Sumber IG
Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Zahidi Zainul Abidin percaya filem Don't Look At The Demon yang menjadi filem Malaysia pertama memasuki pasaran Amerika Utara akan menjadi pembuka jalan untuk kejayaan dalam produksi tempatan pada masa hadapan.
Menerusi laporan Bernama, beliau yang menaraf filem itu sembilan daripada 10 berkata, filem berkenaan yang diterajui oleh pengarah dan penerbit filem tempatan, Brando lee, memberi peluang kepada penonton antarabangsa untuk mempelajari dan memahami budaya, tradisi dan tarikan pelancong di Malaysia.
"Sekarang, kami telah memasuki pasaran Amerika Utara, kami boleh berusaha untuk mencapai tahap baharu dengan menyasarkan memburu anugerah seperti Oscar, Emmy dan banyak lagi dalam masa terdekat," katanya.
Filem Don't Look At The Demon dengan bajet pembikinan hampir RM9 juta akan mula ditayangkan di pawagam di seluruh negara pada 6 Oktober ini dan sehari kemudian di lebih 250 pawagam di Amerika Syarikat.
Diangkat dari kisah benar, filem itu mengisahkan sekumpulan penyiasat paranormal Amerika Syarikat yang mengembara ke Bukit Fraser di Pahang untuk menyiasat kejadian ghaib di sebuah rumah yang dibina pada tahun 1970-an. -CARI
|