CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2150|Reply: 8

Aisar Khaled Bantu ‘Rider’ Tular Selepas Motosikal Disita JPJ

[Copy link]
Post time 13-9-2023 09:43 PM | Show all posts |Read mode
Kurang 24 jam tular, penghantar makanan yang pulang berjalan kaki selepas motosikalnya disita Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) ketika sekatan dibantu pempengaruh, Aisar Khaled.


Melalui beberapa hantaran di Facebook Aisar, pempengaruh itu telah membawa penghantar makanan terbabit ke sebuah kedai dipercayai bagi membeli motosikal baharu untuk lelaki tersebut.






“Dalam rezeki kita ada rezeki orang lain.  Walau apa pun. Rancangan Allah itu lebih baik,” tulisnya.


Bagaimanapun, tidak dinyatakan di mana lokasi kedai motosikal tersebut.


Tinjauan di ruang komen mendapati rata-rata pengguna memuji tindakan Aisar yang bermurah hati membantu penghantar makanan berkenaan.


“Terus menjadi orang baik. Semoga dipermudahkan segala urusan beri kesihatan yang baik murah rezeki selalu,” kata Ayip.


“Syukur Alhamdulilah ada orang prihatin.. Moga murah rezeki Aisar Khaledd,” kata Nur Adlina.


“Alhamdulillah ada yang bantu. Harap abang rider tak lupa ‘renew’ lesen juga,” kata Mohd Nizam.


  



Terdahulu, tular sebuah video memaparkan seorang penghantar makanan terpaksa pulang berjalan kaki selepas motosikalnya disita JPJ.


Susulan itu, JPJ mengesahkan sitaan terhadap kenderaan milik penghantar makanan terbabit berikutan tiada lesen kenderaan motor (LKM) dan insurans.




Sumber: Kosmo! Online
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-9-2023 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
halah bodohnya. lepas ni tlg viral aku punya kete tsadai tepi jln ke. untung2 dpt kete br
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2023 07:57 AM | Show all posts
harap rider tu tak lalai nak perbaharui roadtax dan insurans
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2023 08:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Untung la ada influencer. Boleh bg moto baru bila2 masa. Rakyat kita ni patut diajarkan tanggungjawab. Kalau bg 80 biji moto baru pon, takde kesedaran nk renew roadtax insurans, campak je la dlm longkang moto tu.

Ujung2 influencer dpt fame... Kesedaran takyat mcm tu jugak. Pas tu salahkan org lain. Tu je la cycle kesedaran sivik rakyat kita
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2023 10:17 AM | Show all posts
tak renew roadtax, dapat moto baru.
jpj yg buat kerja pulak jadi buruk
tak tau nak komen ape
Beni anggap rezeki dia je la.
tapi lepas ni harap2 dia insaf dan renew la roadtax ye
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2023 11:01 AM | Show all posts
beni_nikaido: tak renew roadtax, dapat moto baru.jpj yg buat kerja pulak jadi buruktak tau nak komen apeBeni anggap rezeki dia je la.tapi lepas ni harap2 dia insaf  ...


Tu la dah macam jadi 1 kebiasaan....

asal viral walaupun benda salah... dia menang... pastu ujung2 emmm  terbongkar lak benda lain adoii laaaa
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-9-2023 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
whimsicalmusic: halah bodohnya. lepas ni tlg v ...


Agaknya kalo aku buat konten naik kancil cabuk pas tuu rosak kat traffic light.. peluh peluh aku nolak kete cabuk yg menghalang laluan yg sibuk tuu.. agak agak ade tak yg belikan aku toka baru.. koman koman axia ke.. mybi ke
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2023 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
jadi kalau dia renew roadtax, bayar saman dpt balik xmotor dia.
tolong yg tu dah ler. motor baru perlu ke
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-9-2023 05:19 PM | Show all posts
influencer yang viral ni nak cari yang pandai susah betul
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-5-2024 04:08 PM GMT+8 , Processed in 0.107411 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list