CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2415|Reply: 15

"Dah Tak Masuk Dapur, Selalu Makan Luar" - Ahmad Maslan Buktikan SST L

[Copy link]
Post time 21-9-2018 11:51 AM | Show all posts |Read mode




Jika sebelum ini, Datuk Seri Ahmad Maslan sering berkongsi resipi masakannya di laman sosial, kini Ahli Parlimen Pontian itu sering 'makan luar' dan berkongsi resit makanan yang dianggapnya mahal sejak pelaksanaan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST).








Menerusi laman Twitternya kebelakangan ini, Ahmad Maslan sering 'mengeluh' dengan harga makanan di restoran yang dianggapnya mahal sejak pelaksanaan cukai berkenaan.












Selain berkongsi gambar resit, Ahmad mendedahkan terdapat 'caj tersembunyi' dikenakan beberapa restoran tersebut.











Tindakan Ahmad Maslan itu bagaimanapun mendapat kecaman netizen memandangkan beliau sebelum ini tidak pernah berkongsi mana-mana resit di laman sosial ketika era Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dilaksanakan.


Dalam masa sama, netizen juga menyindir Ahmad Maslan yang kini sudah jarang 'masuk dapur', sebaliknya kerap makan di luar sejak cukai SST dilaksanakan.



Masa GST dulu, tak ada pun kongsi resit di Twitter

"Zaman GST dia kata harga murah, tapi selalu masak dan cipta resipi tanpa GST.

"Tapi, zaman SST dia kata harga melambung, tapi asyik makan di luar," sindir netizen.








Malah, ada yang menyifatkan Ahmad Maslan sebagai seorang tidak tahu malu dan bersikap seperti meludah ke langit.



Saya tak lah bodoh sangat - Ahmad Maslan


"Kalau tak nak SST, beli beras makan nasi goreng tanpa SST. Ahmad Maslan ni macam meludah ke langit, tak tahu malu ke?" perli netizen.








Bumbu Desa Malaysia juga telah menjelaskan hal sebenar berhubung 'caj tersembunyi' didakwa Ahmad Maslan, namun dipercayai beliau masih belum membalas tweet berkenaan.




Dah balas tweet Bumbu Desa belum?




Kredit foto: Twitter




Mungkin selepas ini Ahmad Maslan boleh cipta resipi tanpa SST untuk dikongsikan bersama rakyat yang tidak mampu makan di luar? - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-9-2018 12:11 PM | Show all posts
xpernah xkelakar dia ni..
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2018 12:15 PM | Show all posts
Yang gi layan orang politik buat hapa buang masa je
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2018 12:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Kupikir ex menteri2 ni yg tade kije dok post food adventure memasing.. ghopernye netizen lagi takde kije dok melayan siap proof bagai
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2018 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
lolita737: xpernah xkelakar dia ni..


Kan? Aku rasa dia ni kelakar. Tak pernah tak entertaining. Btw dia pegi sarawak kan, bukan rumah dia kan? Korang expect dia masak kat hotel dia ke? Or rumah kawan dia?
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2018 02:10 PM | Show all posts
apa yang dia maksudkan charge tersembunyi tu?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 21-9-2018 06:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak sangka banyak gak resipi dia dulu2
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2018 09:54 PM From the mobile phone | Show all posts
gigih nya snap segala. kat sarawak plak tu, jauh nau.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-9-2018 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Foxey replied at 21-9-2018 06:02 PM
Tak sangka banyak gak resipi dia dulu2

nak belajar resipi dia tak?
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2018 12:40 AM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 21-9-2018 09:54 PM
gigih nya snap segala. kat sarawak plak tu, jauh nau.

Jauh eh Sarawak?
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2018 12:41 AM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 21-9-2018 09:55 PM
nak belajar resipi dia tak?

Apa kata you cuba dulu
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2018 12:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Foxey replied at 22-9-2018 12:40 AM
Jauh eh Sarawak?

20 mins kan?
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2018 01:18 AM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 22-9-2018 12:52 AM
20 mins kan?

Naik apa tu boleh sampai in 20 mins?
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2018 01:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Foxey replied at 22-9-2018 01:18 AM
Naik apa tu boleh sampai in 20 mins?

hahah cuba tanya empunya badan yang bagitahu 20 mins tu ahahah
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2018 06:36 PM | Show all posts
Rasanya betel la kot. Mc'D punya harga rasanya mahal sikit lepas ada SST compare masa GST dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2018 08:13 AM | Show all posts
Aiii..Wak Mat...balik laa jaga kawasan..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 09:56 PM GMT+8 , Processed in 0.067276 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list