CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3198|Reply: 4

Lari Dari Kebiasaan, Hidangkan Bingka Cempedak

[Copy link]
Post time 12-7-2016 03:39 PM | Show all posts |Read mode
oleh Adib ZA

Bosan sudah dengan pelbagai hidangan kuih muih moden tatkala lebaran?


Anda boleh menyediakan kuih tradisional ini, namun dengan sedikit kelainan, penambahan isi cempedak.


Bingka cempedak ini pasti membuatkan para tetamu teruja dan kembali jatuh cinta dengan kuih tradisional. Cubalah!





Sumber foto: seleraputeri.blogspot.my





Bahan:


2 cawan tepung gandum
3/4 cawan gula
4 cawan santan
1 cawan isi cempedak
3 biji telur
Sedikit garam
2 sb mentega


Cara-caranya:


Kisar semua. Tuang dalam loyang yg dah digris dengan minyak masak.


Bakar selama 45 minit pada suhu 160 darjah.


Jika anda mahu ia garingkan atas bawah, tambah masa membakar 15 minit lagi dan naikkan suhu kepada 200 darjah. - CARI



Sumber resipi: Zulfadreamland Blog

Related collections:

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-7-2016 04:09 PM | Show all posts
menarik nih
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2016 09:46 AM | Show all posts
Kalu cempedak saya suka makan terus je. Nak nak yang isi tebal. Rasa puas giler makan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2016 12:16 PM | Show all posts
mcm best je!
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2016 01:10 AM From the mobile phone | Show all posts
cempedak goreng mmg faveret aku..tp kalo wat bingka ni cam tak lalu le pulak..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: ExploRasa


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

29-5-2024 05:16 PM GMT+8 , Processed in 0.167014 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list