CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: juwaini

Edisi Ekonomi: Kuota 30% Bumiputera Sudah Dihapuskan

[Copy link]
Post time 22-7-2010 02:34 PM | Show all posts
harap cina lowyat tak meroyan lagi..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-7-2010 02:43 PM | Show all posts
kalau kerajaan PR wat camni, agaknya bole blaku rusuhan..
Nash^Roy Post at 22-7-2010 14:33



n mula la kuar tagline "KETUANAN MELAYU" tu kan...segala mak nenek perkosa, ngo,
student uitm akan berarak kehulu kehilir pertahankan hak melayu..aka bumiputra tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:04 PM | Show all posts
LGE katanya nak halau melayu dari penang sebab tak bagi buat rumah kos rendah.....

UMNO pun nak melayu melingkup sebab dah tak pegang equity dalam bisnes...

UMNO = DAP ?

Keekekeke....
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:08 PM | Show all posts
apa lagi lepas ni????
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:11 PM | Show all posts
Kuota 30% saham bumiputera telah dihapuskan, kata Menteri Jabatan Perdana Menteri Nor Mohamed Ya ...
juwaini Post at 21-7-2010 17:48



    hidup umno , pembela nasib melayu

ingatkan dap , pkr jerk nak bunuh melayu, umno ?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:12 PM | Show all posts
LGE katanya nak halau melayu dari penang sebab tak bagi buat rumah kos rendah.....

UMNO pun nak m ...
Cakkkk....aaaa Post at 22-7-2010 15:04



    tu la pasal,
memang aku nampak umno = dap = umco =
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:18 PM | Show all posts
satu lai thread bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:22 PM | Show all posts
satu lai thread bodoh
ajinomotonosuga Post at 22-7-2010 15:18



    yang cerdik yg mana lak?
yang ada nama nik aziz  aka kelantan dan anwart or selangor or penang ke?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-7-2010 03:29 PM | Show all posts
satu lai thread bodoh
ajinomotonosuga Post at 22-7-2010 15:18


Hehehe... aji sebenarnya nak cakap thread bodoh ke nak cakap tuan thread yg bodoh?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:46 PM | Show all posts
perkosa mesti bersykur sgt2
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 03:59 PM | Show all posts
habis la ketuanan melayu camni...
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 04:00 PM | Show all posts
Bengap betul la nor mohamad yakcop nih.

Bila masa pulak perniagaan macam kedai gunting rambut ...
BotakChinPeng Post at 22-7-2010 00:00



    itu yg aku tengah pikirkan...kedai gunting rambut ada 30% kuota bumi...... gelak besor aku...
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 06:01 PM | Show all posts
Macam lah tak sedar kaum dia sendiri di PP berlambak lambak tinggal di setinggan  & rumah kos rendah..

LGE katanya nak halau melayu dari penang sebab tak bagi buat rumah kos rendah.....

UMNO pun nak melayu melingkup sebab dah tak pegang equity dalam bisnes...

Cakkkk....aaaa Post at 22-7-2010 15:04


Hahaha. Jangan harapla.
Usahawan bumiputera tak hingin pun pegang ekuiti dalam syarikat hampeh orang lain.
Mereka lagi hebat berniaga. Lebih besar. Lebih kaya.
Ada separuh hak ke atas hasil kawasan gas gergasi di iran..Ada kontraktor pengeruk ke-4 terbesar di dunia. Ada kawasan minyak gergasi di afrika. Ada beribu hektar ladang pokok jati di sabah. Ada bank besar.di labuan. Ada pengilang peralatan solar di denmark. Ada berpuluh pesawat airbus. Ada monopoli tanah di cyberjaya.

Yang bukak syarikat perladangan terbesar di dunia pun ada.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-7-2010 08:16 PM | Show all posts
Ada balaci terbakar ke baca thread ni?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 08:27 PM | Show all posts
Apahal PERKASA nak bantah pulak ?

Bumiputera mana ada mau pegangan minoriti dalam syarikat ha ...
BotakChinPeng Post at 22-7-2010 00:07



    awat bahase melayu ko pelik?..ko multinick indon kaa.. aku berbau bangkai tikus sekilometer.. aku xpaham ayat ko,cube explain scr terperinci maksud ko..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 08:30 PM | Show all posts
patutla MCA sampai le ni kekal setie dgn BN..masing2 paham,yg untung org politik MCA n UMNO je,yg rugi rakyat biase cine n melayu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-7-2010 08:37 PM | Show all posts
.. aku berbau bangkai tikus sekilometer..
kentutmanis Post at 22-7-2010 20:27


Itu bau bibir engko la.
Lain kali jangan lupa cuci mulut lepas makan.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 08:41 PM | Show all posts
eh... ini perjuangan dap+pkr+pas.... mcm mana pulak umno yg jayakan??
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 08:46 PM | Show all posts
Itu bau bibir engko la.
Lain kali jangan lupa cuci mulut lepas makan.
BotakChinPeng Post at 22-7-2010 20:37



    dah la,hang da pecah lobang.. cakap bahase melayu pun xreti,maaf pak ,ngga ada lowongan buat masa ini..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2010 08:52 PM | Show all posts
dah la,hang da pecah lobang.. cakap bahase melayu pun xreti,maaf pak ,ngga ada lowongan bu ...
kentutmanis Post at 22-7-2010 20:46


Engko la "pecah lobang".

Apa rasa bangkai tikus ?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-10-2022 05:37 PM GMT+8 , Processed in 0.088997 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list