CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 14163|Reply: 50

kisah hidup presiden iran..

[Copy link]
Post time 1-1-2008 11:45 AM | Show all posts |Read mode
Fox News TV (Amerika Syarikat) di dalam temuramahnya bertanya kepada Presiden Iran, Dr Mahmoud Ahmadinejad "Apabila anda melihat ke cermin setiap pagi, apa yang anda perkatakan kepada diri sendiri ?" Beliau menjawab : Saya melihat kepada insan yang berada dalam cermin tersebut dan berkata kepadanya, "Ingatlah, anda adalah tidak lebih daripada seorang hamba yang lemah, menanti di hadapan anda hari ini adalah sebuah tanggungjawab yang amat berat dan ianya adalah berkhidmat kepada negara dan rakyat Iran.

Ahmadinejad, Presiden Iran yang mengejutkan ramai sewaktu mula-mula tiba di pejabat Presiden apabila beliau mendermakan segala permaidani Iran yang berharga kepada sebuah masjid di Tehran dan menggantikannya dengan permaidani murah yang biasa. Beliau mendapati bahawa terdapat sebuah bilik istirahat yang besar lagi mewah yang berfungsi untuk menerima dan menyambut kehadiran tetamu VIP, lalu beliau telah mengarahkan agar bilik itu ditutup dan meminta pejabat protokol untuk menyediakan sebuah bilik lain yang sederhana serta hanya dilengkapi dengan kerusi-kerusi kayu. Beliau juga telah banyak kali turut bersama-sama dengan pekerja-pekerja majlis perbandaran untuk membersihkan jalan-jalan yang berada di sekitar kawasan rumah serta pejabatnya.

Di bawah pentadbirannya, setiap kali beliau melantik mana-mana individu untuk memegang jawatan menteri, beliau akan mengarahkan individu tersebut untuk menandatangani sebuah dokumen yang menggariskan pelbagai syarat-syarat yang perlu dipatuhi, terutamanya yang menekankan bahawa individu tersebut harus sentiasa kekal dalam kesederhanaan dan akaun-akaun persendirian serta milik ahli keluarganya akan sentiasa diperhatikan dan perlu meninggalkan pejabatnya kelak dalam keadaan yang bermaruah. Oleh itu, adalah satu kesalahan yang besar untuk individu tersebut dan ahli keluarganya mengambil kesempatan ke atas jawatan yang dipegangnya itu.

Perkara pertama yang beliau isytiharkan selepas memegang jawatan Presiden adalah pemilikan hartanya yang 態esar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-1-2008 11:50 AM | Show all posts
jauh bezanya dgn rmh pemimpin kita kt malaysia kecuali tgna nielah pemimpin yg btl2 berjiwa rakyat
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 11:50 AM | Show all posts
Semoga beliau dpt mencontohi Pak Lah
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 11:55 AM | Show all posts
EM BAGU SNYE EKKK....PRESIDEN KITER PULAK MCMMANA EKK??
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 12:13 PM | Show all posts
korang kagum dgn ahmedinejad tapi korang lupa kita ada sorang pemimpin yg mcm ni kat malaysia... cuba teka siapa???
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 12:16 PM | Show all posts

Reply #5 pulau_ilmu's post

Pak Lah.....
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-1-2008 12:19 PM | Show all posts
wah salute aku pemimpin camnih
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 12:21 PM | Show all posts
Duir negara gunakan untuk urusan negara, bkn utk kepentingan sendiri....jlmkan amanah dgn baik.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-1-2008 12:24 PM | Show all posts
presiden iran ni ngan us pon berani lawan..cakap depan2 je..satu dunia kagum kot
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-1-2008 12:28 PM | Show all posts

Reply #9 grimboy's post

ni la yg kte harapkn.
wtpe nk takot ngn us 2.
ahmadinejad - singa baru dunia Islam
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 12:33 PM | Show all posts
Syiah the best
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 12:42 PM | Show all posts
Originally posted by zenslack at 1-1-2008 12:33 PM
Syiah the best

ambil yang baik dari karisma dan perbadinya dah lah
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 01:02 PM | Show all posts
Originally posted by pulau_ilmu at 1-1-2008 12:13 PM
korang kagum dgn ahmedinejad tapi korang lupa kita ada sorang pemimpin yg mcm ni kat malaysia... cuba teka siapa???


nik aziz sorang je.
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 01:14 PM | Show all posts
Originally posted by zenslack at 1-1-2008 12:33 PM
Syiah the best


mmg kita tau dia syiah namun tak salah kita mcontohi sikapnya yg baik... lebih baik mcontohi dia drp mencedok budaya barat yg jauh btentangan dengan islam
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 01:16 PM | Show all posts
Originally posted by rani at 1-1-2008 01:02 PM


nik aziz sorang je.


Yup TG Nik Aziz jk yg mirip n punya perwatakan yg hampir serupa...serba sederhana
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2008 05:38 PM | Show all posts
pemimpin contoh dunia...itulah pemimpin sebenar, menggunakan duit rakyat untuk kepentingan rakyat dan bukan kepentingan peribadi dan kaum keluarga sahaja...

Nik aziz pun blh jadik salah satu contoh jgk...

ada thread tunjuk gambar rumah nik aziz...tp sedihnye ramai plk mod yg kutuk beliau dan rumah beliau...sepatutnya pemimpin sebeginilah yg kita cari dan perlukan bukannya dikutuk2...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-1-2008 05:41 PM | Show all posts
tiada masalah dgn syiah wpun pelik
ikut cara hidup negara masing2...asalkan tetap berniatkan kerana Allah swt
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2008 10:30 AM | Show all posts
masyaallah....semoga beliau sentiasa dilindungi dr musuh2 ALLAH.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2008 01:34 PM | Show all posts
respek ngan pemimpin camnie!

agree ngan umarmursyid , klu kt messia TG nik aziz cth pemimpin yg zuhud

[ Last edited by  elbandito at 2-1-2008 01:35 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2008 01:57 PM | Show all posts
Jangan cerita pasal Pak Lah dulu... member of parliament (hint.. abang Zek kita), pun dah bole duduk istana 5 tingkat dgn olympic size swimming pool... tapi kesian, sebesar2 rumah/istana.. terlupa jugak nak buat tempat ambik sembahyang yang proper, kena jugak ambik kat singki..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 01:27 PM GMT+8 , Processed in 0.398001 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list