CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 1121|Reply: 12

Rukun Tetangga Tak Perlu Turun Padang Pantau Pematuhan PKP

  [Copy link]
Post time 20-4-2020 05:03 PM | Show all posts |Read mode
Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini berkata, pihaknya tiada perancangan menggerakkan Rukun Tetangga (RT) untuk membantu memantau pematuhan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).


Sebaliknya, tanggungjawab itu diserahkan kepada pasukan pakaian seragam yang diberi latihan khususnya untuk berdepan situasi kecemasan dan kawalan keselamatan.




Kredit foto: Perak Today




Katanya, barisan hadapan selain kakitangan Kementerian Kesihatan seperti polis, tentera, Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) sudah terlatih.

“Mereka adalah pihak yang diakui kemahirannya dan mendapat latihan dalam kes kecemasan. Mereka sudah terlatih. Sebab itu kita beri tanggungjawab kepada anggota pakaian seragam.

“RT bukan kumpulan pakaian seragam. Setakat ini kita tidak ada perancangan untuk babitkan RT membantu polis di mana-mana, kawasan bandar atau luar bandar. Buat masa ini, tiada keperluan,” katanya hari ini seperti dipetik Berita Harian. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 20-4-2020 05:37 PM | Show all posts
so xyah la JKKKKKKKKK ke sume2 ke nk kawal2 kg/taman.....duk dendiam dalam rumah
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
RT taman akak gigih join kelab prihatin janda je.
sampai janda pegi keja balik keja dgn siapa semua diorang tau. dah tua2 nak mati pun sibukla bergosip sesama jantan dlm whatsapp grup taman.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
qicki replied at 20-4-2020 05:37 PM
so xyah la JKKKKKKKKK ke sume2 ke nk kawal2 kg/taman.....duk dendiam dalam rumah

Kannn....

Dorang yg terlebih sibuk...sepatutnya Jkkkkkk tu pi cari org yg terputis bekalan makanan
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 05:59 PM From the mobile phone | Show all posts
rogayahtop replied at 20-4-2020 05:38 PM
RT taman akak gigih join kelab prihatin janda je.
sampai janda pegi keja balik keja dgn siapa semu ...

Jantan ni klu bergossip lebih teruk dari pompuan......
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 06:56 PM | Show all posts
Semoga pipermudahkan segala urusan.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 07:15 PM | Show all posts
stay at home plis
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 07:25 PM | Show all posts
Betul tak perlulah pihak keselamatan je dah cukup untuk mengawal keadaan
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 21-4-2020 12:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Nak amik kesempatan keluar rumah la tu. Dah2. Duduk je rumah diam2
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Tempat iols rela je jenjalan..
Sebab ada aje budak budak muda yang suka lepaks lepaks  
Pastu terus depa block jalan depan sana..jadi keluar masuk kena check..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 01:44 AM From the mobile phone | Show all posts
rukun tetangga? X pyh buang ms bang. Gang2 rkn tetangga ni kebnykan bkn org asal sesuatu tmpt tu. Pastu tetiba nk jd jagoan. Buat leceh.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 08:11 AM | Show all posts
Mase PKP neh bior RELA jek la bantu polis
RT tmpat haku neh melepak reramai minum kopi jek
Bkn nak meronda pon
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 10:32 AM | Show all posts
JKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK rumah aku ni bagus sangat wey... dah ada bantuan gelombang kedua....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 03:33 PM GMT+8 , Processed in 0.088162 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list