CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 25701|Reply: 115

Jom borak-borak dialog Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang korang ingat

[Copy link]
Post time 28-6-2019 10:18 AM | Show all posts |Read mode
Salam korang. This is my first thread here. Saja nak ajak borak-borak pasal dialog Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang terpahat kat memori korang.hehe. Saya selalu buat lawak dengan ayah saya bila ada situasi yang kena je dengan dialog P. Ramlee.
Contohnya: Nak "pow" husband belanja makan satu family. Husband mesti pening nak keluarkan duit banyak. Saya mesti balas kat ayah saya "hai demam lagi la Pak Aji aku" (dialog Labu Labi)

So, korang selalu tak guna ayat-ayat P.Ramlee untuk kehidupan seharian korang?Dalam apa-apa kes atau situasi.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 28-6-2019 10:21 AM | Show all posts
satu lagi yang best,

"dah tua pun bodoh"

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
No_entry replied at 28-6-2019 10:21 AM
satu lagi yang best,

"dah tua pun bodoh"

Sertakan tajuk filem n kalau ade gambar lg cun
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Ala abang jamil ni, tu pun nak marah.

Dialog utk abg jamil forum @pristineone

Filem: madu tiga.

Sy kan x leh deal dgn org nama Jamil. Auto sy akn pggl dia abg Jamil. N sy mesti tersengih-sengih
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:09 AM | Show all posts
madu tiga : ``butang baju aku mana pah? `` dialog yang selalu i guna pakai ketika mencari barang hilang . filem yg sama : siapa kata aku datang nak kutip hutang? aku datang nak repair atap bocor ( kalau tak silap lah) .. btw cik tt : madu tiga my all time favourite film ..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:23 AM | Show all posts
Adegan ketika Abdul Wahub (P Ramlee) nak makan malam sambil ditemani isterinya Qasidah dan Sadiq Sigaraga.

Sadiq:               Sila duduk anakanda..sila makan..!
Abdul Wahub: Sila duduk adindaku Qasidah!
Qasidah:          Tak boleh kanda..Dalam rumah ini ada undang-undang.
                        Kalau suami makan isteri mesti jadi pelayan.
Abdul Wahub: Pelayan? Ha..ini undang-undang sangat baik!
                        Ini mengurangkan queen control!Ha silakan duduk ayanhanda..
Sadiq:              Oh ayanhanda tak boleh duduk!
                        Kalau anakanda makan ayahanda mesti jadi hakim!
Abdul Wahub: Hakim? Ini undang2 jugak baik sebab bapak mertua mesti hormat pd menantu.
                        Bapak mertua sudah tua dan tak lama lagi dia akan mati..
                        ..dan menantu yang akan jaga rumah ini hehe..
Sadiq:              Eh..dalam rumah ni semua orang tak makan..ambil bau saja.
Abdul Wahab: Ambil bau? Ini undang2 sangat bijak!Undang2 ini dinamakan ekonomi!
                        Hmm..sudah kenyang!Badan anakanda pun sudah letih dan nak masuk dlm berehat.
                        Selamat malam!
Qasidah:          Kanda..menurut undang2 di rumah ini suami tak boleh tidur bersama-sama isteri.
                        Suami mesti tidur di kandang kuda!
Abdul Wahub: Ha..inilah undang2 yang terbesar sekali dari semua undang-undang!
                         Undang- undang ini dinamakan 'family planning'..Selamat malam..!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:24 AM | Show all posts
msamyrazi replied at 28-6-2019 11:09 AM
madu tiga : ``butang baju aku mana pah? `` dialog yang selalu i guna pakai ketika mencari barang hil ...

'siapa kata aku nak kutip sewa rumah? aku datang nak membetulkan rumah.. eh kau kerani apa ni, coba kau lihat bumbung tu bocor sana, bocor sini, sebab tu la yang org tua ni sakit, nasib baik dia tak mati. kalau dia mati sapa nak jaga anak dia? akuuuu jugak'

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:30 AM | Show all posts
"Sapa marah?? Aku bukan marah!!! Nasihaattt!!! Butang baju melayu aku mana paahh???"

-madu 3-

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 28-6-2019 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Awesome ah korang!!!
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau kau ingin mati, aku juga x ingin hidup Azizah....
Filem: Penarik Becha.

Sy sgt2 suke dgn lagu Azizah
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 12:01 PM | Show all posts
Edited by LostStar at 28-6-2019 12:13 PM

"Jendela ini untuk melepaskan dendam" -tukang karot

Filem: tiga abdul..
''mambang mabuk minom brandy'' -Sudin

Filem: pendekar bujang lapok

ntah knp ntah kalau org ckp2 merapo suke sebut ayat sudin ni.. haha.. lagi satu kalau stress sambil pegang tingkap opis akan cakap ayat sudin gak.. jendela ini tempat melepaskan dendammm.. hahahaha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-6-2019 12:15 PM | Show all posts
noraidil_06 replied at 28-6-2019 11:04 AM
Sertakan tajuk filem n kalau ade gambar lg cun

haha aah lupa tajuk dia. madu tiga
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-6-2019 12:15 PM | Show all posts
leeya.ellow replied at 28-6-2019 11:23 AM
Adegan ketika Abdul Wahub (P Ramlee) nak makan malam sambil ditemani isterinya Qasidah dan Sadiq Sig ...

MasyaAllah ini mmg peminat betul ni panjang habis.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-6-2019 12:20 PM | Show all posts
ajis: jolok motor ke bang?- seniman bujang lapok

"maznah ke tu?"
*sambil buat muka*
"maznah datang ni, bukakla pintu ni bang"

seniman bujang lapok

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-6-2019 12:21 PM | Show all posts
PembacaSenyap replied at 28-6-2019 11:30 AM
"Sapa marah?? Aku bukan marah!!! Nasihaattt!!! Butang baju melayu aku mana paahh???"

-madu 3-

"aku baru lepas sembahyang tolak bala"

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-6-2019 12:22 PM | Show all posts
LostStar replied at 28-6-2019 12:01 PM
"Jendela ini untuk melepaskan dendam" -tukang karot

Filem: tiga abdul..

"jangan din aku kata jangan"
"eh apa pulak jangan"
"jangan din aku kata jangan"
-pendekar bujang lapok-

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 28-6-2019 12:23 PM | Show all posts
leeya.ellow replied at 28-6-2019 11:23 AM
Adegan ketika Abdul Wahub (P Ramlee) nak makan malam sambil ditemani isterinya Qasidah dan Sadiq Sig ...

"peluklah,peluklah laki kau sampai pagi"- 3 abdul

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-6-2019 12:23 PM | Show all posts
noraidil_06 replied at 28-6-2019 11:32 AM
Kalau kau ingin mati, aku juga x ingin hidup Azizah....
Filem: Penarik Becha.

oh nonaku azizah
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
ape ko buat tue

menari tanggo daaaa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 01:27 PM | Show all posts
dalam kluarga aku.. klo ade sesape yang belanja makan.. lepas makan mesti "ucap terima kasih sama abang" cerita bujang lapok tak silap yang ramlee kene belanja girlfren baru siap pakej adik beradik tu.. takde pulak scene tu dalam youtube

lagi satu terima kasih boss!! Allah panjangkan umur bosss - cerita anak bapak yang pekerja dia dapat duit bos dia bagi nak buat kenduri.. yang ni

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 09:18 AM GMT+8 , Processed in 0.102462 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list