CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 11416|Reply: 134

B Abe Pekin "Iman KakiSebokSebok" Kena Rembat!

  [Copy link]
Post time 2-8-2017 08:09 AM | Show all posts |Read mode
Edited by fynnkakiblock at 2-8-2017 08:12 AM

Pekin Ibrahim Kerugian Lebih RM 100 ribu Akibat Kehilangan Motosikal BMW S1000

Malang Nasib Mu Pekin, Motosikal BMW Dikebas Orang
Pekin reda hilang motorsikal yang dibeli pada empat tahun lalu.



PELAKON Pekin Ibrahim mengalami kerugian lebih RM100,000 selepas motosikal berkuasa tinggi miliknya dicuri pada 24 Julai lalu
Pekin atau nama sebenar Mohd Iznan Ibrahim, 35, berkata, motosikal jenama BMW S1000 itu disedari hilang di kawasan rumah temannya di Seksyen 30, Shah Alam.

"Kalau nak dikirakan, kerugian yang saya tanggung lebih RM100,000 sebab saya ada buat banyak ubah suai. "Kemungkinan individu yang curi ingin menjual barang-barang yang ada pada motorsikal itu. Nasib baik boleh tuntut dalam 30 peratus daripada kerugian tersebut pada insuran.

"Namun, buat masa sekarang saya masih perlu membayar pinjaman bulanan kepada bank sehingga waktu tertentu," kata Pekin ketika dihubungi mStar Online .

Motorsikal berkuasa tinggi milik Pekin telah dicuri dan masih belum dijumpai.

Pekin turut memuat naik foto motosikal berkuasa tinggi dengan menulis kapsyen memberitahu bahawa kenderaan miliknya itu dipercayai telah dicuri.
"Motor saya. BMW S1000. Hilang 'dirembat'. Plate number BKV 616. Jadi kalau ada info, boleh tolong 'rembat' balik," tulis pekin.

Foto tersebut telah menarik perhatian netizen dan rata-ratanya ingin menolong dengan menyebarkan info tersebut ke rakan-rakan mereka. Malah ada juga yang meminta pelakon tersebut untuk bertenang dan tabah dengan dugaan yang menimpanya.

Sementara itu, Pekin memberitahu dia menyedari motosikalnya tiada di rumah rakannya selepas pulang dari Banting dan terus membuat laporan polis. Bagaimanapun, sehingga kini masih belum ada maklumat terbaru mengenai kehilangan itu. "Saya tumpang letak motosikal di rumah kawan sebab kebetulan saya ada jalani penggambaran filem di Banting. Tak sangka pula, sehari selepas itu ia dah tak ada," ujarnya.

Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/hiburan/ ... SBofwdUReCm2hWQB.99






This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:16 AM | Show all posts

Edisi bukan tentang Iman: Motosikal BMW Pekin Dikebas Orang

Edited by d_dalia at 2-8-2017 08:17 AM

Malang Nasib Mu Pekin, Motosikal BMW Dikebas Orang
PELAKON Pekin Ibrahim mengalami kerugian lebih RM100,000 selepas motosikal berkuasa tinggi miliknya dicuri pada 24 Julai lalu
Pekin atau nama sebenar Mohd Iznan Ibrahim, 35, berkata, motosikal jenama BMW S1000 itu disedari hilang di kawasan rumah temannya di Seksyen 30, Shah Alam.
"Kalau nak dikirakan, kerugian yang saya tanggung lebih RM100,000 sebab saya ada buat banyak ubah suai.
"Kemungkinan individu yang curi ingin menjual barang-barang yang ada pada motorsikal itu. Nasib baik boleh tuntut dalam 30 peratus daripada kerugian tersebut pada insuran.
"Namun, buat masa sekarang saya masih perlu membayar pinjaman bulanan kepada bank sehingga waktu tertentu," kata Pekin ketika dihubungi mStar Online .
Pekin turut memuat naik foto motosikal berkuasa tinggi dengan menulis kapsyen memberitahu bahawa kenderaan miliknya itu dipercayai telah dicuri.
"Motor saya. BMW S1000. Hilang 'dirembat'. Plate number BKV 616. Jadi kalau ada info, boleh tolong 'rembat' balik," tulis pekin.
Foto tersebut telah menarik perhatian netizen dan rata-ratanya ingin menolong dengan menyebarkan info tersebut ke rakan-rakan mereka.
Malah ada juga yang meminta pelakon tersebut untuk bertenang dan tabah dengan dugaan yang menimpanya.
Sementara itu, Pekin memberitahu dia menyedari motosikalnya tiada di rumah rakannya selepas pulang dari Banting dan terus membuat laporan polis.
Bagaimanapun, sehingga kini masih belum ada maklumat terbaru mengenai kehilangan itu.
"Saya tumpang letak motosikal di rumah kawan sebab kebetulan saya ada jalani penggambaran filem di Banting. Tak sangka pula, sehari selepas itu ia dah tak ada," ujarnya.


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:18 AM | Show all posts
Motip carasssssss thread meolsssssssssss
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Tah tah moto x bayar, pastu kena tarik. Cuba tnya kedai motor dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Tah tah x bayar, pasti kena tarik. Cuba tnya kedai moto dulu
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:22 AM | Show all posts
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:18 AM
Motip carasssssss thread meolsssssssssss

eh dah ada ke? ampun lah..mohon Mod katup je lah thread ni..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:23 AM | Show all posts
Penglipurtales replied at 2-8-2017 08:21 AM
Tah tah x bayar, pasti kena tarik. Cuba tnya kedai moto dulu

motip chuolss pikir abe pekin sengkek
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:25 AM | Show all posts
asal muka pekin ni makin melebar jah?
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
ingt dh nk kawin...bila kakmaya kakisebok nk.g pinang pekin...
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:26 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:26 AM | Show all posts
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:18 AM
Motip carasssssss thread meolsssssssssss

amboi garangnyaaaaaaaaaa
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:27 AM | Show all posts
Denco replied at 2-8-2017 08:25 AM
asal muka pekin ni makin melebar jah?

asalkan iman suke
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:27 AM | Show all posts
Iman tanya ape khabar?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:28 AM | Show all posts
jiwakacau06 replied at 2-8-2017 08:25 AM
ingt dh nk kawin...bila kakmaya kakisebok nk.g pinang pekin...

@kakiseboksebok
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:28 AM | Show all posts
d_dalia replied at 2-8-2017 08:22 AM
eh dah ada ke? ampun lah..mohon Mod katup je lah thread ni..

abe pekin memang selalu dekat di hati meolss
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:29 AM | Show all posts
chinta89 replied at 2-8-2017 08:26 AM
amboi garangnyaaaaaaaaaa

meolsss risau abe pekin kene caras sisss wlpn TT tak hengen kat abe pekin pun kekdahnye
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:29 AM | Show all posts
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:28 AM
abe pekin memang selalu dekat di hati meolss

sokay lah kak fyn..kita kan cemolot..mohon mod @annehuda katup thread ni yach!
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:30 AM | Show all posts
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:29 AM
meolsss risau abe pekin kene caras sisss wlpn TT tak hengen kat abe pekin pun kekdahnye

koser lah..tasteless sgt..eh haha
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2017 08:30 AM | Show all posts

hanya geng maya darina iman yg paham tajuk thread ni

BBBBBBB

Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2017 08:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Redha je la ....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-7-2022 02:27 PM GMT+8 , Processed in 0.099830 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list