CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 2441|Reply: 2

Jinakan anak kucing

[Copy link]
Post time 27-8-2020 01:31 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Baru je beli 2 ekor kitten berusia 2 bulan..dua2 ekor nampak takut2 lagi lepaskan dalam rumah pun bersembunyi kat celah2..ajak main-main pun mcm tu je la die nye..last2 masukan dalam sangkar..mcm tu je la duk diam jer..mcm mne nak jinak kan kitten ek..bagi dia aktif sikit..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-8-2020 02:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurung dlu. Nanti dia lapar bagi makan. Kadang2 lepas dah bagi makan pon, dia takut2 nak makan. Kena duduk jauh2 sikit.
Dlu ada orang bagi iols kucing, dia nyorok bawah almari selama 2 ari. Panggil2 tak nyahut. Ingatkan dah lari dah. Bila dah lapar tau pulak dia cari kita
Selalunya dlm 3-4 ari je, pastu kucing dah ok dgn environment baru

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2020 09:51 AM | Show all posts
Give time. gain their trust.  try hulur2 makan kat dorang. if dorang tak makan, jgn marah. biarkan dorang biasa dgn new environment.  nnt ok le tu, bila dah selalu tgk muka kita.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 10:48 PM GMT+8 , Processed in 0.078809 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list