CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2799|Reply: 30

Tiada Kenaikan Kadar GST Dalam Bajet 2017

[Copy link]
Post time 5-10-2016 10:44 AM | Show all posts |Read mode


sumber foto: www.qne.com.my


"Bajet 2017 yang akan dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib 21 Oktober ini tiada cadangan meningkatkan kadar Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) sedia ada."


Demikian reaksi Timbalan Menteri Kewangan I, Datuk Othman Aziz berhubung dakwaan pihak tertentu yang mengatakan Najib yang juga Menteri Kewangan akan mengumumkan peningkatan kadar GST semasa membentangkan Bajet 2017 ini.


Tambahnya kadar enam peratus yang dikenakan sekarang masih mencukupi untuk menguruskan ekonomi negara dan memenuhi keperluan untuk membantu masyarakat marhaen.


Tegas beliau, kerajaan masih mampu menguruskan ekonomi walaupun kita menghadapi cabaran dan tidak akan membebankan rakyat lagi.


Menurut beliau lagi, persiapan untuk pembentangan Bajet 2017 yang kini sudah memasuki fasa terakhir ini telah banyak mengambilkira pendapat yang diutarakan oleh rakyat dari pelbagai lapisan.- CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-10-2016 10:46 AM | Show all posts
GST hadiah utk rakyat kan


dulu org kaya saja bayar cukai

now ,ko miskin  makan pasir poun ko kena bayar cukai kannnnn

ko mesti hepi sgt kannnnnnnnnnnnnn rasa mcm nak cium sgt kannnnnnnnn
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 11:07 AM | Show all posts
ok....dok cakap gini confirm naik..at least 10%...mampus
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 11:09 AM | Show all posts
memang takkan naik waktu terdekat ni..
ko tunggu lepas PRU
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 11:20 AM | Show all posts
boleh turn tak?
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 11:40 AM | Show all posts
Bila dia kata xde kenaikan, 99% peluang perkara yang sebaliknya akan terjadi.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-10-2016 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Akan naik jugak lah tu, cuma belum sampai masa. Macam tak biasa.

Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
ye ye oo je tu,*sambung keje
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-10-2016 01:00 PM | Show all posts
peon-peon ni mana faham







Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 02:28 PM | Show all posts
penipu takkan mengaku dia menipu.
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
ingatkan nak naik sampai 10℅ mcm yg di viralkan tu. siap acik ,atok ,opah kat kampung pun dah hebuh
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 04:11 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau nak merasa kenaikan gst, bagilah najib & bn menang pru14
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 04:44 PM | Show all posts
ah...

in the 1st place, gst nie tak perlu pun...

Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 05:24 PM | Show all posts
kentel replied at 5-10-2016 11:07 AM
ok....dok cakap gini confirm naik..at least 10%...mampus

segala nya tak mustahil.. dari takde skg ade rakyat ok je setaun oversea 3 4 kali, drive honda/toyota, makan kat cafe hispter
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
tahun ni dgn tahun depan x naik..lps pilihanraya dia naik siap sekali dgn backdated..x kan x paham2 lg dgn permainan diorg..
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 07:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Jajabeans replied at 5-10-2016 05:24 PM
segala nya tak mustahil.. dari takde skg ade rakyat ok je setaun oversea 3 4 kali, drive honda/toy ...

back to reality...jangan cakap dkt orang yang mampu...cuba la fikir dkt org yang least affordable...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-10-2016 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku ada buat bisnes, kecik2 je.. sebab gst ni income aku dh kurang rm2500 sebulan, dah la untung tak byk mana pun. Sbb aku terpaksa bayarkan bagi pihak customer, kalau aku caj kat diorg mmg lari la semua tak nak beli dgn aku, mau lingkup bisnes aku tu.. byk tu rm2500 bagi aku, boleh bayar rumah ngan kereta sebulan. Sampai skrg aku belum dapat redha dgn gst ni..

- Virgo, Klang
  Peniaga Kecil
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
najib mmg cari penyakit la kalu up lg gst thn depan
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 08:01 PM | Show all posts
memangla xde..... tgh tahan sabar nak naik kan lepas menang PRU
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2016 08:05 PM | Show all posts
virgo19 replied at 5-10-2016 07:42 PM
Aku ada buat bisnes, kecik2 je.. sebab gst ni income aku dh kurang rm2500 sebulan, dah la untung tak ...

.......................................................
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

5-3-2024 09:27 PM GMT+8 , Processed in 0.641460 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list