CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3280|Reply: 25

Protes Anti Trump Makin Merebak Di USA

[Copy link]
Post time 11-11-2016 05:14 PM | Show all posts |Read mode
Donald Trump menimbulkan kemarahan di kalangan penduduk yang memihak kepada pesaingnya Hillary Clinton apabila ada yang bertindak ganas memusnahkan harta awam.


Sebaik keputusan pilihan raya presiden Amerika Syarikat (AS) diketahui ramai, kumpulan anti Trump menunjukkan ketidakpuasan hati mereka dengan memecahkan tingkap di sekitar bandar Oakland, California.


Di Oregon, puluhan penduduknya menyekat jalan raya di Portland hingga mengakibatkan perjalanan kereta api tergendala.


Laporan media tempatan menyebut, kumpulan itu meningkat kepada kira-kira 300 orang termasuk yang bertindak duduk di tengah jalan. Malahan, ada yang membakar bendera AS sambil menjerit: "Itu bukan presiden kami."


Menerusi Twitter, hashtag "NotMyPresiden" telah digunakan hampir setengah juta kali.


Selain itu, kawasan bandaraya seperti New York, Chicago, Washington DC, Philadelphia dan Boston turut mengalami kejadian protes.- CARI

sumber foto: mstar

sumber foto: http://images.indianexpress.com/
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-11-2016 05:17 PM | Show all posts
ada pengundi hantu jugak ke
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 05:28 PM | Show all posts
padan muka....... siapa suruh tak mengundi?  
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 05:39 PM | Show all posts
Da sama scenario mcm kat Malaysia..
Org tak suka Najib ...ada Bersih..
Tu pon Bersih gak versi USA..
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Bangla datang US undi re ramai ni   Kalau berjaya turun kan Trump.. mesia jugak Boleh turun kan bangjib. Come on US.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 06:20 PM | Show all posts
Soros punya kerja.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 06:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti Ada blackout Ni. Jahatnyer tnb;
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Pemakan dedak Ameno ckp Malaysia je suka turun jalan raya buat protest x berpekdah ni.. skrg ape cer?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-11-2016 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Ehhh. Org negara paling berkuasa di dunia pun berdemo?,
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 07:28 PM | Show all posts
Edited by dcruins at 11-11-2016 07:34 PM

fuhhh rumour panazzzz dari Foxnews.....

organized gilerrrr demo2 ni semua, siap ada bas lagi, gambar2 ada dalam link kat bawah.....

tebal nyerrr poket Soros,dah sponsor kempen Clinton, Bersih versi Amerika pun dia nak sponsor gak.




---------------------------

Trump protests intensify, as doubts swirl about spontaneity

http://www.foxnews.com/us/2016/11/10/trump-protests-intensify-as-doubts-swirl-about-spontaneity.html

Rumors have also been circulating that the new batch of anti-Trump protesters has been bankrolled by individuals like billionaire liberal activist George Soros and groups like Moveon.org.

WTF, @georgesoros busing in & paying #protestors to destroy cities is domestic #terrorism. #fakeProtests #BlueLivesMatter have tough days,” read one tweet in response to the viral picture of buses in Austin.

Another theory floated on social media is that many of the signs that were distributed at rallies across the country appeared to be exactly the same, indicating they were printed and distributed by an organized group.


Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah kalah tu sudah sudahla..korang jugak yg undi kan, yg protes ni byk yg urban, walhal yg kat kampung countryside, puak2 amish, miners2,peladang gandum semua yg silent majority tu relax2 je,kalu dieorg meletop brlah golongan urban tau trump pun ade pengikutnye yg tersendiri
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
pprt tul la us nih.... klau kt msia sah2 berita tb3 jd 5jam dok ulang2 ckp demo ni set2 beruk jalanan
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 07:53 PM From the mobile phone | Show all posts
mesti trump dh janji nk tabur brim brom brem. tu yg menang mudah tu
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 08:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahahaha macam tu nak ngajar negara lain pasal demokrasi
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 10:32 PM | Show all posts
Pres Trump jgn risau...FEMA camp dah lama siap dengan beg beg mayat
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 10:40 PM From the mobile phone | Show all posts
dcruins replied at 11-11-2016 07:28 PM
fuhhh rumour panazzzz dari Foxnews.....

organized gilerrrr demo2 ni semua, siap ada bas l ...

Alah tu kata Fox, paham2 lah kan    
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-11-2016 10:52 PM | Show all posts
pyropura replied at 11-11-2016 10:40 PM
Alah tu kata Fox, paham2 lah kan

memang bukan rahsia pun penderma Clinton tuuuuu,satu amerika tauuu....
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
dcruins replied at 11-11-2016 10:52 PM
memang bukan rahsia pun penderma Clinton tuuuuu,satu amerika tauuu....

Possible juga
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 10:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by taikor at 11-11-2016 10:59 PM

semua media arus perdana persetankan Trump. itu yg jadikan berlakunya rusuhan.

tetapi MAJORITI rakyat Amerika tahu Trump perjuangkan kepentingan rakyat, negara dan menentang korupsi kuasa2 politik
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2016 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Sentimen yang sama dgn fenomena lokalis..menang sebab petik kepefentingan kaum kau jer dekk..bosannya sis.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 10:58 AM GMT+8 , Processed in 0.123190 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list