CariDotMy

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: sue87

[TVB] Forensic Heroes II-Kevin Cheng, Bobby~sesi borak-borak

[Copy link]
Post time 30-11-2010 05:17 PM | Show all posts
kalau open thread nanti kena rajin tepek..i nie malas...i enjoy doin like htis...ill support..no worries

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 30-11-2010 09:08 PM | Show all posts
Post Last Edit by majohan at 30-11-2010 21:10
kalau open thread nanti kena rajin tepek..i nie malas...i enjoy doin like htis...ill support..no wor ...
nightwinkle Post at 30-11-2010 17:17

nite malas xpe, asal kan ktorg rajin la ...  ada sue, ada zura  ada sellie, termasuk la i akan anu ....   

Use magic Report

Post time 1-12-2010 07:45 AM | Show all posts
Rupanya female killer nih ahli wushu.... napa dia nak masuk uji bakat elok jek dia pi masuk sukan olimpik ker, asia ke... apa daa... ni tak kelebihan yg ada utk bunuh org pula... tak pasal2 cherry lak yg mati sesaje... tulah dengki sgt... udah2nya nyawa sendiri pula melayang... tp yg pasti bell akan kalah kpd female killer nih... harap2 kekasih nite cepat2 selamatkn bell...

Use magic Report

Post time 1-12-2010 08:21 AM | Show all posts
Reply 1583# sellie003

dia harap sgt to be a film star tp sbb annie n mabel tu yg dia jd camtu.pastu Cherry mati plak sbb dia ingat tu hadiah dia...yg tu padah diri sendiri nyer..
as for Bell,something happen to him..

shud i sinop for this final also?

Use magic Report

Post time 1-12-2010 09:13 AM | Show all posts
ok everyone...here's the final epi..it's been really grrr8 knowing all of u here....

tai kik kok
Kat rooftop,Cheuk Lam(CL) bg chance kat peluang to interrogate her.She tell out y she do that.Tgh nk bgtau CL makan asam jeruk.Bell tanya naper dah sekian lama baru nk balas dendam?CL ingat masa tu mungkin tu salah dia sbb dah minum byk.Tp bila CL terdgr perbualan Annie and Mabel tu yg buat dia lg berdendam.Dia cerita scen Annie mati dibunuh.Tp mmg cool ajer dia bunuh Annie tanpa rasa bersalah langsung.Her face nyer xpression was good.
Hoi tau pasal CL nyer past and he tak kisah.Siap beli tiket so both of them mula a new life.Unfortunately bila Hoi abt to kiss her dahi she teringat kisah lama dia.CL takleh lupakan her kisah lama.Just nice at the opposite road dia npk Mabel.Dia ikut Mabel and bunuh dia kat umah.Hoi pun ikut dia dr blakang.When he reach,CL dah bunuh Mabel and they all lari together in the car.
Both of them nyorok kejap kat one empty lot like tt.Hoi nk distract the police and suruh CL lari.Later he will come n take her.CL salahkan Bell and Ivan sbb buat Hoi mati.CL bg hint Hoi tinggalkan zuriat to her.Bell dah come closer to her.CL nyer q to Bell,'If you saw the amn you love deeply die in front of you,how would you feel?'CL ikut Ivan n tau Ivan beli ring nk propose to Bell.CL is fast.She manage to escape from Bell.
Lepas apa yg CL cakap Bell terus call Ivan tp cannot get thru.She call Tim sir.Sam is helping IVan to prepare for the propose.Seblm tu Ivan made a short video and Sam is the helper.nangis tgk video dia....Dah habis decorate the boat,Sam duduk.And then Ivan terdgr bunyi bom timing.Dia suruh Sam jgn gerak.
Pls remember Ivan masa kat UK dia blaja bom timing.Ivan n Sam hp takde signal.CL letak one device so tt both of them cannot make any calls or rcvd calls.Ivan dah potong wayar and the bomb berhenti.The minute Sam bangun jer bom tu moving again.Ivan bgtau Sam the consequences.So count on 3 both of them run together.Tp IVan is a bomb expert and he know.He lied to Sam eventually.Just nice Bell arrive together with Tim sir at the boat pier.Ivan make sure Sam dah come out in safe then only he lepaskan the bom.Ivan manage to run tp tak jauuh.Bomb xplode....
Sam in the hosp.He tak teruk sgt.Ivan in ICU and Bell nxt to him.Bomb xpert dtg jumpa Tim sir.He explain to them.From there Sam know IVan tipu him edi.Blk umah,Bell tgk video yg Ivan do.Its really touching...Ivan like to spoil Bell....
Sam discharged and make a trip to see Ivan.Bell also visit Ivan and Shum Hung called.One hosp kena attack by org gila.the org gila is CL.Mlm tu Bell gie umah Tim Sir and bgtau her findings.Doc sd CL tak pregnant tp bila doc sd like tt terus dia ngamuk.Their discussion was CL having some psycho problem on pregnancy.She takle terima the fact yg dia tak pregnant.Doc bgtau dia nie dah takle nk preggy sbb her miscarriage jahitan not being done properly.

stop sampai sini dulu,jap lg sambung blk..nk gie ofis dah

Use magic Report

Post time 1-12-2010 10:13 AM | Show all posts
mcm xcaye jew arini nk tamat..
ps:sinop yg nite bg tu msh tiade name siu kong wlupon arini nak last episode..

apepun thnks nite bg sinop tuh..

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 1-12-2010 10:52 AM | Show all posts
mcm xcaye jew arini nk tamat..
ps:sinop yg nite bg tu msh tiade name siu kong wlupon arini nak l ...
zuranura Post at 1-12-2010 10:13

arinie byk cite pasal ivan, bell ngan cheuk lam jerk...mgkn ade siu kong tp x byk kuar kot...mmg psyko giler ar tgk cheuk lam 2...
mggu depan dah start cite bru...aku tgk iklan pnjg benor tjuknyer...x sempat nk bce...

Use magic Report

Author| Post time 1-12-2010 11:48 AM | Show all posts
aku dah google pasal drama bru gnti cite nie...
nie tajuknyer...'When Easterly Showers Fall on the Sunny West'
para pelakon...liza wang, charmaine sheh, natalie tong, joe ma, raymond wong, n etc...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 1-12-2010 11:53 AM | Show all posts

nie posternyer...

Use magic Report

Post time 1-12-2010 12:57 PM | Show all posts
aku dah google pasal drama bru gnti cite nie...
nie tajuknyer...'When Easterly Showers Fall on the  ...
sue87 Post at 1-12-2010 11:48

raymond wong tu msh x ku kenali..jap lg mau google lak psl jejake tuh..

Use magic Report

Post time 1-12-2010 01:42 PM | Show all posts
Sambungan blk epi 30...

Next day in balai,they all do PC.Formula is one of the photographer.This one all is plot to catch CL jer.Then ada la reporter tanya pasal IVan.Then Bell buat she's preggy.They all wat operation nk umpan CL tp she tak keluar.Back to balai,Madam Leung jumpa Bell nk bgtau doc from China dtg.THey all nk tanya pasal Ivan nyer condition.Bell gie toilet and jumpa the rest later.Kat toilet Bell kena attack from CL.Dia pengsankan Bell.
Madam Leung call Shum Hung suruh cari CL and Bell.CL bawa Bell to the polis rooftop and gari tangan dia.Sam n Mdm Leung on the way to the rooftop.Sam call Bell nyer hp n it's ringing.Tim sir at the other side on the way to the rooftop.He jumpa chemicals bottle on the flr.Madam Leung psycho her.Tim sir tak bg Shum HUng shot fire sbb CL ada bomb with her.Sam notice Bell is alreayd bleeding.
Sam move forward trying to stop CL.CL tarik Sam sekali.Sam manage to hold onto something and pull the liquid bomb from CL.CL die just like tt from the bldg.Bell admitted to the hosp.Her baby is fine.She mimpikan Ivan.and bila sedar Ivan blum sedar lg and all of them is ard her.Sam tanya npaer tak bgtau diri tu preggy.Bell jawab kalau bgtau nanti uol tak bg i do this operation.Bell sanggup gadai nyawa for this op to be success.Dlm hosp pun bole pk pasal her case.
After dah discharge Bell visit Ivan.Dia bg Ivan listen to the baby's breath.Mmg sedih tgk Bell time nie.Time past and Ivan not up yet from his come.Bell become Mdm Leung bridesmaid.Can see her tummy.Sam recording the wedding event.
As usual Tim sir,suruh Sam cari pasangan hidup.Sam balas its all a matter of fate.At the other corner,makcik Ivan tanya,agak2 bila Siu Yau nk get anak.Bapa Tim sir jawab,tunggu rezeki jer.Parents Siu Yau and Tim sir buat andaian suruh beranak 3,5 n so forth.Siu Kong,interrupt tanya baik 7 bole beli mv terus.Bapak nyer marah Siu Kong suruh cari gf cepat.Ding2 sister pun attend Tim sir wedding.
Formula n Wilson together.Wilson sd give him time kalau nk wedding yg cantik.Tetiba Shum Hung dtg mencelah.Idea dia bg cam nk kahwin ngan Yvonne.Then Wilson and Formula tanya nk kawin ngan Yvoone dah ker?Yvonne dtg also sd Shum Hung blum propose me unless he hav other target.At one corner Bell minta air n Sam baru nk caught her drinking coffee.Tunjuk kat Sam nie air kosong jer.Cutting cake ceremony.Tim sir bg speech and thanking to both fathers.Siu Yau throw the flowers.Then it landed on the flr.The shoe yg this girl pakai Sam teringat kasut yg Ding2 nak.After tt event,Bell walk behind the church alone.Behind there,Bell teringat os Ivan.Dlm bersendirian,Bell phone ringing.She terus lari.Tim sir n Siu Yau panggil dia tak berhenti.Sam rcvd call and dpt tau Ivan dah sedar.Terus semua org run after tt.

THE END OF FORENSIC HEROES 2

Use magic Report

Post time 1-12-2010 01:57 PM | Show all posts
raymond wong tu msh x ku kenali..jap lg mau google lak psl jejake tuh..
zuranura Post at 1-12-2010 12:57

zura, i pernah tepek bbrp gambar dia kat thread 'can't buy me love' yg i bukak
http://mforum3.cari.com.my/viewthread.php?tid=500914

Use magic Report

Post time 1-12-2010 02:16 PM | Show all posts
Sambungan blk epi 30...

Next day in balai,they all do PC.Formula is one of the photographer.This  ...
nightwinkle Post at 1-12-2010 13:42

thanks nite utk sinop yg nih..

Use magic Report

Post time 1-12-2010 02:26 PM | Show all posts
zura, i pernah tepek bbrp gambar dia kat thread 'can't buy me love' yg i bukak
majohan Post at 1-12-2010 13:57

oke majo,thanks..dh thu dah..familiar gak ngn raymond wong nih

Use magic Report

Author| Post time 1-12-2010 02:31 PM | Show all posts
Sambungan blk epi 30...

Next day in balai,they all do PC.Formula is one of the photographer.This  ...
nightwinkle Post at 1-12-2010 13:42

wow...hepi ending tok seme couple...tim sir ngan siu yau get married...thanks nite...

Use magic Report

Post time 1-12-2010 02:55 PM | Show all posts
everyone,
glad uols enjoy the sinopsis.....

though happy ending tp i still nk tau wat happen to Bell and Ivan in FH3.malangnyer both of them not goin to be together....urghhh

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 1-12-2010 03:55 PM | Show all posts
Reply 1591# nightwinkle

Hmmm.... sweetnya ending....

Apa lagu tema drama nih yea... sapa yg nyanyikan

Use magic Report

Post time 1-12-2010 04:02 PM | Show all posts
Reply  nightwinkle

Hmmm.... sweetnya ending....

Apa lagu tema drama nih yea... sapa yg nyan ...
sellie003 Post at 1-12-2010 15:55

lagu setiap kali start tu ke

Use magic Report

Post time 1-12-2010 04:06 PM | Show all posts
Reply 1597# sellie003

darling,thru my findings, opening is from edmund leung title in chinese is yi liu(remain memory)
closing is wait for you by charmaine sheh and you are my angel by loretta chow

Use magic Report

Post time 1-12-2010 04:11 PM | Show all posts
Reply 1599# nightwinkle

Huhu... thanx nite.

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-10-2024 10:30 PM GMT+8 , Processed in 0.082347 second(s), 29 queries , Gzip On, Redis On.