CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4125|Reply: 27

Allah Bagi Rumah Baru, Kereta Mercedes Kepada Mak Dan Ayah - Safiey Illias

[Copy link]
Post time 15-5-2018 03:58 PM | Show all posts |Read mode


Bayangkan betapa gembira hati ibu bapa apabila anak kesayangan menghadiahkan sebuah rumah agam dan sebiji kereta sempena menyambut hari ibu dan bapa.


Bak kata pepatah Melayu, sejuk perut ibu mengandung. Begitulah curahan kasih sayang yang cuba digambarkan Safiey Illias kepada kedua ibu bapanya. Berita mengenai pemberian itu dikhabarkan sebelum ucapan hari ibu yang ditujukan khas kepada ibunya.  




  



“Rasanya tak terlambat lagi nak ucap selamat Hari Ibu buat mak. Hari-hari adalah hari ibu. Doakan Apit sebagaimana yang mak nak. Doakan kejayaan Apit dunia dan akhirat. Sayang mak ketat-ketat sebab Apit yakin perjalanan bisnes ini berkat doa mak!!! Apit janji bawa mak pergi haji tahun ni pula. Amin.

“Saya rindu kediaman rumah lama saya. Tempat saya membesar. Tempat mak dan ayah membesarkan saya dengan penuh kasih sayang. Sedih sebab rumah ni dah tak ada!" tulisnya.


Menurut Safiey, dia telah ditipu ‘scammer’ hingga menyebabkan kerugian besar, tetapi tetap berusaha untuk membina sebuah rumah bernilai RM400 ribu dan membeli sebuah kereta Mercedes buat ibu bapanya.





Foto: IG Safiey Illias




“Saya tak nak lagi menyaksikan air hujan bocor keluar dari atap dan kami kena tadah dengan baldi dan besen. Mungkin awak tak ada pengalaman seperti yang saya pernah rasa ni, tapi kadang-kadang bila ingat, rasa gembira. Belum lagi cerita pasal atap terbang bila ribut," katanya.



Foto: IG Safiey Illias





Safiey juga memaklumkan dia telah membawa semua ahli keluarganya seramai 23 orang ke Mekah untuk menunaikan umrah.

“Atas sifat sabar dan memaafkan, Allah bagi rumah baru dan kereta Mercedes kepada mak dan ayah saya. Siap bawasemua keluarga 23 orang pergi menunaikan Umrah," ujar Safiey.


Tahniah diucapkan kepada Safiey kerana menjadi anak yang sentiasa mengingati pengorbanan ibu bapa. Ada anak-anak zaman sekarang lebih mementingkan diri dan tidak mengambil tahu keperluan keluarga. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2018 04:48 PM | Show all posts
Huduhnya ko kak eh bang!
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 04:57 PM | Show all posts
kata dah lama kaya.. nape baru sekarang nak bagi. hehehehhe
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols xnk jd ustazah
Tp apa la perasaan mak ayah sapi'i ni..hidup dlm kemewahan sambil tgk tetek anak jantan mereka..
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Kaya yek.. jual apa.. ada ke org beli
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 05:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Ai is percaya yg mak ayah dia lagi bahagia tengok anak dia insof daripada dilambakkan dengan reta benda mcm ni. Kesian mak ayah dia
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 05:46 PM | Show all posts
mamat palsu.. orang dah pakatan harapan kau masih mimpi
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan dah berhenti cakap sambil tungang agama. Rupanya dah tunggang terbalik semula pon serupa.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2018 08:06 PM | Show all posts
jual produk timbang kilo pun kaya raya nih...hairan la
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2018 11:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Jual cerita sedih tak habis habis
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 04:10 AM | Show all posts
Alahai sedihnya, tertibu dengan duniawi sampai macam tu sekali.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 09:01 AM | Show all posts
terfikir satu je...time di jejak kaki kat Haram tu, xde jadi pape pelik2 ke...
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 09:16 AM | Show all posts
terhibur dgn cerita sedih tapi idok la berapa sedih subuh sapieee oooi
niat tak menghalalkan cara hokey
mintak rakyat malaysia yg bijak pandai ni udah2lah menyeport golongan terpesong gini
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 10:01 AM | Show all posts
gmbr yg botak tu bila kejadiannya?
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 10:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa ramai jutawan kosmetik ni duk jaja cerita lbh krg sama?
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 10:20 AM | Show all posts
semoga kau mendapat hidayah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-5-2018 10:24 AM | Show all posts
SEMOGA DIA INSAF
KESIAN TGK MAK BAPAK
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 11:06 AM | Show all posts
Kesian tengok dia nie kan. Semoga Allah bukakan jalan untuk dia.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Kaka doakan u ditemukan jalan kembali noks. Kite semua juge.ramadhan kareem
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2018 11:39 AM | Show all posts
silikon apit dah ke posisi sebenar ke idok?
ke masih kat atas
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-8-2022 01:23 AM GMT+8 , Processed in 0.080426 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list