Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 7232|Reply: 25

ALL IT HYPERMARKET Lowyat

[Copy link]
Post time 3-9-2008 10:04 AM | Show all posts |Read mode
u 'ol pernah x gi ALL IT HYPERMARKET kat Lowyat 3rd floor (x salah aku)...kedai ni kalo x salah aku the only kedai with pak guard and d only keday yang lock laptop2 ngan password....kedai lain sume kasi customer test..kedai ni kedekot tahap kemut haji bakhil!!

Sales service derang amat la kurang ajar...ade sorang minah ni,"MELAYU"(thick "mek OVER"[thick make up])..

tanye aku "nak spec ape "(dgn muke masam macam tempat penyangkut kain buruk)..lps tu aku balas "tengok2 aje" ..(ye aar kite nak beli kan kena la tengok,mentang la aku pakai baju buruk) ...lps tu trus je die turun dari kerusi " pup"...

ada ke tengah2 aku tengok laptop die leh lock ... bapak kuarang ajo..at least ko cakap la..nak lock ke ape ke..ni x main lock je ,lps tu blah...terpinga2 la aku ni haaaa....assist pon tidak....

lepas tu ade hati nak tipu harga mp3 kat adik aku plak tuh...nasib adik aku x beli...

aku tengok sales assistant die ramai melayu..sume muke kurang ajo..masam je manjang...

[ Last edited by  sunshine66 at 3-9-2008 10:09 AM ]

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 3-9-2008 10:33 AM | Show all posts
masa aku g elok lak..

survey harga printer masa tu..

tp yg layan dak pompuan cina

Use magic Report

Author| Post time 3-9-2008 10:33 AM | Show all posts
sory td server x betoi..banyak thread plak kuar

Use magic Report

Author| Post time 3-9-2008 10:35 AM | Show all posts
ni pompuan melayu...kalo masuk lowyat .net ade bebrapa org terkena

Use magic Report

Post time 3-9-2008 10:35 AM | Show all posts
boikot ja la kenai tu...jgn g lg..g kedai yg customer service bagus..biaq mahal sikit..xpa..i paling anti kedai yg cm ni..murah pun i xkan beli.

Use magic Report

Post time 3-9-2008 11:02 AM | Show all posts

Balas #1 sunshine66\ catat

kedai mana ni????kalau boleh...kasik kow2 sumer org tahu dgn tepek gambao kat sini....

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 3-9-2008 12:02 PM | Show all posts
kedai ni kat lowyat..korunk g la jumpe pompuan ni..thick make up melayu girl...aku rasa kalo laki die layan la kots

Use magic Report

Post time 3-9-2008 02:15 PM | Show all posts
ceh,kurang ajarnya..
klu dtg mood aku nk melawan,aku direct je jumpa boss dia..
slamber je ckp aku akan post in forum loyat,campaigning against the kedai..

lagik bgus,bg bos dia tgk topik yg dok kutuk psl ppuan tuh

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 3-9-2008 06:26 PM | Show all posts

Balas #8 kashaz\ catat

Silap2 pompuan tu Bigg Boss..tu yg brani wat tu...kerek jerk...

Use magic Report

Author| Post time 5-9-2008 10:59 AM | Show all posts

Reply #9 medangmru's post

kalo die boss..nampak sangat boss tu bodo,x reti meniaga..

Use magic Report

Post time 5-9-2008 02:42 PM | Show all posts
Originally posted by sunshine66 at 3-9-2008 10:04 AM
tanye aku "nak spec ape "(dgn muke masam macam tempat penyangkut kain buruk)..lps tu aku balas "tengok2 aje" ..(ye aar kite nak beli kan kena la tengok,mentang la aku pakai baju buruk) ...lps tu trus je die turun dari kerusi "pup"...

konpius jugak..yang "pup" tu amende..

minah tu terkentut ke..curious sangat.

BTW, aku tak bape gemar jalan2 kot atas tu

personally la..baik aku jalan2 kot area bawah..lagi best

leh tawar bagai..kat atas tu cam mahal je (ni pandangan peribadi)

siap nak kene kunci beg bagai..rimas

Use magic Report

Post time 6-9-2008 04:52 AM | Show all posts

Reply #11 orang_letrik's post

"pup' tu mcm sound effect turun kerusi dgn pantasnya utk menandakan/menegaskan ketidaksukaan

aku xdela tgk pun,penah gak usha je..tp rega mhl je,so watpe?
dan aku nyampah sbb masa tu kerek nak kena letak beg,xleh masuk dlm..
masa tu aku bwk laptop,giler ape nak tgl kat loker dia..bunguks sungguh jaga nyaaa

Use magic Report

Post time 6-9-2008 05:09 AM | Show all posts
kalo nak leptop, cari kat imbi je. harga dia kalah lowyat.
salesman/girl pun lagi brpengalaman dari adik-adik yg baru cari makan kat loyat tu.

tapi, apa2 hal pun tak smua okey, tk smua k.o.

kedai all it tu mmg aku tk kenan langsung.
stakat ni tak penah lagi kot aku beli barang dr situ.
survey harga ngan tengok sample barang ada le.

Use magic Report

Post time 6-9-2008 03:44 PM | Show all posts

ni aku amik dari sat forum lain

This is the same malay girl.. which i complaint to the manager the other day when i went to this hypermall to look for IDE Hard disk docking station.

What i do.., I just peek inside the box.. to look at the item.., as on the box there's no mention whether it is for IDE or SATA hard disk.

She just walk over to me.. grab (rampas) the item from me.., and close it back and point to me - encik tak nampak ke - tak boleh bukak...!

i replied - The box already open anyway .. and the notice it hang over head me.., so i didn't realise it. sorry..

she just walk away in arrogance and utter this word the her colleagues - "buta ke apa..! dah tulis besar2 tak reti baca ke apa? kecik-kecik tak nak mampos.. dah besar menyusahkan orang!" (translated - is he blind or what..? already written very big also cannot or what? small-small don't die straight away.., grown up making trouble to ppl)

there are also other word like bodoh and other thing.. but.. word after that I didn't hear already.. blood already boiling..!

I already said sorry, isn't it? why need to utter such a rude remark to customer.., and she does it like purposely loud enough for me to hear it..

I end up buying some Case Fan.., and after I make the payment.., I demand to see the store manager.. then I ask the manager to call that girl.., and she come - I ask her - please repeat whatever word you said to your friend just now.., and rudely.. she denied saying anything - saying - Saya tak cakap apa pun..

And i call the other guy that she utter those word.., and I repeat the whole sentences above to the guy.. , and the guy admit it.

I tell to manager - how come such a crude and rude staff can work here? They should respect customer..! I didn't expect to be treated like a VIP or what.., It's enough if she come to me nicely and tell me - Sorry sir, all this item are not to be open. there's a sign saying it. I would just say sorry..

The manager also.. not really a diplomatic one..!he maybe haven't trained to handle customer situation.., what they supposed to do is apologized 1st to customer, then only ask the girl what happen.

But this manager - ask the girl.., what really happen??.., and the girl start defending herself - saying - this customer didn't see the signboard saying cannot open item and still open the item...

I said back to the manager - the box already open, and i just want to peek what's inside to check whether if I bought thisl, can fit my hard disk or not. And I add, even if I did wrong by opening the box.. there's no such need to be rude to customer..

I tell the manager, I want the girl to apologize openly and loudly to me. The manager said - ok laa, I apologize for the staff rudeness..
No.., I insist wanting the girl to apologize for being very rude to customer.

Wah.. this girl didn't want to apologize.! she said.. why she need to apologize..? It's the customer fault what. After much persuasion (from the manager), then only she said - I'm sorry . but.. not with a sincere face..! (not satisfied face laa)

last word to her and her manager before i leave - next time don't be that rude to customer.. or you might 1 day end up makan penampar! (getting a slap on the face..). And you mr manager - please educate your staff not to be rude to customer.

I swear .. I would never buy from this shop again.

This post has been edited by morpheuzneo: Today, 08:59 AM

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 6-9-2008 04:43 PM | Show all posts

Reply #14 wonderlady's post

hypermall ... ni yg kat pJ tu kan?

Use magic Report

Post time 6-9-2008 06:12 PM | Show all posts
Originally posted by bzzts at 6-9-2008 05:09 AM
kalo nak leptop, cari kat imbi je. harga dia kalah lowyat.
salesman/girl pun lagi brpengalaman dari adik-adik yg baru cari makan kat loyat tu.

tapi, apa2 hal pun tak smua okey, tk smua k.o.

setujuk..........

Kebanyakan dr penjual kat Imbi tu berpengalaman pasal IT dan PC...kita tanya soklan advance skit..kebanykan derang tahu cara menjawabnya...kalau kat Low yat ( x sumer )....kdg2 kita tanya derang terkebil tak tau nak jawab....derang hanya tahu basic info pasal PC ni...derang takmo nak menelaah kat internet pasal info2 berguna pasal PC ni....apa future spec Comp.....spe apa yg seswai tuk Gaming.....Tanya pasal Graphic Card yg power...terpaksa tanya kat tokei kedai....kdg2 derang pun tak tahu...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 7-9-2008 10:15 AM | Show all posts
thunder match kat atas tu pun pakai pak guard gak...kena simpan beg laa kira....

aku tak suka ngan all it hyerpmarket ni sebab harga dier mahal...tu satu hal laa ..hal lain..harga tak sama ngan branch diorang yang lain...kat kajang ni murah skit dari yag kat low yat tu...tapi service pun ala ala kadar gak...dapat latihan dari low yat kot

yang menarik pasal all it ni sebab boleh tgk lcd lcd ...sebab diorang mmg on ajer semua brand kat situ...lain lain takde apa sangat...diorang banyak aksesori macam beg laptop ...skin dan macam macam lagi....

aku rasa thunder match kat atas tu lagi murah....

Use magic Report

Post time 7-9-2008 02:18 PM | Show all posts
so xyah la pegi

Use magic Report

Post time 7-9-2008 09:05 PM | Show all posts

Reply #17 abgboroi's post

tp dalam byk2 Kedai PC kat Low Yat tu...aku rasa Sri Komputer yg plg ramai staff...

Use magic Report

Post time 7-9-2008 11:10 PM | Show all posts
Originally posted by medangmru at 7-9-2008 09:05 PM

tp dalam byk2 Kedai PC kat Low Yat tu...aku rasa Sri Komputer yg plg ramai staff...

sri ni boleh dikatakan staff makan gaji buta ajer....bagi diorang kerja kat situ angkat barang dan susun ...tak berapa membantu pelanggan sangat...

aku tak kata semua...ada staff yang bagus ada yang tidak....ada yang mmg nak membantu ada yang main tunjuk tunjuk  ajer....

kekadang nak beli dier buat kita macam x nak beli ajer....

sebab aku duduk kat kajang...banyak kawasan aku boleh beli barangan IT seperti di Reko...Kajang ....Bangi...mahupun di Mines......di Reko tu harga boleh tahan...Mines pulak harga berbeza beza....

pergi low yat pun sebab gatal nak tgk harga kat sana....

[ Last edited by  abgboroi at 7-9-2008 11:12 PM ]

Rate

View Rating Log

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

Forum Hot Topic

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-9-2024 07:51 PM GMT+8 , Processed in 0.244409 second(s), 35 queries , Gzip On, Redis On.