CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 5145|Reply: 90

Nak Ketuai MPN, Tun M Tak Minat Sertai Kabinet

[Copy link]
Post time 19-8-2021 01:03 PM | Show all posts |Read mode
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau bersedia untuk menyokong Perikatan Nasional (PN), tetapi tidak berminat untuk menyertai kabinet.


Sebaliknya Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) itu berkata, beliau berhasrat untuk mengetuai Majlis Pemulihan Negara (MPN).




Kredit foto: AFP




Pada program Ruang Bicara dengan tajuk ‘Mencari Malaysia Yang Lebih Baik’ yang disiarkan di Bernama TV malam tadi Dr Mahathir mahukan apa diputuskan MPN dilaksanakan kerajaan.


Beliau juga menjelaskan tidak boleh memberi tempoh masa untuk menyelesaikan masalah pandemik COVID-19 kerana variannya sentiasa berubah.


Dr Mahathir juga menjelaskan pernah menawarkan khidmatnya ketika kes masih rendah, namun ia tidak diendahkan oleh pentadbiran sebelum ini.




Sumber: Suara Merdeka

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada makna tu nak jadi pengerusi mpn.. nampak permainan atok disitu
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
JunkMail replied at 19-8-2021 01:07 PM
Ada makna tu nak jadi pengerusi mpn.. nampak permainan atok disitu

ittew kan jelas tulis nak jd pengerusi mpn yg mana segala keputusan mpn, kerajaan kena ikut. senang cite nak kuasa melangkawi kuasa pm gakk. tapi kalau yg ni aku boleh setuju la, dari duk biar pak mael lemau urus yg takkan berbeza pon dari abahcow, baik kita cuba saranan atok pulak. mungkin betul2 tu ikhlas nak banteras penularan kobid
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 01:56 PM | Show all posts
Nak juga jawatan tu. Nak jadi ketua juga.
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 01:57 PM | Show all posts
Sokong TSMY akan ketuai MPN.
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
eragon replied at 19-8-2021 01:56 PM
Nak juga jawatan tu. Nak jadi ketua juga.

Dia mana boleh tgk org lain lebih jd ketua dia? MeLangkawi Saka namanya.
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Atok buat lawak ke ni?
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat parlimen pun dia perasan jd ketua pembangkang walaupun ada 4 kerusi jer. Tzrkebil2 anwar tgk. Asik kena sailang jer pm tepi tu....hahz
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
zamzam replied at 19-8-2021 02:00 PM
Kat parlimen pun dia perasan jd ketua pembangkang walaupun ada 4 kerusi jer. Tzrkebil2 anwar tgk. As ...

Hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Udah udahla....bgla org muda..tak penat kw tok?
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:06 PM | Show all posts
orang kata jangan sesekali bagi jawatan kepada mereka yg meminta!
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
midori_katana replied at 19-8-2021 02:06 PM
orang kata jangan sesekali bagi jawatan kepada mereka yg meminta!

Hahaha betul
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
jalfa replied at 19-8-2021 02:01 PM
Udah udahla....bgla org muda..tak penat kw tok?

Atok memang macam tu
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:20 PM | Show all posts
bakingsoda replied at 19-8-2021 01:26 PM
ittew kan jelas tulis nak jd pengerusi mpn yg mana segala keputusan mpn, kerajaan kena ikut. senan ...

atok nak jadi hero penyelamat negara la tu. dulu dia chow skang dia tgh pelan pemulihan bakal berjaya menjelang oktober dia pon nak la kredit juga
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
JunkMail replied at 19-8-2021 01:07 PM
Ada makna tu nak jadi pengerusi mpn.. nampak permainan atok disitu

Aku tengok malam tadi..pada aku xde salahpun kalau dia nak mengetuai MPN. Kalau dia rasa boleh menyumbang utk mengurangkan kes dan naikkan balik ekonomi. Yg tak berapa best dengar bila dia duk kata nak "kuasa". Ditekankan beberapa kali perkataan kuasa tu. Benda ni boleh memberi pelbagai tafsiran. Boleh jadi hanya kuasa utk mengepalai MKN atau kuasa yg lebih luas..hanya dia yg tau.

Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by iman_kasih at 19-8-2021 02:27 PM
bakingsoda replied at 19-8-2021 01:26 PM
ittew kan jelas tulis nak jd pengerusi mpn yg mana segala keputusan mpn, kerajaan kena ikut. senan ...


Dia sebut dia nk kuasa...tak tau kuasa apa. Org boleh tafsir macam2
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
zamzam replied at 19-8-2021 01:58 PM
Dia mana boleh tgk org lain lebih jd ketua dia? MeLangkawi Saka namanya.

Hahahaha....dia ni satu je.  Nampak autocratic sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 02:34 PM | Show all posts
kalau dah gila kuasa cenggitula perangainye. memang takkan dapat diubah dah.
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 03:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu awal2 ckap tak kan nak kurung depa dalam kandang.  Haish . T
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2021 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
iman_kasih replied at 19-8-2021 02:26 PM
Hahahaha....dia ni satu je.  Nampak autocratic sikit.

Tapi aku suka cara dia handle helang. Tak berkutik langsung.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 09:06 AM GMT+8 , Processed in 0.106081 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list