CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 6121|Reply: 49

[Tempatan] Kecewa Penginapan Dibatalkan ‘Last Minute’, Netizen Bantu Wanita Teraniaya Serang Pihak Resort Di Google Review

[Copy link]
Post time 19-9-2022 01:46 PM | Show all posts |Read mode


Kecewa Penginapan Dibatalkan ‘Last Minute’, Netizen Bantu Wanita Teraniaya Serang Pihak Resort Di Google Review
September 19, 2022 - 12:17 PM

Pastinya anda akan merancang percutian sebaik-baiknya dari segi pengangkutan, destinasi dan juga tempat penginapan agar tidak perlu kelam kabut serta dapat rancang budget yang diperlukan. Malah, membuat tempahan awal untuk penginapan akan memberikan anda ‘deals’ terbaik.

Terbaharu, seorang penggunaTikTok @zufulaifaikhafhatelah berkongsi sebuah video menunjukkan rasa tidak puas hatinya apabila penginapannya yang telah ditempah lebih awal di Johor telah diberikan kepada orang lain oleh pihak pihak penginapan pada saat akhir.


Serious i tak pernah nak marah macam ni! But this one buat i marah! Our family dah booked last 2 or 3 month 6bilik. Last last owner ni cakap bilik dia cancel and bagi orang lain!


Replying to @Abin Annahari first kami nak berbincang dengan owner tapi owner taknak datang, dia cuma kata cancel tapi dari pihak kami tak ada pun kata putus yang kami cancel. Btw pakcik ni tak salah. Owner tempat tu yang salah

Menerusi video tersebut, wanita terbabit bersama ahli keluarganya telah tiba ke tempat penginapan dan tergamam apabila 6 bilik yang ditempahnya telah dibatalkan oleh pihak penginapan tanpa memaklumkan lebih awal.

Lantaran itu, wanita itu telah membuat laporan polis diatas kerugian yang telah dialaminya dan mahu menyaman pihak penginapan terbabit. Difahamkan, pihak polis menyarankan agar wanita itu tidak menerima ‘refund’ yang mahu diberikan oleh pemilik penginapan tersebut kerana tindakan itu akan menunjukkan wanita itu bersetuju dengan pembatalan penginapan itu.


Replying to @Nazrin Azmi153 part 3, ini owner sendiri yang bercakap melalui phone. Korang nilai sendiri cara dia cakap macam mana


Replying to @Cik Fana new update! Owner delete all 500++ review and naikkan balik rating from 1.1 sampai 1.8 dia akan delete lagi review orang yang bagi rating rendah.

Simpati dengan situasi yang diterima wanita ini sekeluarga, netizen bertindak untuk meninggalkan ‘rating’ dan ‘review’ di Google Review berkaitan penginapan tersebut sehingga rating turun menjadi 1.0 sahaja.

Akan tetapi, pihak pengurusan penginapan terbabit gigih untuk memadamkan komen-komen negatif yang telah ditinggalkan oleh netizen untuk menaikan semula rating mereka.

https://www.thevocket.com/kecewa ... rt-di-google-review

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 19-9-2022 01:52 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Guna la Expedia.  Apa guna Agoda lancau ni semua?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-9-2022 05:48 PM | Show all posts
Bisa stress udab booking ternyata ndak ada kamarnya, kayaq kena scam
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 09:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Nmpak tk profesional resort mcm ni…
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2022 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Page tiktok not available..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 19-9-2022 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena dengar dua2 pihak juga
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
i pernah kena. nk duk bilik katil king sbb nk tido skali ngan anak. dah sampai2 malam n dari jauh. tiba2 cakap bilik i takde n nak bagi 2 bilik kecik. i geram sbb 2 bilik single nk tido mcm mana dgn anak kecik? padahal on the way nk sampai pun dah call lg utk confirmkan bilik. cakap bilik ada mmg dah book n bayar ok. dah sampai malam2 buta ckp takde. geram sgt2.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-9-2022 02:36 PM | Show all posts
aku ada dlm group hotel review tu..mmg kaw2 kene.. dan ini bukan 1st time jadi..rupanya dah byk kali jadi..padan muka .. pastu bila dah viral sibuk nak bg free bermalam ngan refund..bodoh punya owner resort... masa sblm viral bukan main kasar bahasanya.
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 02:43 PM | Show all posts
bangsa joho kan
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 02:49 PM | Show all posts
ntah lah, so far i tak pernah kena pon mcm ni lagi booking di cancel or bilik kena down grade, bila dah booking kalau bilik i book tu dah tak available 100% evertime pon diorg upgrade je bilik tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
apa namanya
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
intan244 replied at 20-9-2022 02:57 PM
apa namanya

Hasina resort
Budak2 fb siap buat review kat google n bg 1 star
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 04:36 PM | Show all posts
Aku tgk Tik Tok adik ni.. dia siap share perbualan dengan Owner kemain berlagak.. "Nak tido, tido.. Tak nak sudah" memang patut kene viral..
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by jfq at 20-9-2022 05:33 PM

Boleh ke delete rating kat google review?
Kalau kat fb tu mungkin la
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak viral2 cmni bgi nama full siap alamat, bukan sorok satu resort kt Johor apa bagai. Bullshit lah dh dua artikel sebegini harini!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 20-9-2022 05:51 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 20-9-2022 05:40 PM
Nak viral2 cmni bgi nama full siap alamat, bukan sorok satu resort kt Johor apa bagai. Bullshit lah  ...


Replying to @Acap Update: untuk pengetahuan semua, owner Hasina Resort Sedili sudah pun tampil melalui ws dan berbincang dengan pihak kami dan kami akan menamatkan isu ini. Mohon semua netizen berhentikan kecaman kepada Hasinah Resort Sedili mahupun owner tersebut. Mohon maaf atas segala kesulitan yang telah berlaku dan terima kasih juga saya ucapkan kepada semua netizen yang sangat membantu dan memberi kata semangat untuk kami sekeluarga. Terima kasih






Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 05:59 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 20-9-2022 05:40 PM
Nak viral2 cmni bgi nama full siap alamat, bukan sorok satu resort kt Johor apa bagai. Bullshit lah  ...

Kat fb, customer mentioned nama resort tu sis..
Hasina resort sedili
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 05:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah delete pun tapi semua dah tau nama resort. Sape pun marah kalau kena macam ni kan
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2022 06:13 PM | Show all posts
dah viral
dah malu
baru hegeh2 nk minta maaf pada customer
kalau tak viral
rasa diri tu tinggi sangat
sbb customer yang hegeh2 nk stay tempat dia
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

1-2-2025 04:48 AM GMT+8 , Processed in 0.128913 second(s), 32 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list