CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 3590|Reply: 41

Bapa Saudara Bangga Nani Jadi Isteri Perdana Menteri Malaysia

  [Copy link]
Post time 23-8-2021 12:36 PM | Show all posts |Read mode
PASIR SALAK: Datin Seri Muhaini Zainal Abidin, isteri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob disifatkan sebagai individu yang mesra.


Malah anak jati Kampung Pulau Tiga Kiri, Kampung Gajah itu sering pulang ke kampung orang tuanya bertemu dengan saudara-mara selain mengimbau kenangan di rumah milik arwah datuknya.


Bapa saudara angkat Muhaini, Hashim Abd. Rahman, 72, berkata, dia mengenali anak saudaranya yang dipanggil Nani itu sejak kecil malah merupakan individu yang menjaga rumah peninggalan arwah datuk Muhaini di Kampung Pulau Tiga Kiri di sini.


Foto: Utusan




Menurut Hashim, dia menjaga rumah pusaka itu sejak 2006 dan pada 2019 rumah itu diuruskan Muhaini setelah dibaik pulih serta diubahsuai untuk dijadikan sebagai kediaman untuk berehat jika pulang ke kampung.


“Saya rasa bangga bila suami Nani menjadi Perdana Menteri, macam tak percaya Nani kini bergelar sebagai isteri kepada Perdana Menteri.


“Saya ada ucap tahniah kepada Nani melalui WhatsApp kerana suaminya menjadi Perdana Menteri,” katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.


Hashim turut menceritakan keperibadian Muhaini sebagai seorang yang sangat baik, berlemah lembut serta mudah bergaul dengan orang.


“Nani panggil saya pak cik, dia seorang yang bagus, mudah bergaul serta mesra dan dia tidak menyombong, kami semua memang suka dia.


“Saya dengan ibu saudara sebelah emaknya merupakan adik-beradik susuan, kerana itu saya membantu Nani menjaga rumah peninggalan datuk sebelah bapanya,” katanya.


Menurut Hashim, sebelum ini Muhaini sering pulang ke rumah berkenaan, namun sejak pergerakan merentas negeri tidak dibenarkan awal tahun ini, anak saudaranya itu tidak pernah pulang lagi.


“Sebelum Covid-19, Nani selalu juga pulang tapi tidak menentu. Ada masa sebulan dua kali, ada waktu dua bulan sekali, tapi sejak awal tahun ini Nani belum pulang lagi sebab tidak boleh rentas negeri.


“Jadi sayalah yang membersih dan menjaga rumahnya ini memandangkan itu amanat dia kepada saya.


“Lagi pun jarak rumah saya ke rumah peninggalan ini lebih kurang satu kilometer sahaja,” katanya. -CARI


Sumber: Utusan Online
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoi, semua nak di intebiu nya. Pasni sapa pulak
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:39 PM From the mobile phone | Show all posts
cantiknya rumah gitu..teringin nk beraya dlm umah gini..best umah ada tangga gini
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Cuba reporter interview pekerja indah water yg biasa sedut tangki septik rumah PM baru kita.. interview mereka mcm mana keadaan najis2 mereka..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kekadang betul jugak media cakap. PM yg baru ni mcm xde pencapaian yg dibanggakan sehingga ke peringkat antarabangsa. Maka terpaksa perbanyakkan citer hal keluarga sepupu sepapat. Mne yg nk dibanggakan tu?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu reporter pun interview gak tukang kebun sekolah rendah kak mah kek nogori masa najib lepas angkat sumpah piem, dia pun komen kak mah mmg suka berjimat orgnya rajin menabung.






































Ni cth karangan subjek spm, 'pengalaman mengenali org2 hebat didunia.....'
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantik rumah
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:57 PM From the mobile phone | Show all posts
“Saya rasa bangga bila suami Nani menjadi Perdana Menteri, macam tak percaya Nani kini bergelar sebagai isteri kepada Perdana Menteri

Nasib baik pakcik sebut "kini bergelar isteri kepada PM'
Tak macam bini PM7 konon FLOM ahaks
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Mulotkoyak replied at 23-8-2021 12:54 PM
Kekadang betul jugak media cakap. PM yg baru ni mcm xde pencapaian yg dibanggakan sehingga ke pering ...

Sesuai dgn tema Keluarga Malaysia ahaks
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
RatuDunia94 replied at 23-8-2021 12:44 PM
Cuba reporter interview pekerja indah water yg biasa sedut tangki septik rumah PM baru kita.. interv ...

Tercekik roti sourdough bila baca komen awak.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Habis di interview nya ramai sgt interframe
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
kalchi replied at 23-8-2021 12:37 PM
Adoi, semua nak di intebiu nya. Pasni sapa pulak

Tup tup sedara aku minik semail sabri.. koh koh.. harap wàrtswan jgn lupe interbiu aku..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Pasni interview guard plak
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Oyen dah masok tv lum
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Takat di lantik camtu je
Bg la chance tunggu kami rakyat yewww
Tu jemin tu kami akn nyahhh
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
So what? Nak lawan kak Ros ker?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak sedara sendiri tadak apa apa pencapaian, jadila kan berbangga setakat jadi bini PM
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by delia3003 at 23-8-2021 02:59 PM

Semua nak diinterview nye, anak piyem ler, sepupu piyem ler, skrg sblh isteri piyem pulak, lepasni sape pulak ye. Ikut turn gitu.

Wartawan ni mmg takde kerja lain ke selain dpd temuramah saudara mara ikut turn?

Tapi rumah tu cantik, boleh OOTD hari raya edisi desa nan permai.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 02:57 PM | Show all posts
wartawan pun... byk lagi isu nk diketengah kot
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
ni ada tabungan sejak kecik tak?
sampai minik piyem pun jadik berita
wow
tapi rumah tuuuuu... alahhh lawanyaaa
rumah kampung iol semua dah berbatu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 08:01 AM GMT+8 , Processed in 0.088187 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list