CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 6963|Reply: 68

perempuan dan aurat

[Copy link]
Post time 10-3-2012 09:28 AM | Show all posts |Read mode
pagi ni mad terbaca ada perempuan sentap kena tegur tak tutup aurat..bukan main lagi dia sentap sampai cakap kat orang tu racist lagi...adakah perempuan ni memang sensitif hal berkaitan dengan aurat atau adakah dia tidak dapat menerima teguran?
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 10-3-2012 10:01 AM | Show all posts
mungkin teguran di tempat terbuka buat dia sentap kot dan pompuan tu pun jangan la nak sentap sangat kalau orang tegur..terima teguran tu untuk jadikan kita lebih baik..
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 11:00 AM | Show all posts
Pompuan tu period
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 11:02 AM | Show all posts
mungkin teguran di tempat terbuka buat dia sentap kot dan pompuan tu pun jangan la nak sentap sangat ...
nazraku Post at 10-3-2012 10:01



   Setuju. Kalau nak menegur meskipun untuk perkara baik, ada adabnya. Jangan sampai mengaibkan. Gunalah cara berhemah, tidak memalukan, bahasa yang sopan. Jangan main serang je.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-3-2012 11:26 AM | Show all posts
mungkin teguran di tempat terbuka buat dia sentap kot dan pompuan tu pun jangan la nak sentap sangat ...
nazraku Post at 10-3-2012 10:01


saya setuju dengan kata2 anda itu...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-3-2012 11:27 AM | Show all posts
Pompuan tu period
nuryakmal Post at 10-3-2012 11:00


patut la perempuan tu emo semacam jer...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-3-2012 11:30 AM | Show all posts
Setuju. Kalau nak menegur meskipun untuk perkara baik, ada adabnya. Jangan sampai mengaibka ...
cik.panda Post at 10-3-2012 11:02


memang benar kata abang panda mungkin juga dia ditegur di tempat terbuka jadi untuk mengelakkan memalukan perempuan itu ada baiknya pm saja...
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 11:32 AM | Show all posts
memang benar kata abang panda mungkin juga dia ditegur di tempat terbuka jadi untuk mengelakkan  ...
ahmad_fazill Post at 10-3-2012 11:30



   Dik Mad tegur pempuan mana ni? Meh sini bang panda tolong tegur
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 10-3-2012 11:37 AM | Show all posts
Dik Mad tegur pempuan mana ni? Meh sini bang panda tolong tegur
cik.panda Post at 10-3-2012 11:32


mad terbaca kat pesbuk tak tahu sapa yang menegur sampai perempuan tu sentap sangat..abang panda nih memang baik suka tegur-menegur...
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 11:42 AM | Show all posts
mad terbaca kat pesbuk tak tahu sapa yang menegur sampai perempuan tu sentap sangat..abang panda ...
ahmad_fazill Post at 10-3-2012 11:37



   Printscree please, senang bang panda nak tengok
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-3-2012 11:49 AM | Show all posts
Printscree please, senang bang panda nak tengok
cik.panda Post at 10-3-2012 11:42


iols takut sheols tahu lalu menyaman iols..cukup la sekadar umum di thread ni...
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 11:59 AM | Show all posts
mungkin sbb tmpat terbuka
atau
mungkin anda merupakan org kesepuloh yg tegor aurat dia untuk hari itu lalu dia meletop
atau
mungkin kata2 anda seperti mesen gan atau setajam pisau rambo~ (biaso la truth is bitter)
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 01:02 PM | Show all posts
bole menegur tetapi dalam versi berhemah...
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 02:02 PM | Show all posts
maybe cara teguran yg salah. bg saya, tak salah pun nak tegur asalkan guna cara yg elok.
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 02:45 PM | Show all posts
Jadikanlah Rasulullah s.a.w sebagai role model kita. Lihatlah bagaimana sewaktu baginda didatangi oleh seorang lelaki yang meminta izin dari baginda untuk berzina. Lalu apakah respon baginda? Adakah Rasulullah mencerca atau memukul atau memaki-hamun lelaki tersebut? Bahkan Rasulullah bertanya lelaki itu kembali, “Adakah engkau suka lelaki lain berzina dengan ibumu atau kakakmu atau adik perempuanmu?” Jawab lelaki itu: “Aku tidak suka ya Rasulullah,” Lantas baginda berkata dengan lembut: “Begitu juga dengan orang lain, mereka jua tidak suka jika engkau berzina dengan mana-mana wanita di kalangan kerabat mereka.
Setiap teguran seharusnya Berlapik..Di tempat yang sesuai Dengan suasana yang betul...Apalagi bab2 maruah seseorang...Kalau teguran di FB a,amat lah tidak betul..Kerana semua orang boleh baca dan mengenali sesama  ..Hanya akan menjatuhkan integrity seseorang..;

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 05:41 PM | Show all posts
juz nak tau...apa kena mengena aurat n racist??......
kat situ aje dah tau dia tu shallow minded...
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 10-3-2012 06:14 PM | Show all posts
mungkin sbb tmpat terbuka
atau
mungkin anda merupakan org kesepuloh yg tegor aurat dia untuk hari  ...
esbok Post at 10-3-2012 11:59


saya tidak menegurnya saya hanya membaca luahan hati beliau saja...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-3-2012 06:14 PM | Show all posts
bole menegur tetapi dalam versi berhemah...
zaiha Post at 10-3-2012 13:02


betul tu kaka zaiha mad setuju...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-3-2012 06:16 PM | Show all posts
maybe cara teguran yg salah. bg saya, tak salah pun nak tegur asalkan guna cara yg elok.
BungaJauh Post at 10-3-2012 14:02


betul tu..orang yang menegur mungkin salah caranya hingga perempuan itu malu...pm saja dan tegur elok2 itu cara yang bagus bagi saya...
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2012 06:17 PM | Show all posts
Setuju. Kalau nak menegur meskipun untuk perkara baik, ada adabnya. Jangan sampai mengaibka ...
cik.panda Post at 10-3-2012 11:02



    dulu kan cikpan,seorang kawan sy pernah kena tegur dgn lecturer sebab pakai tudung nampak ekor rambut...terkedu jugak sy,seluruh kelas boleh dengar dan mmg lecturer tu sebut nama kawan sy tu dgn jelas...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

14-8-2022 05:32 PM GMT+8 , Processed in 0.210606 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list