CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 21756|Reply: 247

[Tempatan] Kalau Dah Jodoh di Kuala Penyu – Remaja Nikah Wanita Berusia

   Close [Copy link]
Post time 27-8-2016 07:57 AM | Show all posts |Read mode
Edited by dizzzek at 27-8-2016 02:54 PM

kebelakangan ini makcik mendapat sambutan remaja dan doktor muda
masih bergetah

tapi ini tindakan bagus dik
kahwin janda
bukan macam si red psiko tu...

tapi...
sufie 18 tahun
bini sufie 42 tahun
sufie ada 5 anak tiri
bapa sufie 52 tahun
ibu sufie 46 tahun



Kalau Dah Jodoh – Remaja Nikah Wanita Berusia

Kuala Penyu: "Mereka sudah cukup matang untuk membuat keputusan sendiri termasuk berkahwin," kata Alin @ Matalin Utam, 52, bapa kepada Mohd Sufie, 18, remaja yang berkahwin dengan wanita berusia 42 tahun, di sini, hari ini.
Menurut Alin, anaknya bernikah dengan Dayang Sopiah Gusti, ibu tunggal beranak lima, di Masjid Daerah Beaufort pada Selasa lalu dan turut dihadiri isterinya Janawiyah Ucat, 46, dan ahli keluarga pengantin wanita.
"Apa yang penting, Sufie tidak mengganggu isteri atau milik orang lain dan mereka mahu meneruskan hubungan dengan cara halal disisi Islam.

"Justeru, saya tidak mempunyai masalah dan menganggap Sopiah adalah jodoh yang ditetapkan Allah untuk Sufie," katanya.
Tambahnya, dia hanya mengetahui hubungan Sufie dan Sopiah beberapa hari sebelum majlis pernikahan berlangsung.

"Awalnya saya terkejut apabila dimaklumkan Sufie memilih Sopiah sebagai teman hidup, namun kami tidak mempunyai masalah kerana usia bukan penghalang.
"Saya sendiri sempat menasihatkan Sufie untuk menjadi seorang suami bertanggungjawab kerana dia bukan hanya isteri sebagai tanggungjawabnya, tetapi juga terhadap lima anak tirinya," katanya.

Gambar Mohd Sufie dan Dayang Sopiah yang lengkap berpakaian pengantin sedondon berwarna kuning dan coklat menjadi viral di laman sosial Facebook sejak semalam.
Aksi Sufie yang sedang menyarung cincin ke jari Sopiah turut mengundang pelbagai pandangan netizen di seluruh negara.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 26 Ogos 2016 @ 9:38 PM









Published on Aug 26, 2016

JIKA sudah tertulis seseorang itu adalah jodoh kita, sudah tentu ianya tidak mengira paras rupa, pangkat, darjat  ataupun usia.

Terbaharu, kecoh menerusi laman sosial apabila tersebar gambar memaparkan suasana pernikahan seorang remaja lelaki berkahwin dengan wanita yang beza jarak usia 24 tahun daripadanya.

Remaja lelaki berusia 18 tahun sementara wanita tersebut berusia 42 tahun itu dikatakan berkahwin di Kuala Penyu, Sabah.

Difahamkan remaja tersebut dari Kampung Kekapor manakala pengantin perempuan dari Kampung Mansud yang berada di dalam satu kawasan iaitu Kuala Penyu.

Gambar pasangan tersebut yang dimuat naik baru-baru ini melalui laman sosial mencetuskan pelbagai reaksi netizen.

Ada yang mengucapkan tahniah dan mendoakan hubungan pasangan ini kekal lama, walaupun jarak usia seperti ibu dan anak.

“Jarak umur 24 tahun, macam anak sulung. Tapi jodohkan tak mengira usia. Tahniah selamat pengantin baru kekal hingga ke jannah. Amin,” kata pemilik akaun Facebook Rashid Jp.

Namun ada juga netizen yang membuat persamaan perkahwinan ini dengan artis luar negara seperti Jennifer Lopez dan Madonna.

“Apa pun doa lah yang baik2 untuk mereka… jangan dikecam. Sekurang kurangnya dia kahwin sama perempuan jugak… bukan sejenis… atau kunyit… hahahahahahaha!” kata pemilik akaun Facebook Asif Khairul. – MYNEWSHUB.CC







Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-8-2016 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
dizzzek replied at 27-8-2016 07:57 AM
kebelakangan ini makcik mendapat sambutan remaja dan doktor muda
masih bergetah


Till jannah

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-8-2016 08:01 AM | Show all posts

cepat
pantas
muktamad
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:02 AM From the mobile phone | Show all posts
dizzzek replied at 27-8-2016 08:01 AM
cepat
pantas
muktamad

Kombinasi suwit.
Nama dorg.

Makcik ni hawt kot i guess
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-8-2016 08:03 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-8-2016 08:05 AM | Show all posts
Syd replied at 27-8-2016 08:02 AM
Kombinasi suwit.
Nama dorg.

batang muda: ayang fifi
makcik         : iya bang fifi




Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts
ini betul2 luar biasa.... Tahniah laaa..
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Suami: Ayang..
Isteri: Iye bi


So sweet
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-8-2016 08:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Nek wok tu lagi jauh umur
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Errrr...x trjangkau di fikiran ku.konfiden level tinggi la akk ni..saggup terima sebaya anak dia.
Mmg best apa ada org muda yg rupa blh tahan nak kat kita tp errr...kalau aku mekasih je lah..
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa keja lelaki tu?

Atau asal berlaki?....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-8-2016 08:44 AM | Show all posts
jazaa100 replied at 27-8-2016 08:43 AM
Apa keja lelaki tu?

Atau asal berlaki?....

usia gini si laki bole watpe...
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:48 AM From the mobile phone | Show all posts
You go girl
Girl power
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 08:56 AM | Show all posts
kat tempat akak pun ada gini, so suwetttt

hari2 penuh wall fb akak dengan selfie sambil simbol love deyols
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 09:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku BG masa 3 bulan.......
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 09:14 AM | Show all posts
perempuan ni tak sedar diri agaknya.  jangan nanti bapak tiri jatuh cinta dengan anak tiri sudah ...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-8-2016 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Kemut keliling ni...pasti x tertahan
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 09:16 AM | Show all posts
MamaMima711 replied at 27-8-2016 08:36 AM
Errrr...x trjangkau di fikiran ku.konfiden level tinggi la akk ni..saggup terima sebaya anak dia.
M ...

me too..
dari smlm cuba nak hadam..
sukarnya nak terima hakikat
bahawa CINTA tu BUTA..
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2016 09:46 AM | Show all posts
bakawali_04 replied at 27-8-2016 09:16 AM
me too..
dari smlm cuba nak hadam..
sukarnya nak terima hakikat

Dah ada yg kata mcm khadijah dgn rasullullah... Hmmm... Still tak boleh hadam, demi moore dan ashton kutcher bertahan berapa lama?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-8-2016 09:58 AM | Show all posts
arasham replied at 27-8-2016 09:46 AM
Dah ada yg kata mcm khadijah dgn rasullullah... Hmmm... Still tak boleh hadam, demi moore dan asht ...

daripada pergi pusat servis berbayar
agak berbaloi
kalau kahwin begini
dapat servis percuma
lepas bosan
cerai la
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-2-2023 08:00 AM GMT+8 , Processed in 0.119976 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list