CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 3944|Reply: 5

Itulah sebabnya ramai bunuh diri sebab hidup memenatkan.

[Copy link]
Post time 31-1-2017 01:07 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Kyaireysmatic at 31-1-2017 08:08 PM

Ramai atheists percaya ada benda yang boleh dilihat di depan mata. Atheist bukan tentang berlagak. Atheist perlukan bukti untuk percaya. Mahkamah perlukan bukti yang ada di depan mata untuk tuduh sesiapa melakukan jenayah. Adakah kamu nak beli kereta kalau tiada kereta di depan mata kamu? Adakah kamu masih nak beli kereta walau kalau dalam hidup ni memang tiada kereta? Angin dapat dirasai dan dilihat kehadirannya menerusi alatan saintifik. Neraka langsung tak dapat dirasai atau dilihat. Dalam angin ada atom yang dapat dilihat dengan menggunakan alatan saintifik. Adakah kamu nak percaya ada neraka walau kalau tiada neraka di depan mata kamu? Adakah kamu masih nak percaya ada neraka walau kalau neraka memang tak ada? Adakah kamu masih nak memandu kereta walau kalau sebenarnya memang tiada kereta sampai bila-bila? Apa bukti Tuhan tak wujud? Ramai yang lain boleh tanya apa bukti agama Hindu adalah salah? Apa bukti Tuhan Hindu tak wujud? Apa bukti Tuhan lain tak wujud? Dalam hidup ni juga ada ramai orang yang cacat penglihatan seperti orang buta yang biasanya guna tongkat untuk berjalan. Tapi dalam hidup ni memang masih ada ramai orang yang masih boleh melihat matahari yang boleh dilihat, bulan yang boleh dilihat, kuman yang boleh dilihat dengan menggunakan mikroskop walau kuman tak dapat dilihat tanpa menggunakan mikroskop. Itulah sebabnya ramai jadi atheists. Itulah sebabnya ramai tiada agama. Apa bukti Superman tak wujud? Jawablah! Sebenarnya adalah jenayah kalau lahirkan anak sebab tiada bukti untuk pastikan anak selamat dari tragedi seperti kalau anak tiada tangan sebab dilanggar kereta atau kalau anak tiada kaki sebab dilanggar kereta atau kalau anak nak bunuh diri sendiri atau kalau anak dimasukkan ke dalam neraka tanpa henti berdasarkan Islam agama kamu tu. Atheist adalah insan tiada agama. Atheism bukan agama. Adalah tak patut sebab dalam sejarah Islam ada menyatakan bahawa Muhammad dapat lihat rupa Tuhan masa Muhammad masih hidup sebelum Muhammad dah wafat tetapi ramai yang lain tak dapat lihat rupa Tuhan masa ramai yang lain masih hidup sebagai manusia maka itu adalah tak patut sebab tak sama dan maka dengan itu ramai yang lain tak boleh dipersalahkan sebab ramai yang lain masih tak nampak Tuhan di depan mata mereka masa mereka masih hidup sebagai manusia sebelum mereka dah jadi mayat. Berakal adalah syarat sah Islam. Orang gila bukan orang Islam. Maka adalah tak boleh untuk menyatakan bahawa manusia tak boleh guna akal untuk menilai Islam. Ada orang bodoh yang kata bahawa Islam itu letaknya di luar akal. Ada lagi orang bodoh yang kata bahawa orang Islam tak akan beriman selagi Islam dinilai oleh akal orang Islam. Nabi Muhammad pun tak pernah menyatakan seperti tu. Ramai atheists yang dah belajar tentang Islam secara mendalam. Saya dah tau makna Islam. Bendera Amerika tiada gambar pedang besar yang panjang. Bendera Malaysia tiada gambar pedang besar yang panjang. Bendera Arab Saudi ada gambar pedang besar yang panjang. Kenapa bukan "Luaskan duit mu Johor."? Kenapa bukan "Luaskan baik mu Johor."? Kenapa "Luaskan kuasa mu Johor."? Itu sebabnya ada gambar pedang besar yang panjang dalam bendera Arab Saudi. Islam juga disebarkan dengan pedang. Berdakwah bukan bermaksud meluaskan kebaikan. Berdakwah adalah meluaskan kuasa ramai orang Islam. Seperti "Luaskan kuasa mu Johor." sebab duit, harta dan kebaikan tak dapat buat Islam jadi agama rasmi negara Amerika. Duit, harta dan kebaikan juga tak dapat buat negara Arab jadi juara dalam pertandingan bolasepak FIFA World Cup iaitu Piala Dunia FIFA. Kebaikan cuma sebahagian dalam hidup. Dalam Islam tak selalu kata bahawa "Allah maha baik." dan tu sebab ramai orang Islam kata "Allah maha kuasa." dan dalam laungan azan pun tak kata "Allah maha baik." tetapi dalam azan menyatakan "Allah maha besar." sebab kuasa adalah segalanya selagi hidup ni masih wujud iaitu masih ada. Power is everything. Insan atheist adalah insan berpengetahuan. Nabi Muhammad pernah guna pedang tapi Nabi Zakariyya tak guna pedang masa Nabi Zakariyya dibunuh sebab Allah ugut Nabi Zakariyya bahawa pangkat keNabian Nabi Zakariyya akan diambil oleh Allah kalau Nabi Zakariyya melawan masa Nabi Zakariyya dibunuh masa tu. Berdakwah bermaksud meluaskan kuasa Islam. Berdakwah bukan bermaksud meluaskan kebaikan. Itu sebabnya ramai manusia berbunuhan selagi masih ada manusia yang melahirkan anak. Nick Vujicic adalah seorang lelaki yang dilahirkan tanpa kaki dan tanpa tangan sampai Nick Vujicic pernah rasa nak bunuh diri Nick Vujicic sendiri sebab Nick Vujicic rasa tak selesa dilahirkan sebagai manusia yang tiada tangan dan tiada kaki. Itulah sebabnya melahirkan anak adalah suatu perbuatan jenayah yang tak bermoral yang berunsur penderaan emosi dan berunsur penderaan fizikal sebab manusia tiada bukti untuk pastikan anak selamat di dunia dan di akhirat kalau berdasarkan Islam kalau anak tiada tangan sebab dilanggar kereta, kalau anak tiada kaki sebab dilanggar kereta, kalau anak dalam neraka, kalau anak dalam neraka tanpa henti. Ada ugutan bunuh dalam Islam. Ada banyak ugutan dalam Islam. Ugutan tak sama seperti nasihat. Nasihat adalah seperti "Jaga diri." atau "Awak perlukan rehat yang cukup." atau "Awak perlukan bantuan kewangan." dan ugutan adalah seperti "Tak bayar hutang pasti dipukul." atau "Tak solat pasti masuk neraka." atau "Tak tutup aurat pasti masuk neraka." atau "Bunuh diri sendiri pasti masuk neraka." dan ugutan bunuh adalah seperti "Isteri Islam yang dah berzina jenis bersetubuh boleh dibunuh berdasarkan Islam." atau "Orang Islam yang dah keluar dari Islam boleh dibunuh berdasarkan Islam." dan itulah sebabnya masih ada ramai orang yang tak nak jadi orang Islam.


Selamat sejahtera.


Aku ingin nyatakan bahawa pengakuan dan perdebatan adalah dua perkara yang berbeza.


Aku punya pengakuan ni bukan untuk perdebatan kecuali hanya pengakuan sebenar oleh aku selama aku hidup.


Secara jujurnya aku rasa meluat dengan sikap ramai yang selalu sangat kata "Kau tak patut buat macam tu. Kau tak patut kata macam tu." yang menunjukkan ramai tau apa yang dikehendaki tapi menyusahkan hidup ramai yang lain dengan kata "Kau tak patut kata macam ni. Kau tak patut buat macam ni." sebab sebenarnya hidup tiada makna.


Dalam syurga kita dapat semua yang kita nak.


Dalam syurga kita boleh mintak semua yang kita nak.


Ya Mujib bermaksud Allah maha memakbulkan permintaan hambaNya.


Allah dah berikan solat hajat, doa dan solat istikharah kepada kita untuk kita dapat apa kita nak.


Allah tak mungkir janji.


Dalam doa selepas setiap azan yang dilaungkan ada menyatakan bahawa Allah tak mungkir janji.


Tiada siapa dapat halang Allah untuk beri semua yang kita nak bila kita dalam syurga Allah.


Sedangkan pelacur pun ada yang dapat masuk ke dalam syurga sebab bantu binatang yang dalam kesengsaraan.


Apa yang kita nak bila kita dalam syurga Allah?


Secara jujurnya kalau saya berada di dalam syurga maka saya nak sebuah telefon yang boleh delete Dia dan semua seperti;


1. Delete semua kewujudan.


2. Delete semua tujuan hidup dan delete semua makna hidup.


3. Delete semua ahli neraka dan delete semua tujuan.


4. Delete semua ahli syurga dan delete semua makna.


5. Delete semua video lucah.


6. Delete semua gambar lucah.


7. Delete semua ruang.


8. Delete semua tempat.


9. Delete semua masa.


10. Delete saya dan delete semua telefon.


Saya nak diri saya dipadam.


Saya nak delete diri saya.


Saya nak delete semua kekosongan.


I want to be deleted.


Saya nak diri saya didelete.


Allah maha berkuasa.


Allah maha bijaksana.


Allah maha memakbulkan.


Allah maha pemurah.


Lepas kita mati nanti kita masih ingat semua yang kita fikir masa kita hidup sebagai manusia di atas muka bumi ni.


Allah tak akan lupakan apa yang kita minta sebab Allah tak mungkir janji.


Tiada siapa yang dapat halang Allah kalau Allah dah beri saya sebuah telefon yang boleh delete Allah dan semua.


Ini adalah pengakuan jujur saya.


Saya dah penat jadi kewujudan.


Hidup ni macam permainan video.


Hidup ni macam video game.


Kita akan rasa penat sampai tenat kalau kita main video game selama seminggu tanpa henti, tanpa rehat dan tanpa tidur.


Penat adalah penat.


Penat bersukan dan sebagainya.


Penat bukan berputus asa.


Penat bukan give up.


Penat adalah tired.


Penat bukan bored.


Penat bukan bosan.


Penat adalah letih.


Sebenarnya hidup ni tiada makna.


Lagi bagus kalau tiada semua.



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 31-1-2017 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sue_0684 at 31-1-2017 04:58 PM

kalo hidup dah penat pi la mati..
ko nk atheist ke apa ke,tu pilihan hidup kau, akal ada guna la.kau ada lah kau berdasarkan pilihan kau.
hidup ni seronok,ada tawa,nanges, sedih tp bila baca ko tulih ni, penat plak jadinya aku rasa.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 01:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Adik pergila bercuti. Nampak sgt ko stress berfikir banyak. Suka hati ko la nak masuk syurga ke neraka. Ko pura2 muslim tapi tiada percaya pon tarak guna. Hidupla dgn caramu. Ada smartphone, pandai bukak benang maksudnya adik tiada la sengkek dan berilmu jua..Pergilah bercuti...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigih nak suruh semua org ikut fahaman dia

Tiap2 hari bukak thread..yawnnn:zz:zz
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 01:39 PM | Show all posts
Aku punya pengakuan ni bukan untuk perdebatan kecuali hanya pengakuan sebenar oleh aku selama aku hidup.


Habis itu, apa lanc@u kau merepak di sini? Ini adalah FORUM bukan Islam bercakap (dan berdebat) mengenai agama mereka, BUKAN utk orang Islam ataupun atheist utk merepak di sini.

Kalau nak mati, MATI JE LAH. Jangan nak buat wasiat di sini.

Moderators semua mana? Sudah mati kah?
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 01:36 PM | Show all posts
penat pglah rehat. bukan buka thread banyak2.  life is choice . nak percaya syurga neraka wujud pun choice. nak masuk syurga ke neraka pun choice.

tak payah penat2. banyak lagi benda lain boleh fikir.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 01:27 PM GMT+8 , Processed in 0.121200 second(s), 28 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list