View: 6121|Reply: 49
|
[Tempatan]
Kecewa Penginapan Dibatalkan ‘Last Minute’, Netizen Bantu Wanita Teraniaya Serang Pihak Resort Di Google Review
[Copy link]
|
|
Kecewa Penginapan Dibatalkan ‘Last Minute’, Netizen Bantu Wanita Teraniaya Serang Pihak Resort Di Google Review
September 19, 2022 - 12:17 PM
Pastinya anda akan merancang percutian sebaik-baiknya dari segi pengangkutan, destinasi dan juga tempat penginapan agar tidak perlu kelam kabut serta dapat rancang budget yang diperlukan. Malah, membuat tempahan awal untuk penginapan akan memberikan anda ‘deals’ terbaik.
Terbaharu, seorang penggunaTikTok @zufulaifaikhafhatelah berkongsi sebuah video menunjukkan rasa tidak puas hatinya apabila penginapannya yang telah ditempah lebih awal di Johor telah diberikan kepada orang lain oleh pihak pihak penginapan pada saat akhir.
Serious i tak pernah nak marah macam ni! But this one buat i marah! Our family dah booked last 2 or 3 month 6bilik. Last last owner ni cakap bilik dia cancel and bagi orang lain!
Replying to @Abin Annahari first kami nak berbincang dengan owner tapi owner taknak datang, dia cuma kata cancel tapi dari pihak kami tak ada pun kata putus yang kami cancel. Btw pakcik ni tak salah. Owner tempat tu yang salah
Menerusi video tersebut, wanita terbabit bersama ahli keluarganya telah tiba ke tempat penginapan dan tergamam apabila 6 bilik yang ditempahnya telah dibatalkan oleh pihak penginapan tanpa memaklumkan lebih awal.
Lantaran itu, wanita itu telah membuat laporan polis diatas kerugian yang telah dialaminya dan mahu menyaman pihak penginapan terbabit. Difahamkan, pihak polis menyarankan agar wanita itu tidak menerima ‘refund’ yang mahu diberikan oleh pemilik penginapan tersebut kerana tindakan itu akan menunjukkan wanita itu bersetuju dengan pembatalan penginapan itu.
Replying to @Nazrin Azmi153 part 3, ini owner sendiri yang bercakap melalui phone. Korang nilai sendiri cara dia cakap macam mana
Replying to @Cik Fana new update! Owner delete all 500++ review and naikkan balik rating from 1.1 sampai 1.8 dia akan delete lagi review orang yang bagi rating rendah.
Simpati dengan situasi yang diterima wanita ini sekeluarga, netizen bertindak untuk meninggalkan ‘rating’ dan ‘review’ di Google Review berkaitan penginapan tersebut sehingga rating turun menjadi 1.0 sahaja.
Akan tetapi, pihak pengurusan penginapan terbabit gigih untuk memadamkan komen-komen negatif yang telah ditinggalkan oleh netizen untuk menaikan semula rating mereka.
https://www.thevocket.com/kecewa ... rt-di-google-review |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Guna la Expedia. Apa guna Agoda lancau ni semua? |
|
|
|
|
|
|
|
Bisa stress udab booking ternyata ndak ada kamarnya, kayaq kena scam |
|
|
|
|
|
|
|
Nmpak tk profesional resort mcm ni… |
|
|
|
|
|
|
|
Page tiktok not available.. |
|
|
|
|
|
|
|
Kena dengar dua2 pihak juga |
|
|
|
|
|
|
|
i pernah kena. nk duk bilik katil king sbb nk tido skali ngan anak. dah sampai2 malam n dari jauh. tiba2 cakap bilik i takde n nak bagi 2 bilik kecik. i geram sbb 2 bilik single nk tido mcm mana dgn anak kecik? padahal on the way nk sampai pun dah call lg utk confirmkan bilik. cakap bilik ada mmg dah book n bayar ok. dah sampai malam2 buta ckp takde. geram sgt2. |
|
|
|
|
|
|
|
aku ada dlm group hotel review tu..mmg kaw2 kene.. dan ini bukan 1st time jadi..rupanya dah byk kali jadi..padan muka .. pastu bila dah viral sibuk nak bg free bermalam ngan refund..bodoh punya owner resort... masa sblm viral bukan main kasar bahasanya. |
|
|
|
|
|
|
|
ntah lah, so far i tak pernah kena pon mcm ni lagi booking di cancel or bilik kena down grade, bila dah booking kalau bilik i book tu dah tak available 100% evertime pon diorg upgrade je bilik tu |
|
|
|
|
|
|
|
intan244 replied at 20-9-2022 02:57 PM
apa namanya
Hasina resort
Budak2 fb siap buat review kat google n bg 1 star |
|
|
|
|
|
|
|
Aku tgk Tik Tok adik ni.. dia siap share perbualan dengan Owner kemain berlagak.. "Nak tido, tido.. Tak nak sudah" memang patut kene viral.. |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by jfq at 20-9-2022 05:33 PM
Boleh ke delete rating kat google review?
Kalau kat fb tu mungkin la |
|
|
|
|
|
|
|
Nak viral2 cmni bgi nama full siap alamat, bukan sorok satu resort kt Johor apa bagai. Bullshit lah dh dua artikel sebegini harini! |
|
|
|
|
|
|
|
dodolgemok replied at 20-9-2022 05:40 PM
Nak viral2 cmni bgi nama full siap alamat, bukan sorok satu resort kt Johor apa bagai. Bullshit lah ...
Kat fb, customer mentioned nama resort tu sis..
Hasina resort sedili |
|
|
|
|
|
|
|
Dah delete pun tapi semua dah tau nama resort. Sape pun marah kalau kena macam ni kan |
|
|
|
|
|
|
|
dah viral
dah malu
baru hegeh2 nk minta maaf pada customer
kalau tak viral
rasa diri tu tinggi sangat
sbb customer yang hegeh2 nk stay tempat dia |
|
|
|
|
|
|
| |
|