Meskipun tidak mempunyai pengalaman, Adeline menyahut cabaran berkenaan dengan membuka sebuah syarikat pengurusan bakat.
“Empat tahun lalu saya mendapat tugas mempromosikan sebuah syarikat hartanah terkenal, selepas itu mereka meminta saya membekalkan bakat-bakat baharu.
“Sejak itu, saya beranikan diri membuka syarikat pengurusan bakat dan sekarang pelanggan-pelanggan saya terdiri daripada syarikat serta jenama-jenama besar.
“Jika saya tidak ambil risiko empat tahun dahulu, mungkin saya tidak menjadi Adeline Tsen, seorang pempengaruh media sosial dan menguruskan bakat yang bebas bekerja dari mana-mana lokasi seluruh dunia seperti sekarang,” kongsinya.
Tambah Adeline, dia memilih menjadi pempengaruh media sosial dan membikin ‘travel vlog’ kerana minatnya yang suka melancong dan melihat budaya negara lain.
Hal ini kerana, kebanyakan trip pelancongan yang dihidangkan dalam akaun media sosialnya adalah atas urusan kerja mahupun kerjasama dengan pelbagai pihak.
Sumber: HibGlam