CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2323|Reply: 27

“Jika Tiada Barang Berharga, Tak Perlu Guna Kunci Sukar Dibuka" - Pencuri

[Copy link]
Post time 13-10-2021 02:22 PM | Show all posts |Read mode
Seorang pencuri berang selepas rumah mewah yang dimasukinya tidak memiliki barangan berharga seperti diharapkan.


Akibat kecewa dengan keadaan itu, pencuri meninggalkan nota ‘luahan rasa sedihnya’.


Menerusi nota itu, suspek mempersoalkan mengapa tuan rumah meletakkan begitu banyak kunci yang sukar dibuka, sedangkan tiada barang berharga disimpan.




Gambar hiasan




“Jika tiada barang berharga, tidak perlu menggunakan kunci yang sukar dibuka,” tulis nota tersebut.


Menurut polis, suspek ditahan selepas tuan rumah membuat laporan mengenai sejumlah barangan di kediamannya hilang.


Jurucakap polis Kotwali memaklumkan, suspek hanya ‘berjaya’ mencuri wang tunai berjumlah 30,000 rupee (RM1,655) berserta barangan lain.


“Tuan rumah tidak mendiami kediaman tersebut kerana mempunyai rumah lain.


“Namun, apabila dia pulang ke rumah terbabit, dia mendapati beberapa barangannya hilang dan mengesyaki rumahnya dimasuki pencuri sebelum membuat laporan polis,” jelas jurucakap tersebut.




Kredit foto: The Quint




Hasil siasatan polis di lokasi kejadian menemukan kepingan nota tersebut dan suspek diberkas tidak lama kemudian.




Sumber: Utusan
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Sempat lg tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Supaya pencurik macam ko tak bole masuk le.. Dah pencurik budus pulak.. Koliang betoi
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:28 PM | Show all posts
susah atau senang bergantung pada skill dan alat yang digunakan
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:31 PM | Show all posts
Pencuri ni sentimental... nak belaian jiwa dari orang yang hendak dia sakiti... sangat tidak reasonable.. hahah
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 04:19 PM | Show all posts
kecewa sb tak dpt menyakitkan hati tuan rumah hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
hati tisu sungguhlah
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 04:33 PM | Show all posts
yindia ni mmg lawak la
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia punya pasal la
Sapa suruh ko masuk
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Pencuri yang tersakiti
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia tulis abjad bahasa apa gitu gayanya?
Macam buat homework penyelesaian calculus je
Macam subject physics punya calculation pun ada jugak
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Jgn kata pencurik, i pon kdg2 hangin kalau byk sgt lock.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:16 PM | Show all posts


Gambaran pecuri tersebut
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Setuju dengan kata2 pencurik

Kalau iols pun bengang, sedangkan nak unboxing parcel dr shopee pun dah cukup bengang kalau hat jenis berlapis2 nih.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Baguslah. Supaya kau rasa penat takde hasil nak curi.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak mencuri pun dah mengeluh
Setakat kunci tak boleh buka yg memang pekerjaan kau pun susah bagi kau
Baik mati Ler..
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2021 11:26 PM | Show all posts
Betul punya marah pencuri tu, dah buat kerja susah-susah, hasilnya habuk pun tiada
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2021 11:52 PM From the mobile phone | Show all posts
negara mana tu..india ke..sblm ni i xknl sgt org yindia..xde own yindia yg rapat..tp boss skrg yindia..baikk mcm ayah2..tp sedih pulak arini gnti oss lain pulak
nak tulis tu jer..alang2 tered india khenzz
Reply

Use magic Report

Post time 16-10-2021 04:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Kunci tu sbb keselamatan takut tak dapat barang kau libas pulak anak bini dia
Reply

Use magic Report

Post time 16-10-2021 06:18 AM From the mobile phone | Show all posts
lasagnaklcc replied at 13-10-2021 08:11 PM
Jgn kata pencurik, i pon kdg2 hangin kalau byk sgt lock.

Dpt bonus ujung taun ni i ingat nak updgrade tombol pintu pakai yg jenis masuk code tu jelah sebab i bengang nak masuk umah sendiri kena bukak padlock, kunci gril pastu kunci pintu kayu.. benda simple je kot
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Semasa



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2021 05:05 AM GMT+8 , Processed in 0.089398 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list