CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 21936|Reply: 152

‘Isteri Pertama & Kedua Tak Bergaduh Tapi Tak Berbaik’ – Halim Yazid Nikahi Peminat Berusia 21 Tahun

  [Copy link]
Post time 22-2-2024 05:52 PM | Show all posts |Read mode






Figura dan lagenda dikir barat Kelantan iaitu Halim Yazid memberitahu dia telah mendirikan rumah tangga buat kali kedua bersama seorang wanita berusia 21 tahun.


Ketika ditemui OhBulan! di sidang media Konsert Zikir Dikir, Halim berkata meskipun dia dan isteri keduanya, Nurul Farhana Asyikin mempunyai jarak usia 43 tahun namun ia bukan penghalang buat mereka untuk mengecapi kebahagiaan. Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan seorang bayi perempuan yang kini berusia enam bulan.






"Dulu dia peminat saya, dia pun kenal saya sebab dia pernah mengasuh anak sepupu saya. Selepas itu, kami berkenalan di media sosial. Isteri kedua berasal dari Kelantan."


Tambah Halim lagi, kedua-dua isterinya tinggal di satu kawasan yang sama tetapi rumah yang berbeza. Malah mereka berdua kerap membantunya dalam perniagaan nasi lemak serta nasi berlauk di Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang.


"Isteri pertama dengan kedua ni tak bergaduh tapi tidak berbaik, mereka ada berjumpa tapi memang tak bergaduh".


Dalam pada itu, Halim menafikan bahawa dakwaan dia berniaga kerana mengalami kesempitan wang sebaliknya menjelaskan perniagaan yang dilakukannya hanyalah untuk mengisi masa lapang.


"Daripada otak jadi tepu tak buat apa-apa di rumah, lebih baik saya lakukan sesuatu. Dapat juga tambah pendapatan. Lagipun, saya buka gerai sebab nak jumpa peminat, ada antara mereka datang semata-mata untuk bergambar dengan saya."


Sekadar info, Halim Yazid bersama Hafiz Hamidun akan bergabung menerusi Konsert Zikir Dikir yang bakal berlangsung di Pusat Konvensyen, Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu, pada 3 Mei 2024.


Sumber : OhBulan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-2-2024 05:53 PM | Show all posts
Dalam pada itu, Halim menafikan bahawa dakwaan dia berniaga kerana mengalami kesempitan wang sebaliknya menjelaskan perniagaan yang dilakukannya hanyalah untuk mengisi masa lapang.


propa la hai
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Sama ada aku yg terlampau berlagak, atau adik ni yg terlampau tak beragak.
KALAU AKU, AKU TAK HENGEN WEIIIII MUKA, UMUR, MCM NIIIIIIIIIII.
TAK MAOOOO, TAK MAOOOOO. Yihhhhhh!!
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
annehuda replied at 22-2-2024 05:53 PM
propa la hai

Dia dulu benti ke bersara? Kira tak dapat pencen ke?
Tak silap iols dia pensyarah kan sblm ni?
Btw iols agak terkejut dia kawen lagi, sblm ni tahun sudah perasan post dia selalu naik kat wall jenis suka menulis kat fb
Masa tu dia baru mula nk niaga sik lemok kt tepi jln tu sambil jual pendrive lagu dikir barat dia

Pelik tul tetiba plak kawen baru, dah tu ada anak kecik lak tu
Apa je la yg ada dlm pikiran rentua nih
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
geli siakkk. duit pun takde. sanggup ko kwen dgn org tua. muntoh ija
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
gituler.pd pikiran aku, laki/bini ni sma ada betul2 setia, atau dah takde org lain nak kat deme. tu yg bila ade org lain mari tu laju je deme.tak toleh toleh dah. so pape jelah, tmbh bini tak tambah masalah takpeler. tmbh bini tmbh masalah renti ler. uwek
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 22-2-2024 06:50 PM | Show all posts
dia ni dulu Pegawai Kebudayaan kt Pusat Kebudayaan Universiti Malaya.
masa tu arwah Zubir Ali jadi Pengarah Pusat Kebudayaan.

kecik ajer orang nyer.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekolah xbrapa pandai kot.
MakPak pn susah gamaknye.
Tipikal mulayu lah kasi kawen ank ngn rentua jd bini muda.
Dh selesai tggungjwb gitohh..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-2-2024 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
uley mudo ....

kata pokya
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:53 PM | Show all posts

Seronoklah rangtua dapat pucuk bergetah
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 06:56 PM | Show all posts
wei...wei...

dik...ko x jumpe abg lagi dikk.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Gelinya tua sangat tu dek
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Sayang nya masa muda ko dik ..dh mcm marissa
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Cinta itu buta...mungkin korg tgk laki tu mcm beruk salji tp bg pompuan tu laki tu dah mcm putera mateen
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Carcosa replied at 22-2-2024 06:26 PM
Sama ada aku yg terlampau berlagak, atau adik ni yg terlampau tak beragak.
KALAU AKU, AKU TAK HENGEN ...

Betul.. mulut gigi org tua..hahaha. dh tua patutnya layan cucu, ni kena hadap baby lg. Xbosan ke
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 08:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Pompuan ni lebam ke
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-2-2024 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 22-2-2024 06:30 PM
Dia dulu benti ke bersara? Kira tak dapat pencen ke?
Tak silap iols dia pensyarah kan sblm ni?
Btw ...

Iols tgk muka bini baru ni mcm muka belah-belah pattani tu. Set tu mmg jenis biasa je kawen ngan org tua ni. Tak pun budak perempuan kurang kasih sayang bapak kot, tu yg gigih nak kawen ngan rengtua jugak
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Love is blind. In this case, I'm so sure of it.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku yg comot ni pun x hingin rentua mcm ni... Xde taste la ko dik
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2024 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
ala.. jamal abdillah pn kawin gadis muda kn dlu2..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

13-4-2024 11:50 AM GMT+8 , Processed in 0.343837 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list