CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 948|Reply: 4

Padi Habis Rosak Dipijak Oleh Pelancong Semata-Mata Nak Bergambar

[Copy link]
Post time 10-6-2022 04:44 PM | Show all posts |Read mode
Bagi mereka yang kali pertama melihat sawah padi, sudah pasti ada manusia yang mahu mengambil gambar di tempat itu kerana mereka tidak pernah melihat sawab padi di depan mata mereka.

kredit foto: Facebook



Sebelum ini ada hantaran gambar di Facebook yang menunjukkan kawasan sawah padi di Sekinchan telah dipijak oleh pelancong kerana mereka mahu mengambil gambar di kawasan tersebut.



Difahamkan, pelancong itu dengan selambanya memijak sawah padi hingga menyebabkan beberapa kawasan musnah kerana tindakan pelancong tersebut.

kredit foto: Facebook



Ekoran itu, ramai netizen yang bersimpati kepada pesawah yang berkerja di sawah itu dan ada juga berharap pelancong itu sedar kesilapannya.-CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-6-2022 08:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Apolahh. Smpi hati plk tu pijak2
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2022 12:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg bawak pelancong gi sana la kena byr ganti rugi
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2022 09:08 AM | Show all posts
Aku dulu ada bawak student Singapura satu bas datang ke Sekinchan nak tengok sawah padi, kilang padi. Student tak bagi turun..tengok je dari tingkap. Cikgu pengiring pi petik satu tangkai padi tunjuk kat pelajar dia. Wah berebut masing-masing....oh ingat pkok padi macam pokok epal. Haa...jadi bersyukurlah org Malaysia yg masih boleh tengok sawah padi..cuma janganlah jahanamkan sawah padi orang semata-mata nak bergambar. Kan ada ban padi tu boleh meniti.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2022 01:44 PM | Show all posts
Apo lah mereka ni yang pijak, nasib baik xde yang buat selfie baring
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-6-2023 01:05 AM GMT+8 , Processed in 0.080469 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list