CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 10992|Reply: 81

Sakit after treatments for cancer (innalillah for her..)

[Copy link]
Post time 25-8-2009 06:45 PM | Show all posts |Read mode
Post Last Edit by mily at 9-10-2009 21:08

Salam..
sy nak tanyer..after treatments chemo ngan rt tuh..
kita mostly kne mkn banyk kan bg pulih tenga...

nak tanya efek dia..
tell the truth laa..

my sis br pas abis cancer treatments dia..
so skrg nih dia kne wat chek-up mingguan kat hp jelah..
now..after 2 weeks kuar hp..each time dia nak makan..perut dia sakit..
adakah sbb sel2 kat area situ dah makin nipis?..
n sometimes dia kata tulang dia sakit..

dia makan sikit jer skrg..sbb each time makan..sakit..so..dia kurang makan..bg kurang sakit..
puas paksa dia makan..sbb doc said dia ada gastrik..tp my sis nih degil sket..huhuhu
lagi dia sakit..lg dia x mo makan..padahal (my assumption la) dia sakit sbb dia x mau makan...

smlm jumpa doc..doc scan kata just gastrik jer..x da per yg serius dah..
so..mcm ner nak pujuk dia makan (wpon sket..tp kerap)..
or..skrg kami bg dia susu enercal..at least ada tenaga sket..

sedih laa tgk da mcm tuh...huhuhu
nak bg dia sihat cepat..

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 25-8-2009 08:44 PM | Show all posts
1# mily

Yup must take good balanced food. Sbb lepas buat treatment2 tu ala2 mcm bom hiroshima dlm badan gak lah hehe..trying to kill the bad cancer cells but sel2 yg normal pun akan affected. Different opinions but these treatments could also actually makin melemahkan keupayaan badan utk melawan kanser tu. Kalau bleh makan makanan yg akan menggalakkan pertumbuhan sel2 normal dgn cepat seperti spirulina, kolostrum etc.

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 25-8-2009 08:47 PM | Show all posts
mily, go and buy protein..mcm shaklee ke,..ask your sister to drink at least 2x a day ..mudah2an cepat recover..

Use magic Report

Author| Post time 25-8-2009 09:19 PM | Show all posts
minuman protein?

stakat nih bagi dia susu enercal jer...
tuh pon payah nak suruh dia minum..huhuhu

kalo ckp tegas sket dia terasa...(tahu..org sakit sensitif)
tp kalo ckp lembut2..dia x mau...

huhu..td dia makan sket jer..buah2...ngan susu..
puas suruh dia makan nasik...dia x mo mkn..
even bubur pon dia x mo..kta dah jemu..huhuhu

Use magic Report

Post time 25-8-2009 09:28 PM | Show all posts
Ask her to eat spirulina. Best source of good protein as well as other 46 essential nutrients. The protein is 5 times of milk. Lagipun protein tumbuhan is better that protein haiwan. Besides ada 4 pigments especially beta karotene yg proven helpful for cancer.

Use magic Report

Author| Post time 25-8-2009 09:43 PM | Show all posts
bleh campur ek..ngan ubat2 doc bg?..
risau gaks..kot2 ada efek..

Use magic Report

Follow Us
Post time 25-8-2009 09:55 PM | Show all posts
6# mily

Yup can. spirulina tu just algae. So tak de masalah. makan banyak pun ok. Ade i was told ramai cancer patients amik sampai 100 tablets of spirulina a day. Amik yg Elken punye. That would be the best quality.

Use magic Report

Author| Post time 25-8-2009 10:06 PM | Show all posts
thankx...i'll try

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 25-8-2009 10:24 PM | Show all posts
Good luck..do share if u have positive feedbacks

Use magic Report

Post time 26-8-2009 12:00 AM | Show all posts
My aunt is in remission from throat cancer.  

You need to keep supporting her to get well.  You cannot give up on your sister.  I saw my aunt - she went through a lot.  Sakit sangat-sangat.  Allah saja ya tahu.  But my aunt she never gave up.  After her surgery to take out the tumours in her throat she was fed through tubes in her stomach.  

But she persevered.  She `willed' herself to get better.   You need to help your sister to conquer her pain and work through it.  Pain management.  

At the same time, keep feeding her soft nutritious diet.  As others have suggested : spirulina, colostrum, protein shakes, ........

Stay strong for your sister.  Its very easy for them (cancer patients) to just give up.

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Author| Post time 26-8-2009 12:10 AM | Show all posts
10# AnitaSabrina

huhu..mmg kene kuat..bg morale supports...

dia skrg mmg sensitif..
kami sumer nak dia sihat balik..huhu

oke..will try

Use magic Report

Post time 26-8-2009 07:48 AM | Show all posts
cuba ko masuk ke blog2x orang yang sakit cancer...... cuba tengok macam mana diaorang hadapi sakit nih.... kalu tanya jerrr orang sihat problem nih... cuba ko ushar blog nih http://rahayu-roslan.blogspot.com/

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Author| Post time 26-8-2009 10:05 PM | Show all posts
thnax bg link blog tuh..

harap2 dpt membantu my sis laa...
since kami nih x phm sakit dia..so..at least we know how the cancer patients feels..

huhu...
akan list all that u gave me..n cuba bg my sis..
harap2 dia cepat recover
thanx

Use magic Report

Post time 27-8-2009 06:59 AM | Show all posts
dulu aku pun susah nak paham...... lepas banyak tengok blog2x & selalu sembang ngan pesakit kat HKL(kanser) baru terang rasanye.... cerita yang tak elok memang banyak... tapi yang penting kuat semangat.

Use magic Report

Post time 27-8-2009 06:20 PM | Show all posts
Yup must be positive. Depressed akan buat keadaan lagi teruk. Also kena belajar sedikit sebanyak pasal sakit yg dihadapi especially understanding the physiology. Jgn just dengar cakap org je makan itu ini and kejap2 tukar. That wont help. I've lost an aunt due to cancer before and she herself was a doctor. Dgr sangat cakap org then makan itu ini kejap2 tukar. Body tak sempat nak adjust...

Use magic Report

Post time 27-8-2009 09:11 PM | Show all posts
Salam..
sy nak tanyer..after treatments chemo ngan rt tuh..
kita mostly kne mkn banyk kan bg pulih tenga...

nak tanya efek dia..
tell the truth laa..

my sis br pas abis cancer treatments dia. ...
mily Post at 25-8-2009 18:45

just nak kongsi pengetahuan dari sumber alternatif.

Two of the most powerful therapies for health and disease preventionare pure water and natural sunlight. I've written many articles aboutsunlight, about how it prevents and even reverses mental disorders,schizophrenia, prostate cancer,breast cancer, osteoporosis and even nervous system disorders. Andthat's available free of charge, all you have to do is walk outside andget some sunshine on your skin.

Now, with the work of Dr. Batmanghelidj beingpublished and widely available, we also know that water is one of themost powerful healing substances available to each and every consumerin the United States and around the world. It's virtually free; all youneed to do is keep drinking it, and don't wait for your thirstperception to tell you when to drink more. You have to make acommitment to hydrate yourself throughout the day on a regular basis.

At the same time you have to make a commitment to avoid drinkingbeverages that result in dehydration, such as soft drinks, sport drinksor any beverage with caffeine or added sugars. That means avoidingcow's milk, fruit juices, beer and alcohol, fruit punches or any other drinks that simply don't substitute for the healing power of pure water.

Terapi Air tulen dan cahaya matahari

One researcher first noted the connection between Vitamin D3 andprotection from cancer in the 1940s, when he discovered thatindividuals at sunny latitudes had a reduced rate of deaths fromcancer. He suggested that sunlight provided “a relative cancerimmunity.”

Mike: You have an upcoming book on obesity, cancer, and depression, right?

Dr. B:Yes, I've got a book called Obesity, Cancer and Depression: The CommonCause and Actual Cure. I've identified why these three diseases areactually the branches of the same tree, and each one naturally producesa different problem at different age brackets, but they are all relatedconditions that occur as a result of dehydration over time. Time is ofessence -- when incrementally we become dehydrated, the prune-likecells begin to transform. Some of them become cancerous, and I'veexplained all of this in the book. I explain how dehydration suppressesthe immune system, directly or indirectly, and that's how most diseasesoccur, including cancer.

Cuba cari dulu info (knowledge is power) mengapa air tulen dan cahaya matahari boleh menyembuhkan cancer.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 28-8-2009 03:39 PM | Show all posts
True on the importance of pure water. Tapi kalo sun light tu dgn lapisan ozon yg makin menipis i dont think applies to all places. Silap2 takut dpt skin cancer plak due to the UV radiation..hehe

Use magic Report

Author| Post time 29-8-2009 11:14 PM | Show all posts
td g farmasi..

tanya doc situ..
tp dia kata spirulina x elok pon utk kanser patients...
dia bg other vitamins, alreadi bought it..
x ingat plaks nama dia...
nnt sy update nama dia oke..

Use magic Report

Post time 30-8-2009 12:13 PM | Show all posts
18# mily
Mily,

Dont simply trust the pharmacist staff. They are not even nutritionally certified. There are tons of clinical studies on how spirulina can help on cancer.
Same thing goes to doctors. They are educated mostly on the drugs which is why most doctors do not recommend nutritional supplements as they dont want to be responsible on the potential effects. But of course there are doctors who are both knowledgeable.

Lagi satu most of supplements at pharmacies tu are synthetic supplements which are actually not good to our body. That's why harga murah. My personal advise, dont simply buy supplements from the pharmacies. There are a lot of them yg pernah ditarik balik b4 this by the Kementerian. If for me, i go for recognition higher than Kementerian Kesihatan. A bit more expensive but worth the quality.

Use magic Report

Post time 30-8-2009 12:36 PM | Show all posts
Sebenarnya klu kiata bleh elakkan untuk buat chimo maka elakkan lah,find someting yang blehrawat untuh pulihkan.
jangan xtw yang chimo bukan memulihkan,tapi mematikan semua sel pada bahagian dalam badan.samada sel tu baik atau tidak.so semua nya mati.Yang paling dirisaukan
buat chimo xsemesti nya penyakit tu xde lagi virus tu bleh merebak ketempat yang lain.sebab tu dr.kata suoh buat check up evry week.kesakitan yang kakak u rasa tu memang smua pesakit yg bru chimo akan rasa coz sel2 yang ada dlm bdn mati dan sel2 lainterpaksa menarik sana sini untuk menggantikan tempat sel2 yang mati.senang cakap percaturan sistem sel dlm bdntidak normal dan amik masa untuk penggantian sel bru.
Anda semua tw x yang chimo meninggalkan kesan yang 89% berbahaya dlam badan untuk jangka masa panjang.Bahan kimia chimo tu akan duduk dalam badan..
tapi yang mne dah chimo tu.,Sy advice u tuk amik product NUTRIBLEND 1000. sy pernah bagi product ni pada sedara sya yang ada breast cancer stage 4 dah kimo 6 kali.,alhamdulliah pulih sepenuhnya..xplu wat checkup selalu..sel cancer tu xmerebak lagi..Product neutral,xde setitik chemical,gunakan beras perang yang ada spirulina semulajadi,jagung dan kacang soya,dah 7 thun dah,,mmg ok..bleh dimakan dgn ubat doc.nak tw lbh lanjut bleh pm sy..tq

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Category: Kesihatan

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-4-2024 09:33 PM GMT+8 , Processed in 0.075911 second(s), 47 queries .