CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 6619|Reply: 14

Bapa Mentua Aliff Syukri Meninggal Ketika Solat Dan Kopiah Masih Di Kepala

[Copy link]
Post time 7-12-2023 10:23 AM | Show all posts |Read mode
Bapa mentua Datuk Aliff Syukri iaitu Mohd Rashid Abas dilaporkan meninggal dunia pada pagi Khamis.


Aliff atau Aliff Syukri Kamarzaman, 36, berkata dia menerima khabar tersebut sekitar pukul 4 pagi.


Foto: IG




"agi ini saya dan isteri saya dikejutkan 4 pagi berita pemergian bapa mentua kesayangan saya di Sungai Layar Kedah.


"Bapa mentua saya sakit jantung, meninggal dunia di rumah. Sekarang saya masih lagi dalam perjalanan ke sana," katanya ketika dihubungi mStar.


  



Menurut Aliff jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Layar Sungai Petani Kedah pada Khamis.


"Doakan arwah ayah mentua saya Mohd Rashid Abas ditempatkan di kalangan orang beriman.


"InsyaAllah beliau akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Layar Sungai Petani Kedah pada hari ini," ujarnya.


Sementara itu dalam perkongsian di Instagram pula, Aliff berkongsi dirinya menangis kesedihan sambil bersiap untuk pulang ke Kedah.




Foto: IG







Malah dia juga sempat berkongsi beberapa momen gembira bersama arwah yang telah dianggap sebagai ayah kandung.


"Ayah... Kri (Aliff) sayang dekat ayah macam abah Kri sendiri," luahnya.


Sementara itu, Nur Shahida pula memaklumkan bapanya itu meninggal dunia semasa sedang menunaikan solat dan masih mengenakan kopiah semasa ditemui.


"Ayah saya meninggal ketika sedang solat dan kopiah masih di kepala. Mudah sangat Allah jemput dia.


"Tak ada sakit pun," kongsi di Instastory. -CARI


Sumber: mStar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2023 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah.
Takziah.
Mmg kna mention ya meninggal dlm keadaan mcm mna?
Nk bilang kematian gitu yg dicemburui ka?
Haih
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 10:42 AM | Show all posts
al fatihah...takziah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
harap heols insaf la sikit dan kurang la propa & memondan lepas ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 12:28 PM | Show all posts
heythere123: harap heols insaf la sikit dan kurang la propa & memondan lepas ni


ayah sendiri meninggal pun tak tinggal kesan…
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 12:32 PM | Show all posts
Nangis nangis pun sempat wat video..ok lupa ko ada org yg buatkan...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-12-2023 12:46 PM | Show all posts
innalillah salam takziah
hrp jgn la membelut sgt
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:32 PM | Show all posts
Thunderclouds replied at 7-12-2023 10:31 AM
Innalillah.
Takziah.
Mmg kna mention ya meninggal dlm keadaan mcm mna?

sebagai anak.. aku faham kenapa dia kata mcm tu.
kita tentunya mengharapkan yang terbaik buat mak pak kita..
bila mak kita meninggal ke... pak kita meninggal ke.. kita akan pujuk hati yang bersedih atas kehilangan tu..
dengan kata2 positif.. ingatan2 positif mcm ni.

mcm aku.. aku akan kata arwah mak aku meninggal, mudah.. dia taknak susahkan anak2.. memang sungguh.. meninggal di hospital masa zaman covid yang tak beri peluang kami jaga.
kalau nak difikir negatif.. tentu ada juga sisi negatifnya.. tapi kita amik n ingat yg positif sebagai ingatan.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2023 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
slaam takziah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:55 PM | Show all posts
Salam takziah
Moga roh arwah dicucuri rahmat dn ditempatkan di kalangan yg beriman
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 02:29 PM | Show all posts
salam takziah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg kene mention eh kopiah kat kepala tu. Harap lps ni kalau ada yg meninggal, tolong la mention, baju masih di badan, spender masih katclutut, gigi palsu masih terendam dlm polident.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 04:00 PM | Show all posts
spesifik sangat .....
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 08:01 PM | Show all posts
Innalillahwainnailaihirojiun. Meninggal dlm sembahyang... bagusnya pengakhiran. Yg permulaan video Alif tu yg pelik..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Minami2013 at 7-12-2023 12:27 PM

Innalillahi wa inna ilahi raji'un

Moga rohnya dicucuri rahmat dan bersama sama dikalangan org2 yg beriman.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 07:34 PM GMT+8 , Processed in 0.066824 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list