CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1868|Reply: 12

Tahu Takut! Sorok Motor Dalam Bilik Tidur Selepas Aksi Bahaya Viral

  [Copy link]
Post time 6-7-2021 10:08 AM | Show all posts |Read mode
Kuala Lumpur: Cubaan seorang remaja lelaki menyembunyikan motosikalnya di dalam bilik tidur di rumahnya di Taman Harmonis, Gombak, dekat sini, selepas video aksinya menunggang motosikal secara berbahaya tular di media sosial gagal selepas ditahan polis hari ini.


Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman Datuk Mohd Nadzri Hussain berkata, pihaknya menerima maklumat pada 9 pagi ini berkaitan dua rakaman video yang tular di Twitter berdurasi 22 saat dan 30 saat.


Menurutnya, hasil risikan pada rakaman video pertama dapati kejadian berlaku jam 5.30 petang semalam di Jalan Sungai Tua menghala ke Ulu Yam.


Kredit foto: Harian Metro





"Hasil paparan video itu dapat dikenal pasti suspek berusia 15 tahun yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 warna biru hitam menetap di Batu Caves sebelum dia ditahan jam 2.45 petang tadi.




"Hasil risikan pada rakaman video kedua dapati kejadian berlaku pada 29 Jun lalu jam 1 tengah hari di Jalan Batu 6 1/2 Jalan Gombak (Kampung Tengah) menghala ke arah Kuala Lumpur.




"Siasatan lanjut kemudian mendapati suspek berusia 15 tahun menunggang motosikal Yamaha 135LC dan menetap di Taman Harmonis, Gombak, dekat sini, sebelum dia ditahan jam 3 petang ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Mohd Nadzri berkata, bagi mengelak motosikalnya dikesan, remaja lelaki terbabit turut menyembunyikan di dalam bilik tidurnya namun gagal selepas pemeriksaan menemuinya.


"Mereka bersama motosikal itu kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak untuk tindakan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya. -CARI


Sumber: Harian Metro
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2021 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
sembunyikan bawah katil lain kali dek non hikhiikhkk

dasar bocahhh. ingat berani sangat, sekali kecut jugak
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2021 12:59 PM | Show all posts
mak bapak sayang anak kan..
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2021 01:27 PM | Show all posts
kecik2 dah hilang akal dpt pegang handle motor.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2021 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
tangkap mak bapak sekali senang
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2021 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Acik puji bab bilik dia yg nmpk kemas & bersih tapi..ko dah kenape dik sorok motor dlm bilik?! Tau takut ehhh..acik mmg cukup benci mat rempit !!!
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 6-7-2021 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
elok2 ade motor pgi salah guna. baik la p blajar elok2 jd pelumba negara ke.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2021 06:20 PM | Show all posts
djzara81 replied at 6-7-2021 03:35 PM
Acik puji bab bilik dia yg nmpk kemas & bersih tapi..ko dah kenape dik sorok motor dlm bilik?! Tau t ...

Hahaha... Betul lah, walaupun perangai adik ni rempit, tapi bilik dia memang kemas...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2021 06:22 PM | Show all posts
Yang sorok dalam bilik kan dah kantoi lain kali campak dalam lombong udah
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2021 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Buat benda bykan2, x pasal2 kena sorok moto dlm bilik
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2021 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
djzara81 replied at 6-7-2021 03:35 PM
Acik puji bab bilik dia yg nmpk kemas & bersih tapi..ko dah kenape dik sorok motor dlm bilik?! Tau t ...

Aku pun perasankan kekemasan biliknya dl lps tu br nampak motor yg dicari polis tu
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2021 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Pengemas orangnya..
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2021 07:13 AM From the mobile phone | Show all posts
bersih dan kemas serta teratur bilik nya... walopun kecik... iols kagum
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

24-4-2024 05:34 PM GMT+8 , Processed in 0.530186 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list