|
kazaraf posted on 27-11-2012 03:08 PM
mengada pulak, aku hr tu bg emel je. trus reply ok. dan check bank xde tolak2 dah
tu la.. maybe lepas kuar thread ni ramai sgt emel nk terminate so diorg tukar procedure ..hehe tapi xpe, dah selamat dah surat yg di emel kali kedua.. buat signature kat paint, pastu paste kat word..
|
|
|
|
|
|
|
|
wan_m posted on 28-11-2012 02:00 PM
kalau xnak, baik buat terminat cpt.. lgpun dah ada prudential, xpyh amik yg cimb ni pun xpe.. sy m ...
yg u terminate ni yg takaful health pro ke???
so just hntar surat la..kontrak yg diorg bg kt kite tu xhntr blk kn?
boleh pm x contoh surat??wahh, malas giler aku ni |
|
|
|
|
|
|
|
aechae posted on 28-11-2012 08:16 PM
yg u terminate ni yg takaful health pro ke???
so just hntar surat la..kontrak yg diorg bg kt ki ...
aah healthpro plan..kontrak tu xpyh bg blk kalau dah lebih tempoh yg diorg bg tu.. cer refer surat diorg bg.. kalau dah lebih dr tempoh tu, bg surat terminate je.. jap lg sy bg contoh..xpe, sesama share.. sy pun bukan buat karangan sendiri.. copy dr sini jgk.. hehe
|
|
|
|
|
|
|
|
salam.
erm..just nk share skit info..
dlm kes sy plk dy kte pnghrgaan dr maxis sbb dh lme gune n clon yg trplih
n mnawarkan bnd2 ni sume..
krjasama mxis n cimb bank n cimb aviva ni kire cm cwngan or smthing ( x fhm sngt pe dy ckp )
sy pn x tau pape n mcm mnrik je twran2 tu.. then trus trime..
x sdp hati then trus search bnd2 ni tp tgk mcm lbih kpd hal '-ve' je.. sy call blik khdmat planggan tu untk cncel n
dy kte nama blm smpt de dlm systm n akn trus dcncelkan.
so cm ne nk tau nme kte de lg or x ?
|
|
|
|
|
|
|
|
aaaaaaaaaaaa sy pon br jd mangse kejap td..tp rasenye kalo nk call trus mintak cancel xdpt lg kot?
kne tggu 30 hari nak trime policy dlu?
or boleh x kalo kite call direct Maybank untuk batalkan transaction ni melalui debit card maybank tu?
tu la pikir2 balik mahal gak rm56 sebulan and terbace yg steps nk claim tu pon sikitnye leceh and x dpt sebanyak yg dikate..
lgpon mmg da ade takaful ngn maxis sndri..hmmmm
sy pon same dipilih sbagai penggune maxis bertuah..huhuhu |
|
|
|
|
|
|
|
lama dah ke dia offer insurans ni???????? |
|
|
|
|
|
|
|
benda ni dah lama ke?????????mksd sy CIMB AVIVA NI????? |
|
|
|
|
|
|
|
dani1564 posted on 25-7-2013 12:54 AM
benda ni dah lama ke?????????mksd sy CIMB AVIVA NI?????
ase cam da lame.. ritu aku pon ade gak orang pomot.. pastu aku cakap.. sori x berminat.. dorang cakap.. "x rugi amek banyak2 insuran" tapi aku buat tataw je pastu tros letak tepon..naseb ko...
|
|
|
|
|
|
|
|
Kene tau kite ambik insuran, ape coveragenye..
Takut nnt bile mase nak pakai, mase tu baru tau xde coverage yg diperlukan..
Sekadar kongsi pengalaman bersama client2 sy sebelum ni.. |
|
|
|
|
|
|
|
Sekadar berkongsi..
Saya pun pernah masuk line insurance ni (geng telemarketer ni ler).. klu taknak kena kacau lagi, senang jer... kata je dah pernah kemalangan, dah putus ibu jari ke apa or ada penyakit, darah tinggi ke kencing manis ke... gerenti nama kena keluarkan dr senarai coz dah tak layak
Tapi personally, org kita mmg ramai yg takde insurance. Takat ada PA. Setengah tu hanya harap insurance coverage dr tpt keja or SOCSO. Mana cukup. Kurang2 better ada medical card + life ... cuba tanya org cina. Jarang diorg takde personal insurance coverage. Mmg nampak insurance ni cam membebankan tapi hanya jauhari mengenal manikam. Bila dah kena batang hidung, masa tu baru nak menyesal. Coz adik saya sendiri pun camtu. Bila dia disahkan ada cyst/ketumbuhan dlm perut (umur middle 20 je arr...)... kelamkabut nak beli insuran. Siap tipu declaration kesihatan lagi. Tapi kena reject gak coz dah ada rekod masalah kesihatan. Mmg dah takdpat nak tipu. Insurance co pun pandai oh.. diorg boleh cek la. So skg ni dia guna duit sendiri & gi hospital gomen jer la. |
|
|
|
|
|
|
|
Salam eymazaki...
itu BSN nyer telemarketing, masuk insurance or takaful ikut kal je, jumpe pn x akan dapat ngan ejen tu, kalu eymazaki nak jumpe die mmg xdelah,disyarat-syarat polisi tu eymazaki akan tau pas dpt polisi tu antar kat umah, mmg murah.. tp xde face-to-face nyer coversation kalu eymazaki nak tau ape mende lain, kalu eymazaki pergi BSN pun, gi kaunter tnyer teller bank pun diorang pun xtau ape, memang diorang suh accept ikut phone je, kalu ckp ye, trus die tolak ikut akaun bank automatik je, kalu pas dpt polisi ade eymazaki x puas ati dengan syarat takaful tu, kene kal ngan customer service BSN kalu nak kansel, keburukan telemarketing BSN ni orang2 tua yang dapat duit kebajikan pun diorang kal dan potong akaun bank diorang sian orang tua tu, tau2 ade duit dlm RM100 dlm acc, trus tinggal RM70 je, elok kalu dpt kal tentang insurans atau takaful trus ckp diorang x berminat, sbb diorang xleh tolak, sbb rekod kal kate x minat..
Saya tau psal ni sbb ade pakcik pernah kene, geram gak diorang ni... tp kalu eymazaki nak tau ape2 lagi produk takaful, boleh try produk ETIQA takaful, murah je, cover masuk hospital sumer, xde caj dikenakan masuk n keluar hospital, sumer ditanggung atas ETIQA medical card,
sekiranya hendak maklumat lanjut boleh la berhubung ngan saya jebirun, 0133823112 atau PM saya.
TQ....
|
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|