CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4769|Reply: 20

hukuman raja dulu2

[Copy link]
Post time 22-10-2008 03:15 PM | Show all posts |Read mode
ermm..curious la
nak tanya..betol ke zaman2 dulu, masa zaman ayahnya tunku mizan dulu..
saper2 yg buat salah berat kena hukuman pancung?? macam salah guna kuasa or seleweng duit
betol ke..rasa cam kejam je

bukan reka cerita tapi dgr2 dr org tua..tp derang tamoh cakap lelebih..
so..tertanya2 sendiri iskk wujud ke cenggitu..

tolong please clearkan pasal citer ni
mekaseh banyok! :-)
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-10-2008 03:21 PM | Show all posts

Reply #1 VirginLady's post

iskhhh kena tanya org dulu2 ni....tak pun

try carik kat board history....ada kot info....
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 03:41 PM | Show all posts

Balas #1 VirginLady\ catat

yo ko ni.......tp mesti ada sebab.........dok ken nok main bunuh gitu jah

namo come tohh
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 03:48 PM | Show all posts

Reply #3 integra's post



otai ni


VirginLady
Member
Rank: 2



UID 5756
Digest Posts 0
Credits 137
Posts 71
Reading Access 2
Registered 18-4-2001
Location Skolah Terencat
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 03:52 PM | Show all posts

Balas #4 t@t\ catat

yo la t@t.............. lupa nok check.....otai segalo otai ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 03:57 PM | Show all posts

Reply #5 integra's post

demo pon otai gok.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-10-2008 04:02 PM | Show all posts
uikss..
ner ada otai..


ye lew betol lew...
kes ni pernah ada..ce tanya atok nenek ke..share2 kt cni ar..

xper2 sabar menanti respon2 lelain..
sgt berminat nk tau pasal ni..wiee~~
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 04:09 PM | Show all posts

Balas #7 VirginLady\ catat

kita tunggu lapore dr t@t.......


masih virgin ke ni.....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-10-2008 04:16 PM | Show all posts

Balas #6 t@t\ catat

kawe dok otai mano pun........
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 04:47 PM | Show all posts
hukum pancunggggggg.............mmm
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 07:33 PM | Show all posts
kalu hukuman sula, ianya wujud pada zaman p.ramlee... tak percaya? tgk semerah padi..
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2008 10:05 PM | Show all posts

Reply #1 VirginLady's post

Moyang aku antara orang yang rapat dengan arwah Sultan Mahmud dan setakat ni aku xpenah dengo pung psl dier pancung2 orang ni.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-10-2008 03:46 PM | Show all posts
emm...menarik2..
x pernah ada ke..

masa dengar ari tu..nenek2 ni bersembang ada sorang ni agak berharta..kesygan sultan masa zaman tu lah
pastu cam kena pitenah ngan org ramai..sultan cam x caya tp tah lew katanya kena gak hukuman tu
owhh scary la wehh...

pastu xtau citer dah sbb derang senyum je bila aku cam terkejut..
n sampai skang kubur orang tu xtau d mana..

ganer gtu?

* eh eh chop mitok la jgn kontroversi pasni aku lak yg kena tangkap huhu
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 06:04 PM | Show all posts
mungkin ada...

kalau tak zaman raja dulu2 pun ada sistem hamba kan.. yg cube dihapuskan oleh jww birch masa datang perak dulu...
Reply

Use magic Report

Post time 25-10-2008 05:05 PM | Show all posts

Reply #14 Joe Hahn's post

selepas merdeka kot.xkan ada pancung2 laagi..tapi siapa tahu kan..........
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2008 12:51 AM | Show all posts
Kampung asal ayah aku kat belakang Istana Maziah. Sejak kecil ayah aku selalu cakap ada satu pokok kat belakang istana tu selalau jadi tempat dijatuhkan hukuman bunuh... macam sula ke rejam ke, maknanya mmg hukuman mati la...

Tak tahu la mende ni relevan ke tidak dengan soalan Virginlady nih....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-10-2008 01:14 AM | Show all posts
agaknya masa tu sultan terengganu laksana hudud ikut yg betul kut.. bukannya kejam
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2008 02:01 AM | Show all posts

Reply #17 ctredzuan's post

VirginLady cakap ayahnya Sultan Mizan maksudnya Arwah Sultan Mahmud la...tapi masa tu dah merdeka.ada lagi ke hukuman mcm tu..
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2008 10:18 AM | Show all posts

Reply #13 VirginLady's post

ish..dia ni..xmboh kontroversi tp duk wat kuor citer2 gini...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-10-2008 12:26 AM | Show all posts
maksud sy...

saya curious nak tau asal usul citer orang lama tengganu ni..
tapi..xnk la ada yg putar belit n apa2 je lah sampai nanti masuk paper ayahandanya mizan main bunuh2 padahal menda ni tah betol ke tak...sbb mizan skang dh tuanku..berat kes jadinya nanti
itu aje..


eh mat due..ye ke ada hukuman kat ctu gak..
rasanya xder buat kt ctu kot..sbb byk lagi yg dudok kat ctu..kat dalam semua umah..ruang kt tgh tu pon cukop2 buat roundabout je
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-10-2022 05:48 PM GMT+8 , Processed in 0.087043 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list