CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 2768|Reply: 62

HADHORI: Minah Kilang D'Mlaka Ungguli Carta

 Close [Copy link]
Post time 31-12-2007 12:08 PM | Show all posts |Read mode
MELAKA: Wanita pekerja kilang terus `mengungguli carta' kes hamil luar nikah apabila mereka ditahan Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) dalam beberapa serbuan sepanjang tempoh 11 bulan tahun ini.

Malah, jumlah itu meningkat 47 kes kepada 287 kes berbanding 240 kes dalam tempoh sama tahun lalu.

Golongan yang dianggap malang dan berpendidikan setakat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) serta berusia antara 17 hingga 30 tahun itu dikatakan sering melakukan maksiat dengan teman lelaki sehingga terlanjur.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jaim, Rahimin Bani, berkata kebanyakan mereka yang terlanjur memberi alasan `cair' dengan pujukan kekasih mereka untuk melakukan maksiat.


Katanya, selepas terlanjur kali pertama, ia menjadi `kesukaan' pasangan berkenaan untuk mengulangi perbuatan terkutuk itu sehinggalah mereka sedar selepas pasangan itu mengandung.


"Kebanyakan mereka melakukan perbuatan terkutuk itu dengan menyewa hotel murah, di rumah sewa dan kediaman keluarga mereka sendiri.

"Mereka yang terbabit dengan kes hamil luar nikah ini pula bukanlah di kalangan mereka yang suka melakukan hubungan seks bebas, sebaliknya hanya bersama teman lelaki masing-masing," katanya kepada Harian Metro, di sini, semalam.

Rahimin berkata, berdasarkan statistik, pekerja kilang paling ramai ditahan atas kesalahan itu iaitu sebanyak 202 daripada 287 kes yang direkodkan manakala selebihnya membabitkan pekerja dalam sektor lain termasuk perkhidmatan.

"Kes hamil luar nikah membabitkan pasangan Islam di negeri ini terus meningkat dan kami sentiasa melakukan pemantauan agar jumlah mereka yang terbabit dapat dikurangkan," katanya

Beliau berkata, tidak semua pasangan kepada wanita yang terbabit dalam kes hamil luar nikah itu berjaya ditahan Jaim.

Katanya, biasanya teman lelaki yang terbabit akan mengambil tindakan melarikan diri dan enggan bertanggungjawab.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ini la yg dikatakan kemajuan dan kemodenan harta benda
tidak selari dan seiringan dengan kemajuan kerohanian atau spiritual.
Tidak kira ler, banyaknya masjid yg dibina, menariknya masjid yg didirikan,
tetapi tidak ada program2 yg mendidik jiwa masyarakat,
ibarat kata pembinaan itu hanyalah sia2.
konsert2 dimana2, program tv yg ntah aper2. program realiti itu ini.
peranan siapa kah sumer ini?

bkn kah salah satu tanda nak kiamat, perlumbaan menbina masjid2,
tetapi tiada program pengisian yg cemerlang, gemilang dan terbilang.

[ Last edited by  blackwise at 31-12-2007 03:46 PM ]
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 31-12-2007 12:09 PM | Show all posts
Minah Kilang D'qelate Ungguli Carta


D'qelato tu nate gapo?
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:10 PM | Show all posts
meh aku mula dulu.......inilah islam hadhori!
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:12 PM | Show all posts
aku nak teka, ni mesti dr Metro
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:12 PM | Show all posts
err.. d qlate ker? d melaqe?
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:12 PM | Show all posts
Originally posted by tobby at 31-12-2007 12:10 PM
meh aku mula dulu.......inilah islam hadhori!

haha! vintage..
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:13 PM | Show all posts
err ke aku slh tapsiran
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:13 PM | Show all posts
tahniah kpd yg dh mengandung! semoga selamat melahirkan anak .. lagi bertuah dpt anak kembar
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 31-12-2007 12:14 PM | Show all posts
Originally posted by blackwise at 31-12-2007 12:08 PM
MELAKA: Wanita pekerja kilang terus `mengungguli carta' kes hamil luar nikah apabila mereka ditahan Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) dalam beberapa serbuan sepanjang tempoh 11 bulan tahun ini.
  ...

Inilah islam hadhari
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:14 PM | Show all posts
sbb nya senang jer
pompuan skrg mmg xtau nk pilih 'jantan' mana yg ptt jadi Bf diaorg...
diaorg pakai sebat jer
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-12-2007 12:14 PM | Show all posts
Originally posted by genchi at 31-12-2007 12:13
err ke aku slh tapsiran



betul la tu, sajer jer, bikin gempaq ckit
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:15 PM | Show all posts
orang ameno pandai pusing tajuk kannn..kannn..kann....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-12-2007 12:15 PM | Show all posts
Originally posted by DTECCONAN at 31-12-2007 12:12
aku nak teka, ni mesti dr Metro



tak yah teka, mmg pun....
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:15 PM | Show all posts
Originally posted by tobby at 31-12-2007 12:10 PM
meh aku mula dulu.......inilah islam hadhori!


...
aku salahkan kilang tu..kalau takde kilang,sure takde org keje kat situ,dan kalau takde org keje kat situ,takdelah maksiat..
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:15 PM | Show all posts
Originally posted by mieza386 at 31-12-2007 12:15 PM
orang ameno pandai pusing tajuk kannn..kannn..kann....

dia bukan orang ameno la..
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:25 PM | Show all posts

Reply #14 ultra78's post

...
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 31-12-2007 12:26 PM | Show all posts
sekarang ni senang dulu mak pak nak timang cucu kena
kahwinkan anak. sekarang anak-anak tak nak susahkan mak
pak dah dia bagi mak pak cucu express tak yah wat kenduri
kahwin, tak yah susah2 jemput sedara-mara. bebila jer leh
dpt cucu. maju kan, advance kan
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:30 PM | Show all posts
Originally posted by blackwise at 31-12-2007 12:08 PM
Rahimin berkata, berdasarkan statistik, pekerja kilang paling ramai ditahan atas kesalahan itu iaitu sebanyak 202 daripada 287 kes yang direkodkan manakala selebihnya membabitkan pekerja dalam sektor lain termasuk perkhidmatan.
...


Daripada 202 kes tu, ada tak statistik daripada jumlah tersebut, berapa org adalah minah kilang D'delate?
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:34 PM | Show all posts
di kelate??
Reply

Use magic Report

Post time 31-12-2007 12:39 PM | Show all posts
Originally posted by amirxx at 31-12-2007 12:34 PM
di kelate??

mau kasi gempak saja..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

12-8-2022 11:44 AM GMT+8 , Processed in 0.104210 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list