CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 7043|Reply: 45

[Tempatan] Accapan sudah tiada

[Copy link]
Post time 14-9-2018 08:08 AM | Show all posts |Read mode



PELAKON dan pelawak terkenal negara, Accapan, meninggal dunia pada usia 63 tahun, 2.43 pagi, hari ini.

Anak bongsunya, Yhuveneshwary berkata, ayahnya yang bernama sebenar Samynathan A/L Rethinam menghembuskan nafas terakhir di sisi keluarga di rumahnya di Taman Puchong Utama akibat kegagalan buah pinggang.

Memetik kenyataan yang dikeluarkan oleh Persatuan Seniman, upacara penghormatan terakhir akan dilakukan dirumah beliau kira-kira 3 petang hari ini di 12A Jalan PU 3/2A, Taman Puchong Utama 47140, Selangor.

Accapan meninggalkan seorang isteri, Yogeswari Subramaniam, 53, dan tiga orang anak iaitu Vikneshwaran Samynathan, 31, Dhineshwaran Samynathan, 28, dan Yhuveneshwary Samynathan, 24.

Beliau banyak berlakon di dalam drama dan filem tempatan dengan pelbagai watak yang mencuit hati penonton serta meninggalkan kesan kepada penonton.

Antara drama popular yang mengangkat namanya kepada peminat Melayu ialah sitkom popular Pi Mai Pi Mai Tang Tu.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 14 September 2018 @ 7:38 AM
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-9-2018 08:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah. Antara pelakon bukan melayu yg mix well dgn drama melayu. Mcm xnmpak kekok la klu berlakon.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziahhh family accapann
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:31 AM | Show all posts
pimai2 tu sathiya ke accapan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:40 AM From the mobile phone | Show all posts
c===8 replied at 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?

Yg rambut kembang sathiya kan
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:43 AM | Show all posts
smeetasmitten replied at 14-9-2018 08:40 AM
Yg rambut kembang sathiya kan

samada reporter x buat homework atau accapan pernah jadi jemputan untuk beberapa episod
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-9-2018 08:45 AM | Show all posts
Edited by saviour_09 at 14-9-2018 08:46 AM

pi mai pi mai tu sathiya
rambut kembang
acapan ni rambut ada ekor
trademark dia la tu
mana dia ada dalam sitkom pi mai pi mai tu
reputzzz tahap bodoh sangat sekarang ni kan


takziah utk family acapan

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:51 AM | Show all posts
c===8 replied at 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?

Pi Mai2 tu Sathya
Accapan ni Santan Berlada rasanya
tapi dulu selalu partner ngan Os
ingat lagi .. dia panggil Os tu Wooss

Takziah buat keluarga Accapan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-9-2018 08:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Accapan pernah berlakon pimai2 tang tu lah... pastu next season digantikan sathiya.. tapi dah lama, pimai2 tang tu awal2 dulu
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
saviour_09 replied at 14-9-2018 08:45 AM
pi mai pi mai tu sathiya
rambut kembang
acapan ni rambut ada ekor

Rasa mcm ada tapi utk musim yg awal2. Yg kendian baru sathiya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:54 AM | Show all posts
Takziah.. perginya seorang lagi pelawak
yang tiada ganti..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 08:56 AM | Show all posts
sudah tukar kaa??
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 09:08 AM | Show all posts
lasagnaklcc replied at 14-9-2018 08:54 AM
Rasa mcm ada tapi utk musim yg awal2. Yg kendian baru sathiya.

aah ada tapi bukan sitkom ni yg femes kan dia
dia banyak berlakon filem kan
sathiya yg femes dgn sitkom pi mai ni

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 09:09 AM | Show all posts
Islam ke Accapan ni walaupun tak declare? Bukankah hari tu ada seorang Maulana mengatakan dia sendiri yang mengislamkan Accapan ni ketika masjis berbuka puasa di Jenderam Hilir??
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 09:12 AM | Show all posts
c===8 replied at 14-9-2018 08:31 AM
pimai2 tu sathiya ke accapan?

Acapan ni tak silap aku diperkenalkan dalam siri Santan Berlada awal 80an dulu. Sathia tu Pi Mai Pi Mai Tang Tu.. Wartawan ni pun buat lah kaji selidik dulu. Ni nanti ada yg konpius yang meninggal ,Sathia ke Acapan.......
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 09:23 AM | Show all posts
Accapan memang ada berlakon dlm sitkom pi mai tang tu jugak dlm siri2 awal sebelum sathia..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-9-2018 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayyoyyyooo
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 09:45 AM | Show all posts
suka lagi ini rindu klu xsilap tajuknya
die perform dgn gee kt rtm
sedap jgk suara accapan ni
suara btl die macho ye


Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah family
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2018 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Haah suka tgk dia berlakon ngan os..salam takziahler
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-7-2024 08:12 AM GMT+8 , Processed in 0.375571 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list