CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 4896|Reply: 45

Kejam! Suami-Isteri Didakwa Dera Anak Sampai Mati

[Copy link]
Post time 8-9-2016 05:31 PM | Show all posts |Read mode
Oleh : TS LOO

sumber foto: Bharian.com



Terjadi lagi kes kanak-kanak maut akibat didera dengan kejam oleh ibu bapa sendiri!



Siang tadi, sepasang suami isteri dari Terengganu dihadapkan ke Mahkamah Majistret kerana didakwa mendera seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun tujuh bulan sehingga menyebabkan kematian mangsa bulan lalu.


Muhammad Hafiz I D Osmera, 21, dan isteri, Fathin Nur Athirah Sabarudin, 21, didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama kerana membunuh dan berdepan hukuman mati jika sabit kesalahan.


Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Mona Shazwani Kamarul Zaman di hadapan Majistret Hazwanie Hussain Bustari.


Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada kedua-dua tertuduh yang diwakili peguam, Hafizul Faris Che Razlan.


Pasangan berkenaan didakwa bersama-sama membunuh Nadzirah Nur Safiah Sabarudin yang juga adik kepada Fathin Nur Athirah di sebuah rumah di Jalan Tenggiri, Kampung Baru Tebing Tembah, Paka, di sini, antara 30 Julai hingga 29 Ogos lalu.


Hazwanie kemudian menetapkan 9 Oktober ini untuk sebutan semula kes bagi menunggu laporan perubatan mangsa.- CARI





sumber berita: Bernama
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-9-2016 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Haa...betul pun si kakak mangsa br 21
Apasal dlm paper masa mula2 kes ni dl ckp dah 26
News skrg ni main2 je pasal facts
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
konpius aku...arwah tu anak atau adik isteri..
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 05:58 PM | Show all posts
muda2 dah masuk penjara....padan muka. semoga istiqomah dalam tu nanti
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
ehhh???bukan adik ke?
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 06:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Kasihan budak tu..kecil tk.tau apa2..
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 06:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Huhu. Nape kalau satu citer viral mesti citer yang hampir sama keluar macam musim. Mungkin tengok pada wartawan. Padahal, dari dulu lagi ada kes jenayah macam ni.

Tapi bagusla. Atleast dapat bagi kesedaran kepada masyarakat kita.
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 06:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-9-2016 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Adik diaaa wahaii TT
Bukan anak
Tolong betulkan.

Nk copy paste berita pun biar lah btul2
Ank depa elok sihat
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
iqbalriad replied at 8-9-2016 05:51 PM
konpius aku...arwah tu anak atau adik isteri..

Tu lah pasal. Kejap anak kejap adik. Yg betolnya adik bukan anak  
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
terimakasih bebanyak pearl....ko mmg winnnn
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 07:52 PM | Show all posts
Konpius bace
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pun kompius jugak baca ni. Bukak ler muka tu, dengan budak kecik berani sangat :
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 08:01 PM | Show all posts
Binawe punye binatang, taw lak malu bila dah kena tangkap. KimK sgt kedua2nya.
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 08:05 PM | Show all posts
TT tolong betul kan tajuk

Kakak Dan Suami Didakwa Bunuh Adik Kandung


DUNGUN, 8 Sept (Bernama) -- Seorang kakak dan suaminya didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan membunuh adik perempuannya di rumah pasangan itu di sini.

Tertuduh, Fathin Nur Athirah Sabarudin, 21, dan suami, Muhammad Hafiz I.D. Osmera, 21, dituduh secara bersama membunuh Nadzirah Nur Safiah berumur dua tahun tujuh bulan.

Kedua-dua tertuduh melakukan kesalahan tersebut antara 30 Julai 2016 hingga 29 Ogos 2016 di rumah No 5, Lot 1560, Jalan Tenggiri, Kampung Baru Tebing Tembah, Paka, Dungun.....       
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya. What were they thinking dera adik sampai mati?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-9-2016 08:08 PM | Show all posts
Dungun: Suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, atas pertuduhan mendera kanak-kanak perempuan.

Tertuduh, Muhammad Hafiz I D Osmera, 21, dan isterinya, Fathin Nur Athirah Sabarudin, 21, mengangguk faham ketika pertuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun yang sama dibacakan di hadapan Majistret Hazwanie Hussain Bustari.

Mengikut pertuduhan, pasangan berkenaan didakwa bersama-sama membunuh Nadzirah Nur Safiah Sabarudin, 2, yang juga adik kepada tertuduh wanita di rumah di Jalan Tenggiri, Kampung Baru Tebing Tembah, Paka, antara 30 Julai hingga 29 Ogos lalu.

Bagi kesalahan itu, kedua-dua tertuduh berdepan hukuman mati jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Mona Shazwani Kamarul Zaman manakala tertuduh diwakili peguam, Hafizul Faris Che Razlan.

Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan sebelum Hazwanie menetapkan 9 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula kes sementara menunggu laporan perubatan.

Sebelum ini, akhbar melaporkan seorang kanak-kanak perempuan meninggal dunia dipercayai akibat didera kakak dan abang iparnya di Paka, Dungun pada 30 Ogos lalu
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 08:18 PM From the mobile phone | Show all posts
ngeng nya laa wartawan cari ni. teruk betul pemahamannya. ke mmg tak baca main sauk je asal dpt post berita?
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 08:28 PM | Show all posts






Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2016 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Wartawan tak cari mak dia ke?  
Temuramah le mak pak dia...tanya knp tgalkn ank ....

Kat ganu dah tak de keja ke?...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-2-2023 04:02 AM GMT+8 , Processed in 0.103113 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list