CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1545|Reply: 9

33 Maut Dalam Kebakaran Gudang Di Oakland, AS

[Copy link]
Post time 5-12-2016 09:59 AM | Show all posts |Read mode
Angka kematian akibat kebakaran sebuah gudang dua tingkat yang diubah suai ketika menganjurkan satu pesta muzik diadakan di Oakland, Amerika Syarikat (AS) malam Jumaat lalu, kini meningkat kepada 33 orang.


"Angka terakhir mayat yang dikeluarkan ialah 33," kata Jabatan Sheriff Daerah Alameda, Sarjan Ray Kelly dalam sidang medianya lewat semalam.


Menurut laporan Reuters, punca kebakaran dan jumlah sebenar mangsa yang terkorban masih disiasat selepas api marak hingga menyebabkan bangunan dua tingkat itu hampir musnah.


Ketua Bomba Oakland Teresa Deloach Reed dalam satu kenyataan memaklumkan, api dipercayai marak dengan cepat membakar gudang yang tidak mempunyai sistem pengesan kebakaran dan juga diubah suai secara haram.


Dalam pada itu, pihak berkuasa mendakwa, sebahagian besar daripada mangsa tragedi itu terdiri daripada remaja yang berusia antara 20 hingga 30an.


Difahamkan, kebakaran itu bermula kira-kira pukul 11.30 malam waktu tempatan di kawasan Fruitvale yang majoriti penghuninya terdiri daripada kalangan artis dan orang kenamaan.


Kebanyakan yang maut dikatakan berada di tingkat atas bangunan dikenali sebagai Oakland Ghost Ship. - CARI

sumber foto: CNN

sumber foto: CNN

Sumber foto: Reuters
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2016 10:00 AM | Show all posts
alhamdulilah..bala Allah
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2016 10:21 AM From the mobile phone | Show all posts
takziah... #praytooakland
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2016 10:27 AM | Show all posts
takziah la ...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2016 10:29 AM | Show all posts
kebakaran level2 di india & zimbabwe.  pengurusan kebakaran yg lemah di negara maju.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2016 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah...menjawablah
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-12-2016 10:41 AM | Show all posts
masak laa chief bomba sado nak mejawab....  apa pun sejak dua menjak ni kenapa kebakaran di sana sini ya? semoga mereka yang mati terbakar aman2 saja...  bertabahlah ahli keluarga masing2....
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2016 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai tu sampai 33 orang. "Diubah suai secara haram" hurmmm. Ingat orang kita jer suka buat keje macam ni
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2016 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Hilang lah golongan belia kat situ...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2016 07:50 PM | Show all posts
Ketua Bomba Oakland Teresa Deloach Reed dalam satu kenyataan memaklumkan, api dipercayai marak dengan cepat membakar gudang yang tidak mempunyai sistem pengesan kebakaran dan juga diubah suai secara haram.

Cer tengok kat mesia plak, berapa banyak premis yang renovate tapi tak maklom kepada PBT.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-10-2023 09:19 AM GMT+8 , Processed in 0.657185 second(s), 35 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list