CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 6211|Reply: 54

[Tempatan] Adam Rayqal alami pendarahan otak, retak tempurung kepala

  [Copy link]
Post time 5-7-2018 12:43 PM | Show all posts |Read mode



(Bernama) SHAH ALAM: Hasil bedah siasat pakar forensik Hospital Kuala Lumpur mendapati punca kematian bayi Adam Rayqal Mohd Sufi akibat pendarahan dalaman di bahagian otak dan kesan retak di bahagian tempurung kepala, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Fadzil Ahmat.

Beliau berkata pihak polis masih menyiasat motif di sebalik kematian bayi itu untuk mengenal pasti sama ada didera ataupun sebaliknya.

“Hasil bedah siasat yang dijalankan bermula 9.40 pagi dan selesai 1 tengah hari mendapati punca kematian Adam Rayqal adalah disebabkan ‘kecederaan di kepala akibat trauma objek tumpul’,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas lawatan kerja sulung Menteri Besar Selangor Amirudin Shaari ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Fadzil berkata hasil pemeriksaan menunjukkan bayi itu mengalami pendarahan dalaman di bahagian otak kanan dan kesan retak di bahagian tempurung kepala sebelah kiri.

Bayi lelaki berusia lima bulan itu dilaporkan hilang pada Selasa sebelum mayatnya ditemukan oleh anggota polis dalam bahagian sejuk beku peti ais di rumah pengasuhnya di Batu Caves, lewat malam semalam.

Ketua Polis Daerah Gombak ACP Ali Ahmad dalam sidang media di lokasi kejadian awal pagi tadi memaklumkan bayi berkenaan lengkap dengan pakaian dan berbalut kain lampin serta dimasukkan di dalam beg berwarna hijau.

Susulan kejadian itu, polis sudah menahan pengasuh berumur 33 tahun itu bersama rakan serumahnya yang berusia 36 tahun di rumah sewa mereka, semalam dan permohonan reman terhadap kedua-dua suspek dibuat di Mahkamah Selayang, pagi tadi bagi membantu siasatan kes berkenaan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. – BERNAMA
Berkaitan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2018 12:47 PM | Show all posts
adakah mangsa jatuh..dok ingat tersedak susu
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 12:50 PM | Show all posts
entah nya main agah lambung2 ujung terjatuh tergolek atas lantai semen.
biasa ummah2 felda pprt lokal kan suka lambung2 bayi konon nak agah tunjuk sayang.

akak harap sangat masa mereka lambung2 itu anak terjatuh tergolek atas lantai baharu mak bapak bimbo ini nak ada akal kan??
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 01:09 PM | Show all posts
Changa replied at 5-7-2018 12:50 PM
entah nya main agah lambung2 ujung terjatuh tergolek atas lantai semen.
biasa ummah2 felda pprt lok ...

mak kau hijau dulu juga bimbo sis cuma xlambung retak je. yang salah dalam cerita ni pengasuh yang menyebabkan kematian bukan mak ayah bimbo. sebelum keluar statement sila makan susu dugro agar sel2 otak berhubung. bodo tu simpan sedikit fixed deposit untuk generasi akan datang.
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 01:43 PM | Show all posts
Changa replied at 5-7-2018 12:50 PM
entah nya main agah lambung2 ujung terjatuh tergolek atas lantai semen.
biasa ummah2 felda pprt lok ...

kau tgk mana senah orang buat lambung2 gitu?  perkampungan kamu biasa buat ye?  jangan2 kamu pun salah sorang dari mangsa lambungan itu.
dan entah2 kepala kamu juga penah terhantuk ke simen.  tu yang jadi weng sampai ke sudah.  cuba cek tgk neh....  
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia masih aman.  Makin byk jenayah sejak PH jadi krjn.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-7-2018 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby: Malaysia masih aman.  Makin byk jenayah sejak PH jadi krjn.


Kritikal dh hang ni tobby.
Kes gini pun masih nk kait politik
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Berjurai air mata baca berita n tgk gambar mak ayah adik adam ni. Kenapa la syaitonirrojim pengasuh. Dgn rasa xbersalah pi letak mayat dlm.peti ais
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2018 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejak bila news Malaysia guna bahasa indon?? sikit2 ditemukan.. ditemukan.. ditemukan... dlm berita tv pon ditemukan kalau baca news bab2 jumpa something...

Mana ditemui?? time bila guna ditemui?

Ni editor pondan suka dgr lagu indon punya keja agaknya... geng2 hadek2 fedtri yahya, hikmet atek apakebenda tah, sulu sarawak segala...

Mohon pencerahan sahabat2 sini... I geli tekak baca ayat2 yg x berpadanan ni.. umpama baca me versi pprt, juga wanita tulen berbahasa pondan...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
I nak tau apa dia buat kat baby adam ni... kalau pengasuh ni normal dia tak letak kat dalam freezer...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
milo_888 replied at 5-7-2018 08:42 PM
Sejak bila news Malaysia guna bahasa indon?? sikit2 ditemukan.. ditemukan.. ditemukan... dlm berita  ...

"Mohon  pencerahan " tu bukan ayat indon tak yunk. ..hehe. ..ayat Melayu kita. .."sila bagi penjelasan"...betul tak. .hihi
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 08:55 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 5-7-2018 08:50 PM
"Mohon  pencerahan " tu bukan ayat indon tak yunk. ..hehe. ..ayat Melayu kita. .."sila bagi penjel ...

Mohon pencerahan is direct translation to ‘please enlighten me’
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 09:01 PM From the mobile phone | Show all posts
milo_888 replied at 5-7-2018 08:42 PM
Sejak bila news Malaysia guna bahasa indon?? sikit2 ditemukan.. ditemukan.. ditemukan... dlm berita  ...

Inilah kesan kerajaan indon yg memerintah malaya selama 8 tahun
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
cikrosienona replied at 5-7-2018 08:55 PM
Mohon pencerahan is direct translation to ‘please enlighten me’

Kamis, 21 July 2011

Apakah Perbedaan Pengacara dengan Penasihat Hukum?Kategorirofesi Hukum

Dear hukumonline.com, mohon pencerahan apa bedanya pengacara dengan penasehat hukum? Terima kasih. Salam, Arvinanto.

Jawaban:

Diana Kusumasari, S.H., M.H.

Dengan berlakunyaUU No. 18 Tahun 2003 tentang Advokat(“UUA”), baik advokat, penasihat hukum, pengacara praktik dan konsultan hukum, semuanya disebut sebagai Advokat (lihatPasal 32 ayat [1] UUA). Sehingga, dengan berlakunya UUA, tidak ada perbedaan antara pengacara dan penasehat hukum. Semuanya disebut sebagai Advokat yaitu orang yang berprofesi memberi jasa hukum, baik di dalam maupun di luar pengadilan yang wilayah kerjanya di seluruh wilayah Republik Indonesia (Pasal 5 ayat [2] UUA).



akak copy paste  link indon. ..mrk guna ayat mohon pencerahan. ..


Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Sorry stick to topic. ....

Moga pembunuh adik Adam ke tali gantung. ..

Amin
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Eeeiiii geram btul baca. Celaka betul p goncang baby pastu ketuk pulak.
Harap cepat2 hukum bunuh je penjahat ni..
Mujur budak lagi 2 org tu x diapa2kan.

Dan menyampah

juga dgn yg jnis amik kesempatan nak glamerkan diri dr kes ni
Kat fb auni ameera tu i baca
Smlm kes niqabitch cm sewel siap bg alamat umah
Hr ni kes sewel gak minta susu dr mak arwah utk anak dia yg konon muka sama cm arwah
Ntah apa motif
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2018 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut die ketok dengan handphone banyak kali ja...  dah kate jiran ke sapa ntah..helok ja die kerap update adam punye aktiviti setiap 1 jam selama die menjaga...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2018 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 5-7-2018 08:50 PM
"Mohon  pencerahan " tu bukan ayat indon tak yunk. ..hehe. ..ayat Melayu kita. .."sila bagi penjel ...

Dia ni fail BM....betul la ditemukan....tang mana salahnya.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2018 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
milo_888 replied at 5-7-2018 08:42 PM
Sejak bila news Malaysia guna bahasa indon?? sikit2 ditemukan.. ditemukan.. ditemukan... dlm berita  ...


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2018 02:02 AM From the mobile phone | Show all posts
FitzTzif replied at 6-7-2018 12:29 AM

Kalau mcm tu blh la tular ayat "Najib didapatkan bersalah memiliki wang tunai secara tidak sah" instead of didapati...

Selama ni kita semua guna ditemui tiba2 gatal tukar kepada ditemukan kenapa? Sounds very the jawa hendhonnn...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

14-4-2024 04:15 PM GMT+8 , Processed in 0.083063 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list