CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 1880|Reply: 52

[Politik] SIARAN ULANGAN kot-kot lupa: PH akan hapus tol jika menang PRU15 - Guan Eng

  [Copy link]
Post time 24-11-2022 10:38 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode


SAIFULLAH AHMAD
31 OCT 2022 3:44 PM

IPOH - Pakatan Harapan (PH) sedia memansuhkan tol di sepanjang Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) jika mereka diberi mandat membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Memetik laporan China Press, Pengerusi DAP, Lim Guan Eng berkata, ketika menerajui kerajaan selama 22 bulan, PH telah berjaya mengurangkan bayaran tol sebanyak 18 peratus.

Menurut bekas Menteri Kewangan itu, PH boleh menghapuskan tol lebuh raya itu jika diberikan tempoh mentadbir selama lima tahun.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dalam satu majlis makan malam di Jelapang pada malam Ahad.

Janji keenam dalam manifesto PH pada PRU14 lepas antara lain menyatakan gabungan itu akan mengkaji semula semua perjanjian konsesi lebuh raya dan berunding untuk mendapatkan harga terbaik bagi mengambil alih setiap konsesi tol dengan matlamat akhir untuk menghapuskan kutipan tol secara berperingkat.

Kerajaan pimpinan PH sebelum ini mengumumkan diskaun kadar tol sebanyak 18 peratus akan diberikan kepada kenderaan penumpang, bas dan teksi (iaitu kelas 1, 4 dan 5 bagi Lebuhraya Utara Selatan termasuk Lebuhraya Baru Lembah Kelang (NKVE), Lebuhraya Utara Selatan Lingkaran Tengah (ELITE), Lebuhraya Laluan Kedua Malaysia - Singapura (LINKEDUA), Lebuhraya Pantai Timur Fasa 2 (LPT 2), Lebuhraya Seremban - Port Dickson (SPDH) dan Lebuhraya Butterworth - Kulim (BKE) serta kenderaan kelas 2, 3, 4 dan 5 bagi Jambatan Pulau Pinang.


https://www.sinarharian.com.my/article/228523/berita/politik/ph-akan-hapus-tol-jika-menang-pru15-guan-eng

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 10:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Itu klau PH solid menang..ni dh kerajaan perpaduan..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Whitney72 replied at 24-11-2022 10:40 PM
Itu klau PH solid menang..ni dh kerajaan perpaduan..

Eik blh eh pusing camtu hahah, tp xpela janji minyak turun esok seperti yg dilaungkan oleh bang non! Harini saya jadi piyem esok minyak turun! Esok aku nak tgk hahaha. Mcm budak2 Twitter cakap la ringgit naik harini bursa naik sbb bang non hahahahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
purplelilac replied at 24-11-2022 10:44 PM
Eik blh eh pusing camtu hahah, tp xpela janji minyak turun esok seperti yg dilaungkan oleh bang no ...

X pa, kta tunggu n lihat...trlalu awal nk judge..
Kta fokus pulak siapa Menteri Kabinet nanti
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 10:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Walaupun astro dah yesterday, astro tak turun ke?


Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 10:58 PM | Show all posts
Malaysian Malaysia... prffffffffffffffffffffght
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Hari tu tol turun 18% tapi tempoh konsesi dipjgkan kan? Best tu xde tol..rmai boleh balik raya tahun depan. Yg mn selama ni bergilir blk sbb xcukup duit tuk cover tol blk dedua tmpt, thn depan xyah risau, tol free.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 11:30 PM From the mobile phone | Show all posts
purplelilac replied at 24-11-2022 10:44 PM
Eik blh eh pusing camtu hahah, tp xpela janji minyak turun esok seperti yg dilaungkan oleh bang no ...

Akubdh tny tokey minyak..esok hrga biasa yach..mimpilah korang..jgn kencing atas tilam sudahhh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 11:37 PM From the mobile phone | Show all posts
msdummy.2018 replied at 24-11-2022 11:30 PM
Akubdh tny tokey minyak..esok hrga biasa yach..mimpilah korang..jgn kencing atas tilam sudahhh

Mimpi pencacai PH
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 12:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Kita tungguuuuuuiuuu….Harap tak u-turn
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 05:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak undi ph tapi nak tuntut macam2
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 06:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia kata bg tempoh 5 tahun la... Ini baru 22 bulan korang dah sailang kemudian kata 22 bulan yg ngeri laaa. Hanceng laa... Sensara laa... 30 ringgit ewalet laa... bn perintah 60 tahun kot...
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:03 AM From the mobile phone | Show all posts
snowflakes replied at 25-11-2022 05:20 AM
Tak undi ph tapi nak tuntut macam2

Tak tuntut pon nak tgk je kebenaran berkata2 itu, iolss minyak x turun pun iolss hidup je lg kesana sini kuikuikui
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Jawapan nya mesti tak !!
Toksahla berharap
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
AES pun mansuh, kan? PH dari dulu menentang AES
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Jawapan nnt. Hari ini kahwin takkan esok beranak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
purplelilac replied at 24-11-2022 10:44 PM
Eik blh eh pusing camtu hahah, tp xpela janji minyak turun esok seperti yg dilaungkan oleh bang no ...

Tu manifesto pru bila jah? Pru14 kan? Yg pru 15 ko tngok tak? Bn pn kencing gak lama dulu rega keta akan turun
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Expected lah benda ni......sore loser mmg akan minta janji out of context.....

Org cakap penurunan berperingkat dgn hasrat akhir pemansuhan tol...Bukan hari ni naik esok tol hapus...

Bab janji kerajaan berpenggal2 penuh perintah nak turunkan harga kereta 20-30% dia buat x nnpk plak...tu gagal total tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Lah ingatkan manifesto pru 14, rupanya ulang lagi pru 15 ni. Nasib la oi. Sapa suruh janji benda mcm ni. Ni klau masa kempen pilihanraya, sembang benda mcm ni, orang tepuk kuat2 dan meriah ok. Ahli politik pun seronok la. Masa tu dh mcm menang pru dah.
Jgn lah bitter dgn netizen, orang dh berjanji maka eloklah ditunaikan

Gitew
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
albedah replied at 25-11-2022 06:01 AM
Dia kata bg tempoh 5 tahun la... Ini baru 22 bulan korang dah sailang kemudian kata 22 bulan yg nger ...

22 Bulan dia bagi inflasi kepci+ mekdi 30% Tu tak ngeri???
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 06:54 PM GMT+8 , Processed in 0.144331 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list