View: 3419|Reply: 10
|
bank pengeluar kad kredit penipu
[Copy link]
|
|
isu lama. tp just nak share as reminder supaya korang x kena tipu. aku da kena 2x.
kes 1
lama dulu, apply cc citibank giant. aku apply just 1 kad kredit jerk. tp dia send 2 kad. 1 yg giant 1 yg airasia. aku confius knp dia kasi 2 sdgkan aku apply 1. so aku activate n guna yg giant sahaja. yg airasia aku x guna n x activate pun. tetiba dpt statement dr citibank utk cc air asia. aku kena bayar RM 50 as annual fee ke gov tax ntah. aku lupa. tp amount dia aku ingt. what teh shit? aku x apply, aku x activate n aku x guna pun kad tu. so aku x leh wat paper. just bayar RM 50 n call citibank srh terminate yg air asia after byr free2 RM 50.
kes 2
baru2 ni aku apply cc hong leong dkt big bad wolf punya event. sama mcm kes 1. dia hntr 2 kredit kad satu wise satu lg gsc. aku da phm taktik dia. so aku call service centre srh cancelkan cc gsc. dia kt x blh sbb syarat dia wise n gsc mmg dtg sekali. so fine. yg gsc aku x activate n x guna. suddenly dpt statement utk yg gsc aku kena caj RM 150! yg wise pun aku kena caj 150 tp dia da rebate maybe sbb aku swipe more than 3 times. yg gsc mmg tade rebate apa pun. so nmpknya RM 150 akan terbang lg for nothing.
kesimpulan cerita
sbg pengguna aku rs aku teranianya. x leh buat apa2. kita dipaksa guna service yg kita x minta. dan yg paling suwey aku rs bnm patut masuk campur isu2 sebegini. tlng gantung lesen bank2 penipu ni. aku x nmpk langsung peranan bnm dlm membantu rakyat marhaen yg teranianya mcm kes aku. btl2 bnm mcm boneka. tade bnm pun x jd hal. so aku dah tugi RM 200 for nothing.
bank yg btl2 jujur adalah maybank n cimb. so far aku penah apply kad kredit dgn 2 bank tersebut, itu lah kad yg dia bg. tade bg extra apa2 kad lain. after this aku nak terminate cc dgn bank2 komunis ni n maintain with cimb n maybank. aku ckp based on experienced. lain org maybe lain pendapat.
|
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Mmg bahagian sales mmg x disclose product info in detail SBB dewang kejo sales.. So customer akan tertipu n teraniaya..Ape yg pengguna boleh buat..amik tindakan buat complaint terhadap sales staff tersebut.. N pastu Mmg kene terminate lah sales staff tersebut ..hihi |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau kes camni bukan bank yang tipu tapi agen tu yang menipu sebab tak bagi ko info yang cukup. Bank suka aje dapat sales order based pd info yang agen bagi. Agen biasanya tamak sebab nakkan komisen. So salah agen.
Biasa kalau aku nak apply credit card, aku akan direct terus dengan bank. Setakat yg panggil tepi2 jalan, kat shopping atau mana2...patut elakkan. Silap2 info korang pun akan dijual sekali ke other 3rd party.. |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by medangmru at 17-3-2015 12:05 PM
aku dah byk kali kena da................mcmm siallll msesetengah bank ni...apa aku buat...aku tuljs ke bank negara dan cc ke depa ..terus depa kata boleh kansel |
|
|
|
|
|
|
|
diorang peduli apa..yang penting dapat sales jah.. |
|
|
|
|
|
|
|
aku takde masalah dgn hong leong... cc dgn HLB dah 10 tahun...
|
|
|
|
|
|
|
|
Aku cc dgn hlb mmg depa bg 2 kad....thn 2002 dulu...mmg aku buat camtu...htr srt...cc kr bnk negara...mmg depa suh surrender 1 kad...skang dah abih byr dan aku dah zasssss dah cc tu...skang total hy ada 2 cc jah......sng nak manage.. |
|
|
|
|
|
|
|
terma dan syarat nya senang jer ... you activate or even sign kat belakang kad tu bermakna you terima terma dan syarat nya ...
so ...jangan sign dan jangan activate ... |
|
|
|
|
|
|
|
silap tu tuan.
sy x activate dan sy x sign pun kat blkg kad tu, still kena caj jgk.
|
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|