CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 51281|Reply: 254

TM PERLU DIPERBAIKI !!!

[Copy link]
Post time 18-8-2010 11:46 AM | Show all posts |Read mode
Post Last Edit by medangmru at 23-2-2011 18:10

aku ada buat pendaftaran utk pakej broadband streamyx. memula aku just call no 100 buat pendaftaran utk pakej RM90, tetiba lepas 3 hari dpt call, confirm kan kata pendaftaran aku utk RM140...aku ckp aku x nak sbb aku x register utk yg tu...dah tu die ckp kene kensel...nak kensel kene la plak gi TM point...3 kali berulang alik ke TM point, svc lembap, kali ke 4 baru leh kensel then register yg baru pakej RM90 jugak...
girl kat TM point ckp die akan call aku bila die submit new reg tu....sampai skg x call, aku la duk call no 100 tanya, tetiap kali call, diorg ckp akan chk dgn tm point tersebut dan hantar report..., tadi call lagi, tetiba minah 100 kata aku reg pulak utk pakej 110....kuang asem btui punya TM, buat keje main2 ke, atau mmg buta tuli x pandai baca...
aku dh marah sgt tadi,aku ckp ingat aku ni ada byk masa sgt ke nak berulang alik ke Tm point hari2, minah 100 ni ckp "itu terpulang pada cik", salah diorg boleh plak ckp terpulang kat aku, trus je hempas tipon sb malas nak dengar minah tu bg xcuse yg sama...

persoalan aku adakah staff TM ni robot, sbb tiap kali aku tipon sama je xcuse, dan kenapa la staff Tm ni bengap sgt gi reg pakej yg aku x nak sampai 2 kali..dan apa patut aku buat dgn TM ni


Contoh Surat :

sila majukan kepada En. Priki.....PM dia utk maklumat lanjut

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-8-2010 12:13 PM | Show all posts
TM suck..
tak payah pakai Beruk Band Itu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2010 12:17 PM | Show all posts
kalau x pakai berukben.... x do la tenet kat umah....
tensen btui
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2010 12:24 PM | Show all posts
Aduhai.....camni ka cara derang bekerja....mcm taknak layan pelanggan je...mcm taknak bisnes je....mcm dah kaya sangat Streamyx ni....dan MCM BAGUS JEEEEEEEEE!!!

meluat plak aku bila ko tulis pasal tang yg depa kata hang register pekej lain walhal langgan pekej lain...mmg keje sangap la derang ni....main mudah je kan...isyyy.....aku yg baca ni pun dah menyirap....inikan  plak kat ko yg sah2 tgh encounter mende  ni...mcm bapak haram pun ada dgn org yg tak buat keje tu.,...

kes aku lain....sejak pindah umah baru ni...talin telekom /kabel phone belum masuk...dah dekat 2 tahun dah pindah... ...nak tak  nak terpaksa pakai berukband yg maha lembab ni....kdg2 terus takleh bertenet sbb P1Wimax dok main tendang2 frekuensi signal...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2010 12:33 PM | Show all posts
2 x kejadian register pakej 90, alih2 depa pandai2 reg kan pakej lain yg mahal....nak cepat kaya kut TM nih, aku mmg sakit hati sgt....
no 100 tu kalau jawab memula tu cam BAGOSSSSS je....gaya robot semua tanya benda sama..." apa no yg boleh kami hubungi" bila aku duk call tu x rekod ke dlm system no yg aku kasi...kalau x rekod x yah la tanya

aku dh tensen nih sbb dh sebulan lebey x de tenet....
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2010 12:38 PM | Show all posts
2 x kejadian register pakej 90, alih2 depa pandai2 reg kan pakej lain yg mahal....nak cepat kaya kut ...
krustykrab Post at 18-8-2010 12:33 PM



   itulah dia Streamyx @TM ni....aku ada beberapa kes pasal TM dan streamyx yg bodoh bongok ni....berkali2 komplen tak lepas....malah diperbodoh2kan lagi adalah...ini antara alasan2 feberet derang bila aku komplen pasal line tenet langsung tak dapat dan maha lembab walaupun pekej aku langgan masa tu Download =1Mbps dan 512Kbps Upload speed,.

" En. Report bila???Boleh saya tahu no Report yg dulu...." Kami tak pernah terima report apa2 pun dr Pihak En."

last2 lepas byk e-mail dan call aku di perbudak2kan leh derang ni....aku e-mail ke big2 boss streamyx dan TM ,,,,pergh....hari Ahad datang umah setelkan amsalah...tahu plak buat keje cepat....
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 18-8-2010 12:39 PM | Show all posts
2 x kejadian register pakej 90, alih2 depa pandai2 reg kan pakej lain yg mahal....nak cepat kaya kut ...
krustykrab Post at 18-8-2010 12:33 PM


Kannnnnnnnn.....belum bayar takper lagi TT.....kene dah bayar tp line tenet langsung tak dapat...lg lah menyirap darah...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2010 12:41 PM | Show all posts
itulah dia Streamyx @TM ni....aku ada beberapa kes pasal TM dan streamyx yg bodoh bongok ni ...
medangmru Post at 18-8-2010 12:38



    leh bg tak email big boss streamyx...nak sergah sat
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-8-2010 12:48 PM | Show all posts
TM ni mmg bermasalah.. aku call ckp line fon rumah problem pun almost 1month baru nak hanta org..evrytime aku call 100 tu dia sruh aku buat report.. dh berpuluh report kekdahnya aku dah buat tp no action taken by them..bila aku mengamuk baru nak hanta org..

tu blum lagi line tmnet yg zaman dulu aku guna.. nak sruh cancel tp tu nama uncle aku.. dorg ckp penama kena datang sdr cancel.. then aku ckp la if penama tu xde kat sini cam ne then dorg jwp xbleh cancel la..pala hotak betui.. aku yg kena bayar bulan2:@
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2010 01:02 PM | Show all posts
leh bg tak email big boss streamyx...nak sergah sat
krustykrab Post at 18-8-2010 12:41 PM



    dulu ada...skang ni dah dihilangkan dr website streamyx tu....mungkin boss2 derang takmo kene kacau ngan pelanggan2..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2010 01:04 PM | Show all posts
patut kan, TM ni permudahkan la prosedur nak daftar ke, nak kensel ke...leh je buat thru email...naper sampai nk kene penama sendiri gi TM point, besar beno ke TM poin nih
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2010 01:29 PM | Show all posts
ada org call kejap td, tanya
" ada nak langgan streamyx ke? takde org ke kat rmh skg? bila ada? ooo wekkend je ye....pasu trus letak tipon.....
x sempatlak nk tanya pakej mana plak die nak bg aku
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2010 02:29 PM | Show all posts
Perkara yang saya sama pun penah jadi kat aku, aku dah subit borang talian telefon n streamyx sekali. Pas 2 bulan aku dok tunggu, aku call n maki thru 100. Dia boleh ckp tgh investigate lagi. Aku tak puas ati betul, investigate ape kejadah, dah 2 bulan, takkan tak setel2.. :@

Tup2 pas 3 ari, diorang call nak pasang line tepon. Pas pasang, ada orang tepon tanya talian umah dah pasang ke tak?? Aku assume untuk pasang streamyx la.. siap tanya aku mintak pakej apa...

Last2 takde pun orang dtg pasang ke apa ke, call pun tarak lagi. Aku pun pasrah and tak kose nak maki2 hamun lagi, aku jugak yang tensen karang. So, aku pun terus pegi register Digi BB... Puas ati sungguh... Laju pun laju, padahal aku ambik pakej yang rm68 je..

Cuma kalo balik kg, lembap la... Tapi takpe, adik aku ada line streamyx ... Leh pakai wifi..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2010 03:18 PM | Show all posts
aku ingat nk pasrah gak tapi engenangkan kalau skali sekala nk tenet kat umah tu yg rasa PARAH
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2010 04:09 PM | Show all posts
kesian juga korang semua.. untuk makluman TMpoint adalah berbeza dengan mereka yang install stmyx biasanya mereka dipanggil channel.. saya bukan bahagian pemasangan mahupun stmyx tapi setahu saya apabila kita submit permohonan untuk apply telefon biasanya staff akan buat survey sama ada kawasan tempat tinggal boleh pasang telefon .. kalau tidak ia mengambil masa untuk keluarkan arahan untuk pasang tiang,dp dan tanam kabel.. lagi satu selepas pasang telefon staff pemasangan akan call utk memastikan talian dapat terima panggilan.
  Bila confirm baru staff akan lengkap siap pesanan dan channel akan update telefon yang ada apply stymx melalui sistem.. memang saya akui talian 100 tu lembap...
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2010 06:34 PM | Show all posts
sesetngah ejen/reseller lagi cekap buat keje.
kalah TM Point.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-8-2010 11:25 PM | Show all posts
Sajer jer nak share pengalaman aku ngan TM nie...

26 Julai (Isnin):
Ada masalah ngan line stremyx. Biler on modem, link punya lampu asik blinking jer...

5-6 bulan lepas memang ada masalah yang sama. So, call ler 100 dan mereka advise aku just connect the cable terus dari point ke modem instead of pakai splitter. Biler buat cam tu, line stremyx OK jer... malas nak pikiq dan gado gado... aku just buat seperti yang dinasihatkan. So, telefon fixed line kat umah tu just jadi decoration jer sebab tak leh nak pakai.

So, malam tu aku call TM punya hunting line 1-300... pakai HP. At their side, everything was OK... so, mereka akan hantar technician on field untuk check cable telefon kat area umah aku.


27 Julai (Selasa):
Masa kat opis, technician on field call bagi tau cable yang connect the line dari source ke umah aku pun OK gak. So, mereka nak masuk umah lak. Since malas nak menghabiskan cuti tahun yang tinggal sikit jer, so wat arrangement ngan technician tu suruh mereka datang umah on Saturday morning. Afterall, mereka keje half day jer on Saturday.
* so... Isnin - Jumaat, stremyx memang tak leh pakai ler..
.

31 Julai (Sabtu) @ 10 AM:
Pagi tu, tunggu ar technician TM untuk datang umah to fix the problem. Tunggu punya tunggu, tak dok call pun. Aku call ler TM hunting line tue... siap kasi nombor laporan lagi... Yang buat aku bengang, biler mereka suruh aku cerita balik apa yang berlaku... biler habis cerita, ingatkan mereka dah tau what was the root cause dan leh send technician immediately. Boley lak dia pass aku kat technician support. Sekali lagi technician support tu mintak aku cerita balik apa yang berlaku. Aku punya ler bangang... dah ler terpaksa call pakai HP... selama 15 minit mereka pass aku from 1 person to another person dan keep asking me to repeat the story. Lepas tu, technician support tu bagi tau aku yang dia akan call technician on field to follow up. Biler aku mintak no hp technician on field, mereka tak mo reveal lak. Sebab darah dah menyirap, aku terpaksa meninggikan suara aku dan menyuruh technician support tu untuk fix the time kol berapa technician on field tu akan call aku? Boley lak dia cakap dia tak berani nak janji kol berapa technician on field tu akan call aku... Ingat aper? nak suruh aku dok umah tunggu panggilan technician on field tu ker sedangkan aku ada kerja lagi nak diwat pagi tu kat luar umah. Aku cakap kat technician support tu untuk call balik technician on field dan confirmkan pukul berapa dia leh datang umah untuk menyiasat perkara nie. Aku bagi dia tempoh 5 minit untuk kol aku balik... siap mintak nama dia dan staff number dia. Just in case kalo dia tak call balik, aku nak buat official complaint... tak sampai 3 minit lepas tu, technician support tu call ar dan bagi tau, technician on field tu akan call dalam kol 1 petang cam tue... lepas tu, aku pergi ar ke TESCO nak beli barang... Nak bershopping pun rushing, takut tak sampai umah on time.

@ 12:50PM:
Dah ada kat umah dan bersedia untuk menunggu panggilan technician on field... Sampai kol 1:20PM, tak dok call gak... iskkk... berangin satu badannnn...

Aku call hunting line dan sekali lagi care liner asked me to story again the whole story. Punya ler hangin satu badan... aku cakap kat care liner tue: 'You know what... I call hunting line nie pakai HP tau... pagi tadi I call you, you guys just pass me from 1 party to another party ... at the end, not resolution. RM7.50 burn cam tu jer. By right, biler I kasi report number, you dah tau what is going on with my issue...'... lepas tu, terus dia pass aku kat technician support pulak dahhhhh.... Baru jer technician support tu sebut hello... aku terus meroyan sebab nak lepas geram... aku cakap kat dia, aku nak number telefon technician on field tu... biar aku contact secara terus ngan dia daripada aku call peoples yang nampak tak paham paham masalah aku nie... Technician support tu tak berani nak reveal no hp technician on field... tapi dia janji akan call technician on field dan dia akan make sure technician on field tu untuk call aku... Sekali lagi aku mintak nama technician support tu dan suruh dia call aku balik after dapat confirmation daripada technician on field...

Tak sampai 5 minit lepas tue... technician support call aku dan menyatakan technician on field tu on the way nak pi umah aku dan siap kasi number hp technician on field tu lagi... Dapat jer number telefon technician on field, aku call dia terus dan leh lak dia cakap "Encik Mizie, kita dah ada kat bawah blok umah encik sekarang"... pergh... lepas meroyan ngan staff TM, baru ler terhegeh hegeh nak datang umah...


Moral yang aku dapat dari pengalaman sendiri ngan TM nie:
Kalo ada masalah ngan TM, jangan baik sangat ngan staff staff front line or care line dia... kalo tak, sampai biler pun masalah kita tak akan selesai... lagi satu budaya TM nie, mereka suka sangat nak pass kita punya call daripada 1 pihak ke 1 pihak yang lain. Why not just connect the complainant to the appropriate party yang leh settle complainant punya masalah without getting the complainant to go thru all the hassle... yang annoying...
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2010 12:52 AM | Show all posts
servis gampang macam ni buat aku rasa macam nak hidup dalam gua aje...
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2010 06:12 AM | Show all posts
Post Last Edit by kazaraf at 19-8-2010 06:13
aku ada buat pendaftaran utk pakej broadband streamyx. memula aku just call no 100 buat pendaftaran  ...
krustykrab Post at 18-8-2010 11:46


TT : aku harap ko buat apa y aku cadang ni..
aku rasa ko boleh emel prob ni kpd : help@tm.com.my dan CC emel kpd ccd@cmc.gov.my
cmc ni Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia.
slain tu bole jugak buat komplen dkat http://aduan.skmm.gov.my/

aku rs insyaallah masalah ko akan diberi "perhatian" lebih sket..

CMC adalah agensi y paling berkuasa dlm bidang komunikasi..
kalo psl letrik, kita boleh cc kpd Suruhanjaya Tenaga
kalo psl hak awam, boleh cc kpd Suhakam
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2010 06:16 AM | Show all posts
jangan baik sangat ngan staff staff front line or care line dia... kalo tak, sampai biler pun masalah kita tak akan selesai... lagi satu budaya TM nie, mereka suka sangat nak pass kita punya call daripada 1 pihak ke 1 pihak yang lain. Why not just connect the complainant to the appropriate party yang leh settle complainant punya masalah without getting the complainant to go thru all the hassle... yang annoying...
HaMiZiE Post at 18-8-2010 23:25


aku rasa semua ni berlaku adalah sbb HAMPEHnye polisi & work flow kerja yang disusun oleh Management TM utk dilakukan oleh operator2 dorg..

bg aku dah mmg proses kerja Operator2 talian 100 tu mcm tu.. dorang xde akses & x bole suka2 je buat mcm y kita nak..
kene ikut rule bangang TM tuh..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-5-2024 02:47 AM GMT+8 , Processed in 0.064256 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list