CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 4760|Reply: 61

Derma Pusat Tahfiz Ittifaqiyah Cecah RM1 Juta Selepas 5 Hari Tragedi

  [Copy link]
Post time 19-9-2017 06:13 PM | Show all posts |Read mode


sumber : Berita Harian



Susulan insiden menyayat hati yang telah mengorbankan 23 nyawa penghuni Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Khamis lalu, masyarakat Malaysia yang prihatin tampil menghulurkan bantuan samada dalam bentuk kewangan dan juga sokongan moral.  


Memetik laporan Harian Metro, sumber pengurusan pusat tahfiz itu berkata, selepas lima hari tragedi itu berlalu, kini jumlah sumbangan yang disampaikan orang ramai telah mencecah RM1 juta yang membabitkan orang persendirian, agensi kerajaan, swasta dan kumpulan individu.

"Terima kasih kepada rakyat Malaysia yang masih meletakkan kepercayaan kepada institusi tahfiz di negara ini," katanya.


Tambahnya lagi, sumbangan itu akan digunakan untuk pengurusan pusat tahfiz itu.


Wartawan Harian Metro yang 'berkampung' di pusat tahfiz berkenaan sejak tragedi berlaku Khamis lalu mendapati orang ramai termasuk dari luar Lembah Klang tidak putus-putus mengunjungi pusat berkenaan bagi menyampaikan sumbangan serta menzahirkan sokongan.- CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-9-2017 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Untuk keluarga mangsa  ???...
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap pengurusan tahfiz ambik iktibar jgkla.guna kan sebaiknya sumbangan org ramai untuk tingkatkan aspek keselamatan.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
alhamdulillah..
hrp ada percent utk family mngsa.
dan pengurusan sekolah perbaiki infra apa yg patut mengikut prosidur keselematan
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhmdlh.. dapatlaa bebudak tuu tempat yg elok.. ade cf.. ade fire ext.. aku doakan semoga pusat tahfiz sentiasa maju dan berjaya.. aku nak jd tahfiz aku tak mampu.. aku mampu doa yg terbaik je
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalu pon ada sumbang untuk family mangsa mohon xperlulah sebarkn.. diam2 sudahla..
Bukn per tahu jelah manusia ni bila tau jr org dpt duit byk mulalah..
So elokla xperlu diwar2kn untuk kita lindungi privacy dan keselamatan family mangsa. Dan xperlulah kita risau dan bertanya dlm media sosial..klu betul nk tahu pergi je jumpa personally tanya..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 19-9-2017 06:41 PM | Show all posts
Wah banyaknya. Alhamdulillah rezeki
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Wang yg banyak pon xdpt kembalikan nyawa anak2 depa...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-9-2017 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 19-9-2017 06:40 PM
Alhmdlh.. dapatlaa bebudak tuu tempat yg elok.. ade cf.. ade fire ext.. aku doakan semoga pusat tahf ...

Dey... tahfiz tuh majoriti anak2 org kaya belaka... ada anak dato shamsudin, ada anak angkat mas anizan dan vip2 lain... rumah tuh wakaf dari sorang dato apa nama tah.. anak dia pun belajar kat situ juga... tahfiz ni selalu setiap bulan dapat sponsor dari vip2 cam nizalman....

Pengurusan nak buat tangga kecemasan, alat pemadam api pun tak mampu ker...?
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 19-9-2017 06:40 PM
Alhmdlh.. dapatlaa bebudak tuu tempat yg elok.. ade cf.. ade fire ext.. aku doakan semoga pusat tahf ...

Dey... tahfiz tuh majoriti anak2 org kaya belaka... ada anak dato shamsudin, ada anak angkat mas anizan dan vip2 lain... rumah tuh wakaf dari sorang dato apa nama tah.. anak dia pun belajar kat situ juga... tahfiz ni selalu setiap bulan dapat sponsor dari vip2 cam nizalman....

Pengurusan nak buat tangga kecemasan, alat pemadam api pun tak mampu ker...?
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Abg wj alhamdulillah seorang hafiz Quran. Dan Adik lelaki. Bila dengar orang kutuk2 sekolah tahfiz/pondok, memang wj sedih.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
totokreturn replied at 19-9-2017 06:52 PM
Dey... tahfiz tuh majoriti anak2 org kaya belaka... ada anak dato shamsudin, ada anak angkat mas a ...

Ko dongki ke... bukan mcm ko leh dlm mimpi jah dpt duit sejuta..
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 07:19 PM From the mobile phone | Show all posts
wanitajelita replied at 19-9-2017 06:53 PM
Abg wj alhamdulillah seorang hafiz Quran. Dan Adik lelaki. Bila dengar orang kutuk2 sekolah tahfiz/p ...

Ko balas jah balik.. set set melayu pagan biasaklaa
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 07:22 PM | Show all posts
Harap tokey Tahfiz tu tak gunakan duit derma itu beli Merc dan tambah
bini muda seorang dua.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 07:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Bile org ckp tahfiz x cukup duit. Sy ssh nk percaya. Sbb tahfiz yg sy sll berurusan ckp,  derma dlm bln ramadhan saja dh blh cover utk setahun.tu tahfiz ceruk ulu ye.
Tahfiz yg sy berurusan di pakistan skrg bertengkek2 bgnnye. Dia ckp hasil derma org Malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
totokreturn replied at 19-9-2017 06:52 PM
Dey... tahfiz tuh majoriti anak2 org kaya belaka... ada anak dato shamsudin, ada anak angkat mas a ...

Ekau nak bergosip...sah2 fakta pun salah...bukan ank angkat mas anizan..anak sedara... vip tu rizalman ..bukan nizalman jang....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-9-2017 10:25 PM | Show all posts
NAT_11 replied at 19-9-2017 07:22 PM
Harap tokey Tahfiz tu tak gunakan duit derma itu beli Merc dan tambah
bini muda seorang dua.

nampak sgt perangai beruk kau. sesuai dgn avvy
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 10:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Errr utk tahfiz ke utk mangsa?
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 10:41 PM | Show all posts
yay boleh beli pakej haji second trip!
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Melayu sangat pemurah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-6-2024 10:13 PM GMT+8 , Processed in 0.132307 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list