN dan menteri besar kedah yang hensem tu settlekan...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 12:38 AM | Show all posts
langkawi banjir tak pelik, tapi kalau penang kotor tu yang pelik
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 07:37 AM | Show all posts
doket P.Pinang ramai kato Tuhan bayar cash ...ini cara bayaran macam mano pulak ...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 07:45 AM | Show all posts
cash ke ansuran?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-7-2013 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
bbalik posted on 5-7-2013 07:45 AM
cash ke ansuran?

Tu kene tny @brownstone .,,
pakar dlm bidang tuhan byr cash ke hutang..
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 01:43 PM | Show all posts
ksian kt family mak sedara aku..dh la br opening new sheley..abs dikelilingi banjir..husband plak kata...sbb byk maksiat kt sana, tu yg dpt bala cam tu.huhuhu.mcm2....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2013 01:53 PM | Show all posts
lipan_bara posted on 5-7-2013 01:43 PM
ksian kt family mak sedara aku..dh la br opening new sheley..abs dikelilingi banjir..husband plak ka ...

chelet kat mana?
langkawi mmg yg panggil pulau maksiat ulung sbb jauh dari negeri2 lain.
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 02:10 PM | Show all posts
calling for kaka blings..cmna la beliau agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 02:12 PM | Show all posts
apasal kat mana2 pun sekarang ni ada nama Kg kemboja, Pasar Kemboja?
Pasai apa ramai sangat rakyat kemboja kat Malaysia ni boleh berniaga sampai depa dapat nama?
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 02:36 PM | Show all posts
olaklempit posted on 5-7-2013 02:12 PM
apasal kat mana2 pun sekarang ni ada nama Kg kemboja, Pasar Kemboja?
Pasai apa ramai sangat rakyat  ...

kamu sedar selain nama negara, kemboja itu adalah perkataan melayu yang bererti sejenis bunga?

Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 02:38 PM | Show all posts
kaka blingbling terlibat tak ni???
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 02:49 PM | Show all posts
lorrr ... baru balik last week dari sana ... cuaca cantik je masa kat sana
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 02:54 PM | Show all posts
kesina. moga keadaan pulih dgn segera
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 04:19 PM | Show all posts
ha ah teringat kakak blings.. agak2x bole la update keadaan kat sane
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2013 04:21 PM | Show all posts
kansel g langkawi................
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 04:31 PM | Show all posts
Tak sangka Langkawi banjir, jadi takut la pulak nie...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-7-2013 04:33 PM | Show all posts
jaga2 ikan jerung naik darat
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 04:46 PM | Show all posts
dari dulu lagi kalau hujan lebat mesti bah
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

22-9-2023 07:17 PM GMT+8 , Processed in 0.125441 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list