CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 28389|Reply: 10

berapa lama bubur bleh tahan

[Copy link]
Post time 30-5-2013 10:21 AM | Show all posts |Read mode
Salam,
Nak tanya, kalu saya buat bubur nasi + kentang + carot+ ikan..
kalu disimpan dalam peti ais.. berapa lama bleh tahan, kalu 5 hari selamat ke untuk bayi..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-5-2013 04:28 PM | Show all posts
wah lama nye 5 hari
bkn 2 hari je ke?

paling bagus masak hari2.senannng jer

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-5-2013 04:38 PM | Show all posts
dah tanya nurse.. kena marah... kena wat hari2...
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2013 01:38 PM | Show all posts
wah smp 5 hari lama sgt tu,ape kata u masak bubur tu 2 hari,tp jgn letak sayur la kang nanti rosak la vit dlm sayur tu masa panaskn bubur..sy slalu masak bubur kosong utk 2 hari so pg esok hanya panaskan bubur n buh lauk n sayur je so leh jimatkan masa..
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2013 05:20 PM | Show all posts
biasa 2 hgga 3 hri je..jgn lama2 nnti tak elok untk anak
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2013 11:32 AM | Show all posts
saya buat 2 hari skali..dlu buat hari2..tp lama2 tak larat sangat sbb byk benda nk kene buat..lagipun baby clingy..susah nk masak tetiap pagi...saya saya tak letak...masa panaskan utk letak dlm thermos br letak sayur
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2013 01:42 PM | Show all posts
dulu sy buat bubur  selang sehari.. paed ckp ok stakat 2-3 hari skali smpan dlm fridge, panaskan je nk makan
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2013 09:31 AM | Show all posts
tak pernah buat bubur letak dalam fridge...hari2 ai masak...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 25-6-2013 12:09 PM | Show all posts
cantleyi posted on 25-6-2013 09:31 AM
tak pernah buat bubur letak dalam fridge...hari2 ai masak...

saya tak sempat pagi2 nak masak bubur.. setakat ni buat bubur malam (bubur kosong).. then pagi baru panaskan dan campur ngan bilis dan sayur.. so skrg rutin sehari mcm tu la...
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2013 03:19 PM | Show all posts
elok la klau macam tu..sya bangun subuh then masak bubur la...hehehhe
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2014 02:41 PM | Show all posts
ms baby 6-9 bulan,masak hari2.bila dh masuk 9 bulan,masak 2 hari sekali.

dulu2 jenuh juga masak secipot aje,mknnye sikit kan.nk blend pun lekat kat celah2 mata blender.skang dh besar makan byk sikit,so bila masak banyak la jugak sbb utk 2 hari kan.

cuma sian la baby 2 hari mkn menu sama.so kdg2 mlm sy x bg bubur tu,bagi oat ke.buah ke.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 04:32 AM GMT+8 , Processed in 0.091996 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list