CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3898|Reply: 16

Lambang apa ni ek?

[Copy link]
Post time 4-2-2013 12:52 PM | Show all posts |Read mode
Nak tanya ek, lambang apa yang wane biru ni?



nampak merata2 di area rumah saya ni
ada KL la, D la, apa ni ek??
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-2-2013 12:56 PM | Show all posts
Euro plate style
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-2-2013 01:00 PM | Show all posts
kat mesia pon ada kan?
lambang2 tu mcm pertubuhan mane2 plak..
smalam nampak kat ikea no plat begini, kat cni pon ada juge..kan @jenglut
Last edited by shernazz on 4-2-2013 01:01 PM

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-2-2013 01:07 PM | Show all posts
legal tak kalo nak bikin?
atau depa saja2 je nak pasang ek?
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2013 01:53 PM | Show all posts
ni no plate Euro style...
nak pakai bleh je...
legal selagi tak kene saman ngan pak polisi atau abam J tu kire
legal la...
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2013 01:53 PM | Show all posts
motif  nak guna bendera euro kat plet kerete dlm malaysia?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 4-2-2013 01:55 PM | Show all posts
shernazz posted on 4-2-2013 01:07 PM
legal tak kalo nak bikin?
atau depa saja2 je nak pasang ek?

Kalau ikutkan tak boleh, yg letak lambang negeri itu pun sebenarnya tak boleh. Tapi kat msia biasalah ....


  
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-2-2013 02:02 PM | Show all posts
punkerzoe posted on 4-2-2013 01:53 PM
ni no plate Euro style...
nak pakai bleh je...
legal selagi tak kene saman ngan pak polisi atau ab ...

ye ke?
dia ni ada font dia kan?
guna kepingan besi..
tu yang tengok ramai plak
kite ingatkan ahli pertubuhan ape2 ke
hik3
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 4-2-2013 02:03 PM | Show all posts
batu_bergolek posted on 4-2-2013 01:55 PM
Kalau ikutkan tak boleh, yg letak lambang negeri itu pun sebenarnya tak boleh. Tapi kat msia biasa ...

kui3..mesia ni ramai yg langsi ma..
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2013 02:07 PM | Show all posts
emm.. ade la kot font standard die...
pasal no plate ni jugak ade dibincang di satu forum ni..
kalo rajen jengah la ke sane... ini link nye...
http://frontlines.name/index.php?topic=1068.0
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2013 02:35 PM | Show all posts
utk foreigners yg menetap d mesia...buleh menggunekan plate yuro tu...
international license
















ntah aku tipu je
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2013 03:25 PM | Show all posts
shernazz posted on 4-2-2013 02:03 PM
kui3..mesia ni ramai yg langsi ma..

hehe itulah, tak campur lagi penguatkuasa yg tidak kuat-kuasa undang2 .
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-2-2013 08:49 PM | Show all posts
batu_bergolek posted on 4-2-2013 03:25 PM
hehe itulah, tak campur lagi penguatkuasa yg tidak kuat-kuasa undang2 .

hehe..

sape2 yang ade guna plat ni ke?
aku masih P..
n aku bukan jenis suke mende2 begini
kang x pasal2 aje kang aku kene saman

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2013 09:21 PM | Show all posts
expatriat kot...
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2013 09:34 PM | Show all posts
setahu aku kalau ikut undang2 memang tak boleh letak apa2 lambang/logo di no plet keta.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2013 11:16 AM | Show all posts
pacik polisi nga JpiJ xnak saman kot,keto mewah katokan,kasi lepas jah,hu2
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-2-2013 12:17 PM | Show all posts
banyak da kedai acc wat plet ni..kat temp aku hargenyer 130 rasenyer depan blakang...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-7-2024 09:10 PM GMT+8 , Processed in 0.081843 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list