CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 804|Reply: 13

Ayam Bertukar Tikus ‘Crispy’ Dalam Nasi Ayam

[Copy link]
Post time 2-8-2022 11:40 AM | Show all posts |Read mode
Sebuah klip video tular di media sosial Indonesia memaparkan seorang wanita yang memesan nasi ayam rangup sebaliknya mendapat lauk tikus ‘crispy’, lapor laman berita Suara.com.


Video berkenaan dimuat naik dalam akaun Instagram @undercover.id.








Ia memaparkan seorang wanita memesan set nasi ayam rangup di sebuah restoran. Dia kemudian membawa pulang makanan itu untuk dimakan di rumah.


Akan tetapi, ketika ingin memakannya, dia mendapati bahagian lauk ayam dalam hidangan itu lain daripada yang lain.


Ini kerana ayam itu mempunyai ekor panjang dan berwarna hitam. Bukan itu sahaja, bentuknya juga seperti seekor tikus.







Wanita itu mendapati tekstur lauk itu agak keras dan tidak menyerupai daging ayam. Dia kemudian memanggil ibunya untuk memaklumkan perkara tersebut.


Video berkenaan mendapat perhatian netizen di ruangan komen yang menasihati supaya berhati-hati sekiranya membeli makanan di luar.




Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-8-2022 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Friskis tersenyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 11:45 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 2-8-2022 11:42 AM
Friskis tersenyum sinis

"gue..enak2 aja di Msia..."-friska
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 2-8-2022 11:45 AM
"gue..enak2 aja di Msia..."-friska

Yg bener..mbak friska sudah nggak pandang tempe sama bakso ya udah makan enak2 disini dong.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Sana memang byk jual tikus.. Tikus sawah tu pengganti ayam. Sapa makan kena scam
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Blh die pegang lg..kalo aku da uweekkk xrela nk pegang
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 01:15 PM | Show all posts
Dasar pengotor indon ni..penipu pulak tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 02:44 PM | Show all posts
whimsicalmusic replied at 2-8-2022 12:58 PM
Blh die pegang lg..kalo aku da uweekkk xrela nk pegang

kannnnn kalau aku, terus buang wekkkk
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-8-2022 02:52 PM | Show all posts
Dah tau tikus lagi mau pegang dasar caprut
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 04:36 PM | Show all posts
Euwww gigih belek2 lagi
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 04:40 PM | Show all posts
Baik bagi gagak makan, semalam aku nampak gagak makan ayam kfc

Sapatah buang kotak kfc tepi jalan. Ada sisa ayam kfc. Apalagi si gagak kutip bawak lari.


Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Gelinyaaa siap pgang lg tikus tjatuh dlm adunan batter utk greng aym ke. ke mmg msak tikus gnti aym
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
ewwwwww geli tekak baca
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2022 06:30 PM | Show all posts
Peniaga in tersenyum sinis...






Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-10-2022 03:45 AM GMT+8 , Processed in 0.129254 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list