CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 4693|Reply: 46

"Orang Bukan Islam Minum Arak Itu Adalah Perihal Mereka"- Tun Mahathir

[Copy link]
Post time 10-10-2017 04:27 PM | Show all posts |Read mode


sumber : internet



Hampir sebulan isu Pesta Arak atau Festival Oktober menjadi kecoh sehingga kini masih hangat diperbincangkan.


Dalam hal ini, bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad berpendapat, tidak wajar dijadikan masalah berhubung isu orang bukan Islam minum arak.


Tun Mahathir dalam blog peribadinya berkata, "orang bukan Islam minum arak itu adalah perihal mereka, apa yang penting mereka jangan timbul masalah kepada orang lain atau memandu kereta ketika mabuk."


Sementara itu, beliau menggesa golongan muslim harus lebih mengambil berat masalah sosial kaum sendiri khususnya masalah dadah di kalangan orang muda yang memperlihatkan kaum Melayu lebih ramai berbanding orang Cina dan India.


"Orang Melayu berkata jaga tepi kain sendiri. Tentukan kita jangan minum bir dan kita tak ambil dadah. Itu lebih baik daripada pecah botol bir." - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-10-2017 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul le ape Tun det kate
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
setuju..melayu x minum arak pn,bab buat jenayah,rogol,sumbg mahram tetap #1 jgk

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Betullah tun cakap tu. Yg dok sibuk butthurt tu kenapa? Si jamal ni kalau tak bertindak bodoh memang bukan jamal lah. Sampai abg jamil mampus jamal tetap gini gamaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 05:17 PM | Show all posts
hmmm. Malaysia kan Negara berbilang kaum... so normal le bukan islam nak minum..........
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
tripleid replied at 10-10-2017 04:40 PM
setuju..melayu x minum arak pn,bab buat jenayah,rogol,sumbg mahram tetap #1 jgk

Kepala kurap lu. Sumbang mahram paling ramai orang kafir la walaupun mereka bukan majoriti kaum di malaysia

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-10-2017 05:22 PM | Show all posts
mirzan mahathir adalah seorg islam?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodohnya pak nyanyok tu. Sebab kafir kat sini terlebih jerman la orang islam takut kena langgar pemandu mabok

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-10-2017 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
sebu1 replied at 10-10-2017 04:35 PM
Betul le ape Tun det kate

Bodoh. Nak suruh melayu saja elak dadah. Tapi kaum lain tak payah jauhi dari dadah pulak
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:13 PM | Show all posts
Tun Mahathir dalam blog peribadinya berkata, "orang bukan Islam minum arak itu adalah perihal mereka, apa yang penting mereka jangan timbul masalah kepada orang lain atau memandu kereta ketika mabuk."

Betul lah tu. Bukan Islam dibolehkan minum arak, tapi ada hadnya. Jangan sampai mabuk dan mendatangkan bahaya kepada orang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul tu, negara berbilang bangsa ugama, xperlu nak halang org lain minum tonggang bagai. Alangkan filistin yg ummah puja tu pon ada pesta oktoberfest, ni pulak malaya.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Islam pula bileh sembelih lembu depan hindus kan?

Apa yg ko merepek lobai?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Org mulayu isle suci murni kan selfish..
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 08:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Btl tu tun m kata
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 08:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan setuju.. Tp pesta ini di adakan mmg anjuran bukan islam..
Tp yg slacknye tkt org islam yg sibuk mengimarahkn majlis..
Tgk.. Yg buat kj bodoh pun org islam kite..
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts
yamseng menyamseng amalan yg seronok...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-10-2017 09:06 PM | Show all posts
org nk merokok ka , minum arak  ka . lantak deyols la.

Yg penting jgn di GALAKKAN . like siar iklan rokok kat tb & berpesta arak .

Lobai pun dh tolak ansur kan , kasi kedai juai arak & pub2 hiburan pun vley bukak. Jgn la over.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 09:54 PM | Show all posts
tak la dia nak bantah san miguel
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Meriah nya mod tolak kredit.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2017 10:39 PM | Show all posts
Orang dh kata kan.  Nak melantak arak sampai muntah boleh je.  Buat dalam rumah masing2. Nak pesta apa kejadahnya.  Kalau degil juga nak pesta kau gi ke negara yang banyak buat. Tak payah tunggu Oktober. Ini Tanah Melayu.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 01:05 PM GMT+8 , Processed in 0.137288 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list