CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 14106|Reply: 48

[Falsafah] aku bukan malaikat

[Copy link]
Post time 30-10-2017 04:14 PM | Show all posts |Read mode
terkadang aku memang teringin untuk menjadi yang terbaik, namun sifatku sebagai manusia yang lemah, maka begitu jauh aku dengan kesempurnaan.. Namun, Allah jadikan semua disekelilingku adalah sebagai pelengkap kekuranganku,,, Allah jualah yang maha memiliki kesempurnaan itu, aku bukan malaikat yang tidak punya perasaan
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 30-10-2017 04:27 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2017 04:40 PM | Show all posts
tepek dari thread karoks...

Aku Bukan Malaikat

Aku Bukan malaikat
Yang Tak pernah berbuat salah
Aku Bukan bidadari
Yang Selalu menyenangkanmu

Aku Adalah separuh sayapmu
Bawalah Aku selalu bersamamu
Menuju keabadian yang bahagia selamanya

Kau bisa syurga bisa nerakaku
kau bisa malam bisa siangku
Kau bisa luka bisa bahagia dalam hidupku
Kau Bisa syurga bisa nerakaku
kau bisa tawa bisa tangisku
Hantarkan aku dengan cintamu pada sang maha cahaya

Kenangkan Aku kekasihku
Jangan Biarkan


merapuh
Jagalah Diriku jagalah jiwaku
Jagalah Diriku jagalah jiwaku

Kau Bisa syurga bisa nerakaku
kau bisa malam bisa siangku
Kau Bisa luka bisa bahagia dalam hidupku

Kau Bisa syurga bisa nerakaku
kau bisa malam bisa siangku
Hantarkan Aku dengan cintamu

Kau Bisa syurga bisa nerakaku
kau bisa malam bisa siangku
Hantarkan Aku dengan cintamu pada sang maha cahaya

Aku Bukan malaikat
Yang Tak pernah berbuat salah
Aku Bukan bidadari
Yang Selalu menyenangkanmu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2017 06:35 PM From the mobile phone | Show all posts
aku bukan malaikat
aku bukan juga ahli ibadah
aku hanya manusia pendosa yang mengharapkan rahmat kasih sayang Allah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2017 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 30-10-2017 04:40 PM
tepek dari thread karoks...

Aku Bukan Malaikat

Tak pernah dengar lagu ni. Tapi tahu Siti yg nyanyi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2017 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
ctjah replied at 30-10-2017 06:35 PM
aku bukan malaikat
aku bukan juga ahli ibadah
aku hanya manusia pendosa yang mengharapkan rahmat k ...

Amin ya Rabbal alamin
Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2017 10:32 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2017 12:46 PM | Show all posts
selagi kita sedar kita adalah hamba yg lemah
selagi itulah kita akan sentiasa memohon pertolonganNya
17 kali sehari kita akan meminta ditunjukkan jalan yg lurus

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 31-10-2017 01:29 PM | Show all posts
Tapi ada juga manusia yang guna alasan "aku bukan malaikat" untuk halalkan buat benda yang tak elok. ya.. memang kita bukan malaikat, sentiasa terkhilaf dan tak pernah lepas dari buat dosa.

Tapi.. jangan sebab "aku bukan malaikat"  kita nak jadi "aku serupa syaitan" pulak

jadilah manusia... yang dah tentu adakelebihan berbanding malaikat, jin dan syaitan.

kalau tak kenapa  manusia yang dipilih Allah jadi khalifah di muka bumi. kan?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2017 02:22 PM | Show all posts
pizza_ikan replied at 31-10-2017 01:29 PM
Tapi ada juga manusia yang guna alasan "aku bukan malaikat" untuk halalkan buat benda yang tak elok. ...

setuju..


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-10-2017 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
pizza_ikan replied at 31-10-2017 01:29 PM
Tapi ada juga manusia yang guna alasan "aku bukan malaikat" untuk halalkan buat benda yang tak elok. ...

Setuju.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-10-2017 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 31-10-2017 10:32 AM

Baru tau seribulan ni lelaki... Hahaha
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-10-2017 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
mdhelmi replied at 31-10-2017 12:46 PM
selagi kita sedar kita adalah hamba yg lemah
selagi itulah kita akan sentiasa memohon pertolonganNy ...


Allah jualah sebaik2 tempat meminta pertolongan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2017 06:58 PM | Show all posts
kuihbakar replied at 31-10-2017 02:23 PM
Baru tau seribulan ni lelaki... Hahaha

Eh. Bulan neuter lah
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2017 07:32 AM | Show all posts
Aku hanyalah insan biasa yang ingin menjadi muslim yang baik. Terjaga ibadahnya, elok tingkah lakunya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2017 11:33 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 3-11-2017 11:33 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2017 05:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebaik mane pun manusia
Semulia mane pun manusia
Setinggi ilmu agama manusia
Dia ttp manusia biasa
Dan bukan malaikat

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-12-2017 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
kymano replied at 3-11-2017 11:33 PM

Betul tu kymano
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-12-2017 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
kymano replied at 3-11-2017 11:33 PM

Betul sangat tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

14-8-2022 05:20 PM GMT+8 , Processed in 0.085488 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list