CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4191|Reply: 30

Viral Harga Minyak Masak Adalah Tidak Benar- KPDNKK

[Copy link]
Post time 2-11-2016 04:14 PM | Show all posts |Read mode


Senarai harga minyak masak dalam botol seperti yang viral di media sosial adalah tidak benar kerana harga jualan minyak masak tersebut adalah bergantung kepada harga pasaran.


Demikian reaksi Ketua Komunikasi Korporat KPDNKK, Akhtar Sahari berhubung senarai harga minyak masak yang menjadi viral di media sosial.


Sehubungan itu, Akhtar berkata, pengguna perlu bijak memilih jenama minyak yang terdapat dalam pasaran.


Sementara itu katanya, penguat kuasa KPDNKK akan membuat pemantauan supaya tidak berlaku tindakan peruncit menyorokkan minyak masak.


KPDNKK dalam kenyataan di laman Facebooknya semalam turut menjelaskan, harga jualan minyak masak bukan bersubsidi tidak ditetapkan oleh KPDNKK.


Walau bagaimanapun, pihak industri masih tertakhluk pada Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan (AKHAP) 2011. - CARI

sumber foto: sinar harian
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-11-2016 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
siapakah yang bersalah dalam hal inih???
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:31 PM | Show all posts
TT baru kuor gua ke...
udah di sahihkan benerrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
tt, cnfirm btl la. jiran iol beli mnyak saji botol 5kg smlm rm21.30. hrga yg kkal sama cma mnyak paket yg sekilo tu je:zz
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:39 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:41 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:41 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:41 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-11-2016 04:42 PM | Show all posts

bedeo yg dia elak soalan tu lagi le  lawak
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:46 PM | Show all posts
td i beli yg 2kg botol sedang tu rm6.25
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 04:50 PM | Show all posts
Rakyat mehran guna aje recycle oil yg tu x naik harga......Menteri cakap kalu yg kena berjimat rakyat apa pun rakyat yg mampus cepat pun rakyat.
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 05:13 PM | Show all posts
Aku bandingkan dgn harga kat Indon, mcm lebih kurang jugak harganya. Rupa2nya harga minyak masak kita selama ni mmg murah lar.
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 05:22 PM | Show all posts
atira replied at 2-11-2016 04:42 PM
bedeo yg dia elak soalan tu lagi le  lawak

bideo mana macit?  tempek sini nak tgk.  

gila muka pura2 terkejut...
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 05:24 PM | Show all posts
atira replied at 2-11-2016 04:42 PM
bedeo yg dia elak soalan tu lagi le  lawak

bersalam dgn sume org lalu cabut
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
an2toncit replied at 2-11-2016 04:39 PM

Astaga tolol betul muka beliyau dlm ni. Apa soalan yg diajukan itu smpai lembam muka beliyau?
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
mmg betol la minyak naik harga..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-11-2016 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
admin ngan ahmad maslan leh berkawan baik dua....
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 09:03 PM | Show all posts
Palsu kepala atok kau lah. Kan aku baling botol minyak masak kat KPDNKK baru padan muka
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
an2toncit replied at 2-11-2016 04:39 PM

Macam nakmatey aku gelak..
Maaf ckp, rupa dia ada sikit ciri2 budak sd..
        
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2016 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 2-11-2016 05:30 PM
Astaga tolol betul muka beliyau dlm ni. Apa soalan yg diajukan itu smpai lembam muka beliyau?

        
Ok. Ini kelakau..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-10-2022 05:50 AM GMT+8 , Processed in 0.082833 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list