CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2964|Reply: 20

Campur Sos Ikan, Serbuk Cili, Gula Dan Limau Nipis- Selera Makan Cacing Mentah

  [Copy link]
Post time 2-9-2021 08:38 AM | Show all posts |Read mode
Pegawai perubatan Thailand memberi amaran kepada orang ramai agar tidak memakan cacing mentah selepas sebuah video yang memaparkan seorang lelaki menikmati haiwan itu dalam satu hidangan salad pedas menjadi tular di YouTube, lapor portal berita Thaiger semalam.


Dalam satu video yang dimuat naik sebelum itu, lelaki yang tidak didedahkan identitinya itu berkata, sekiranya video tersebut mendapat 10,000 tanda suka, dia akan merakam video dirinya memakan cacing mentah.


Lelaki itu mencampurkan cacing mentah bersama sos ikan, serbuk cili, gula dan limau nipis sebelum merakam dirinya memakan hidangan itu.




Kredit foto: FB





Video tersebut telah ditonton lebih 250,000 kali sejak ia dimuat naik pada 24 Ogos lalu.


Susulan itu, seorang doktor baru-baru ini menerusi satu hantaran di Facebook memberi amaran kepada orang ramai untuk tidak memakan cacing mentah kerana ia mungkin dicemari dengan telur parasit dari tanah kotor.


Pengarah Jabatan Kesihatan Thailand juga memberi amaran sama dengan berkata bahawa tindakan itu boleh menyebabkan keracunan makanan dan cirit-birit. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-9-2021 08:58 AM | Show all posts
semuanya sekarang adalah demi like.....haha
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 09:20 AM | Show all posts
adoi.. tak ada penyakit cari penyakit.. naya
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Kerabu cacing is another level yach!
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 09:36 AM | Show all posts
sangup mati kerana like.... hati manusia dididik laparkan perhatian
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 09:47 AM | Show all posts
perut penuh cacing & cacing makan dari dalam, otak, organ badan etc...cari maut org ini
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 2-9-2021 10:01 AM | Show all posts
seronok la cacing tanah jumpa kawan2 cacing lain dalam perut
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 10:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by rosmahisham at 2-9-2021 11:04 AM

Ya ampun..sakit yg paling awal dia dpt gerenti sakit perut...lepas tu ko redho jelah cacing tu merayap sampai ke otak!!!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-9-2021 10:09 AM | Show all posts
jijikssss.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku rasa nk muntah...dah la tgh mkn ni....uwekk
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Sekurang-kurangnya beliau tidak memaksa orang lain makan sepertinya.
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 10:48 AM | Show all posts
jijikss nyer... jenis ni kalo g hospital doktor jgn layan... biar meninggal jer... hidup menyusahkan diri menyusahkan org lain
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 10:51 AM | Show all posts
Xpa, dh makan nnti boleh lahap ivermectin sebiji sehari sampai ajm. Baru lah lega sikit tekak tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 12:05 PM | Show all posts
Tgk gmbar pn xmampu
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
org thai ape bnda yg x diaorg mkn semua bnda pelahap jenis pengotor klau tgk utube diaorg masak2 tu daun2 herba petik dr pokok terus je masuk dlm periuk x ada nk basuh2 dulu
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 12:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku, selalu tgk gak mukbang thailand bagi aku mcm kotor pun ado.. Makan daging mentah, limpa mentah.. Entah la.. Deme nie tak takut  bakteria ker
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-9-2021 04:11 PM From the mobile phone | Show all posts
yihhhhhh
orang lain terkejut muntah2 lepas termakan cacing ala2 macam cite seram
dapat ke dia... ambik sos ikan segala, sedap ni
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Yang suka makan segala benda hidup ni semoga termakan telur parasit sekali..
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Klau dlm utan utk ikhtiar hidup cacing ni makanan paling bagus sebab sumber protein...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 12:33 AM From the mobile phone | Show all posts
geli lah

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Kereta manual VS kereta automatik,
fahdramliKereta manual VS kereta automatik,
Views : 92853 Replies : 167
Hanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti V79
syitaeyqaHanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti
Views : 199562 Replies : 4684
Nama pokok ni?
BelovedTaeyeonNama pokok ni?
Views : 6335 Replies : 14
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 30415 Replies : 223
Orang tamak selalu rugi:Nenek Di Shah Alam Rugi Lebih RM4 Juta Akibat Skim Pelaburan Palsu Di Facebook
YgBenarOrang tamak selalu rugi:Nenek Di Shah Al
Views : 9167 Replies : 21
Semasa meeting boss tiba-tiba cakap "saya kecewa dengan prestasi kerja kamu". Apa yang korang nak jawab?
admin6Semasa meeting boss tiba-tiba cakap "say
Views : 4266 Replies : 5
‘Banyak Peniaga Melayu Tiada Ilmu Penyediaan Makanan Bersih & Selamat’ – Chef Wan
YgBenar‘Banyak Peniaga Melayu Tiada Ilmu Penye
Views : 11738 Replies : 8
Ketua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci  Mengaku Peraturan Penjarakan Sosial 6 kaki ‘Hanya Rekaan, Tanpa Bukti Saintifik’.Anda terpedaya?
YgBenarKetua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci
Views : 23932 Replies : 159
Restoran Kantan Datin Isma
AngelFreakyAFRestoran Kantan Datin Isma
Views : 41253 Replies : 251
Perfume Mana yg Best?
NaatashaPerfume Mana yg Best?
Views : 105069 Replies : 419

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 05:53 PM GMT+8 , Processed in 0.100604 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list