CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 800|Reply: 5

Rindu Mekah, Warga Desa Bina Masjid Mirip Ka'abah

[Copy link]
Post time 29-6-2022 09:29 AM | Show all posts |Read mode
Sumber Suara.Com


Berdasarkan laporan Suara.Com, sebuah binaan masjid yang dibangunkan di Desa Mukapayung di Jawa Barat menarik perhatian umum apabila menjadikan Ka'abah sebagai rujukan untuk membina bangunan tersebut.



Menerusi kapsyen pada sebuah video yang dimuat naik di Instagram melalui akaun @terangmedia, rekaan masjid dibina sedemikian rupa adalah untuk melepaskan rindu terhadap Kota Mekah yang jauh dari Indonesia.



Masih dalam pembinaan


"Untuk melepas rindu, warga di desa Mukapayung, Kecamatan Cililin, Kabupaten Bandung Barat, Jawa Barat, membuat masjid menyerupai bentuk Ka'abah," tulis pemilik akaun tersebut.



Paparan rakaman itu menunjukkan masjid tersebut berbentuk kotak dengan cat berwarna hitam serta ornamen berwarna keemasan membuatkan dia mirip Ka'abah. - CARI



  





Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-6-2022 10:08 AM | Show all posts
1 cerita tempatan, 100 cerita dari IND, tak Indonesia, India.... ummah kegemaran wartawan cari.
Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2022 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam kecik je masjid dia, sama besar dengan surau.
Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2022 05:27 PM | Show all posts
CariMalay replied at 29-6-2022 03:21 PM
Macam kecik je masjid dia, sama besar dengan surau.

Macam untuk kariah kawasan perumahan tu je
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 01:35 PM | Show all posts
motep MU indo buat bodo je dengan binaan bkalan menjadi tular sudah2nya geng bodo agama akan mai sembah (read habeeeb)
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 09:14 PM | Show all posts
prince_marhaen replied at 29-6-2022 10:08 AM
1 cerita tempatan, 100 cerita dari IND, tak Indonesia, India.... ummah kegemaran wartawan cari.

tu la...  aku dah rasa macam masuk forum indon india dah...  hahaha...  ni nasib letak sini...  banyak artikel, wartawan cari pi letak kat isu semasa...  lagi ngek...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-9-2022 01:09 AM GMT+8 , Processed in 0.081638 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list