CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 8309|Reply: 115

[Tempatan] [Isu Larangan Merokok] Tegur pelanggan merokok, pekerja restoran dilempang

  [Copy link]
Post time 2-1-2019 01:26 PM | Show all posts |Read mode


SM AminDikemas kini 1 jam yang lalu · Diterbitkan pada 2 Jan 2019 12:02PM · 0 Komen





Tegur pelanggan merokok, pekerja restoran dilempang

MALANG menimpa seorang pekerja restoran pada tahun baharu apabila tindakannya menegur seorang pelanggan yang merokok di premis berkenaan menyebabkan beliau ditampar.

Kejadian itu berlaku di restoran Ameer Corner di Shah Alam pada hari pertama penguatkuasaan larangan merokok di kedai makan semalam, kata pemiliknya T Krisnasamy.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 2-1-2019 01:26 PM | Show all posts


Menteri Kesihatan Dr Dzulkefly Ahmad semalam memberi jaminan bahawa penguatkuasaan ke atas larangan merokok buat masa ini dijalankan melalui pendekatan mendidik. – Gambar fail The Malaysian Insight, 2 Januari, 2019.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 01:30 PM | Show all posts
ok.. ameer corner kelly ng punya restoran..
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 01:33 PM | Show all posts
laaa belum apa2 dah kena lempang
kot ye pun nak smoking beragak la brader
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 01:36 PM | Show all posts
yg kuat kuasa senang je announce sane sini. yang teruknye pelaksanaan akta akta tu le. Sian pelaksana undang2.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 01:54 PM | Show all posts
Susahkan nak educate orang.

Harap penguatkuasa dan para pekerja restoren bersabar hadapi perokok2 yang susah nak diajar ni.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 01:59 PM | Show all posts
Ramai je jenis sebegitu zaman sekarang ni degil tunjuk lagak berangin tak tentu hala pada hal sendiri yang salah tak ikut peraturan.  Perangainya yang sebegitu bukan saja dalam negara tapi kadang terbawak2 jugak sampai ke luar negara memalukan orang lain je.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
pagi tadi pun selamba jerk kami se geng Isap rokok kata kedai mamak biasa.  jeling2 mamak keling tu.  last2 member sound  ..  lu jangan pandang2 mamak..  aku bagi pernampar karang. last2 mamak tu tergeleng2  pergi.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-1-2019 02:03 PM From the mobile phone | Show all posts
rupa2nya dah ada yg kena pernampar .
hahaha..      
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:04 PM | Show all posts
dess402 replied at 2-1-2019 02:01 PM
pagi tadi pun selamba jerk kami se geng Isap rokok kata kedai mamak biasa.  jeling2 mamak keling tu. ...

kau ni memang bodoh, geng2 kau pun sama bodoh cam kau
longkang






Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
hahaha..  Lain kali jgn sebok aku Isap rokok.  bukan duit mak bapak korang pun.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:08 PM | Show all posts
dess402 replied at 2-1-2019 02:06 PM
hahaha..  Lain kali jgn sebok aku Isap rokok.  bukan duit mak bapak korang pun.

gengster konon, ramai2 kau dgn geng berani la sound mamak.

bodoh bacul punya geng


Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:12 PM | Show all posts
bodo nye spesis tak reti ikut peraturan ni..
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Sharnaz ahmad dl pun melempang kat kelab golf
Last2 masuk court
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:17 PM | Show all posts
Bodoh.. la org lain pun hisap rokok.
Takdenya caprut nak lempang org.
Ni mesti kat rumah merokok sebarangan dalam rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Pie tangkap org yg berlambak2 jual dadah dulu la.  buduss  .  dah tentu2 Men jahanam anak bangsa.

sakai  
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-1-2019 02:27 PM | Show all posts
dess402 replied at 2-1-2019 02:25 PM
Pie tangkap org yg berlambak2 jual dadah dulu la.  buduss  .  dah tentu2 Men jahanam anak bangsa.

...

dah berlambak2 kena tangkap la bodoh, masa zaman BN dulu

kau je yg tak tahu

tongong


Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
tapi aku percaya kalau kedai yg ber aircond tu..  takde punya depa nak merokok Kat dalam.  dah tentu2 kat meja luar kaki lima.  atau kawasan yg disediakan selama ni.
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:29 PM | Show all posts
Laki gaji bawahan ja bodo sombong tak faham bahasa

Pastu bangga dok citer sini

2 kali bodo
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2019 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
lavakru replied at 2-1-2019 02:27 PM
dah berlambak2 kena tangkap la bodoh, masa zaman BN dulu

kau je yg tak tahu


berlambak2 kena tangkap apa dol  ??  Nkau duduk hulu Hanat mana  ??  Tak reti jangan sembang la.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-10-2022 03:56 AM GMT+8 , Processed in 0.080668 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list