|
aku tukar tipon ,tukar modem..sonang yo..tak banyak citer ponnn....
nie semua kontraktor yg malasss...tm pon satu...tak tegas dgn kontraktorr..bikin busuk nama jerkk...
tuan tanah...frankly speaking..almost semua internet provider tak berapa bagus kat malaysia..kalau u lari kat pesaing..tak mustahil perkara sama jadi...hehehe.... |
|
|
|
|
|
|
|
TM sepatutnya lebih efektif buat keje....derang dah tahu yg byk komplen dr pelanggan tp masih kekalkan cara kerja yg sama....habih nak wat camno....tu yg kontraktor makin naik lemak dan malas....takder sebarang action yg diambik oleh pihak yg sepatutnya amik tindakn... |
|
|
|
|
|
|
|
Aku ada 4 biji modem streamyx,laptop 3 biji dan desktop 4 biji kat rumah aku...semua pakai..
apa sajer customer service suruh buat masa aku call,aku cakap aku dah buat dah (walaupun aku tak buat pun..)dan dia tak leh nak blame modem rosak ker,komputer problem ker dsbnya sebab aku ada bayak hardware spare...(terkedu kengkadang customer service tu)aku mintak technician dtg rumah gak nengok sebab aku tau line problems..dia bising2 lagi...aku cakap broadband celcom aku okey jer...nak tak nak terus log reports dan dlm sejam technician pun sampai....last2 port yg problems...
Aku memang malas nak layan diaorg suruh ping ker,restart PC,restart modem ,check modem blinking tu semua...sebab aku tau hardware aku takkan ada masalah... |
|
|
|
|
|
|
|
23# danedzya Ya lah betul, customer service tu memang pandai suruh kita buat ni buat tu..... tapi akhirnya tak boleh baiki, lagi-lagi kita sudah cuba banyak kali.
New update: Modem sudah dapt baru, tapi bukan kerosakan modem pula, kononnya techinician yang cakap ialah kerosakan di TM selepas cuba baiki di Port. So Techinician akan beritahu case ini akan diikut oleh TM technician. Hari tu satu TM technician call saya dan suruh saya cuba connect Streamyx sekali, tapi saya tak boleh connect juga, oleh tu saya terus call 100 dan beritahu customer service tu. Saya ingat dia akan suruh technician datang check lagi, tapi hari ini saya call 100 dan diberitahu case ini sudah tutup oleh technician. Marahnya saya dan saya terus minta customer service tu buka balik case tersebut....dan suruh dia buat elok-elok sikit.... memang geramnya.... service techinicain TM tu.... pandai-pandai tutup case.... kononnya kerosakan sudah settle???? teruknya techinician tu.... |
|
|
|
|
|
|
|
Aku copy paste dari e-mail yg aku baru dapat hari nie....
From: Group Corporate Communications
Sent: Wednesday, December 23, 2009 10:57 AM
To: .All; .All GM
Subject: Uji kelajuan Streamyx anda di rumah / Test your Streamyx speed at home
Rakan-rakan sekalian,
Uji kelajuan Streamyx di rumah anda dan bantu untuk memperbaiki perkhidmatan kita kepada pelanggan.
Kami sedang mengendalikan kaji selidik untuk memperbaiki perkhidmatan Streamyx. Tujuan kaji selidik ini adalah untuk mengenalpasti pengalaman pelanggan semasa melayari internet dengan mengukur kelajuan ”download” dan ”upload” dari CPE/modem ke gateway yang paling dekat. Untuk itu, kami meminta bantuan anda untuk memberitahu kami kelajuan Streamyx di rumah seperti yang diuji menggunakan TM Speedometer. Ujian ini amat mudah untuk dilakukan dan anda boleh melakukannya seberapa banyak kali yang anda mahu. Lebih banyak data yang kami ada, lebih baik!
Cuma ikuti langkah-langkah mudah di bawah. Hubungi Khairul Anuar Kamalul Bahrin atau Shahrizal Shahabudin untuk sebarang pertanyaan.
Bagi pihak IT & Network Technology
Komunikasi Korporat Kumpulan
Telekom Malaysia Berhad
--------------------------------------------------------------------------------
Dear colleagues,
Test your Streamyx speed at home and help to improve service to our customers.
We are conducting a survey for the improvement of our Streamyx services. The objective of this survey is to gauge the customer experience when browsing the internet by measuring the download and upload speed from the CPE/modem to the nearest gateway using. Therefore, we seek your help to tell us your Streamyx speed at home as indicated by the TM Speedometer. The test is very simple to do and you may do it as many times as you like. The more data we have, the better!
Just follow the simple steps below. Contact Khairul Anuar Kamalul Bahrin or Shahrizal Shahabudin for enquiries.
On behalf of IT & Network Technology
Group Corporate Communications
Telekom Malaysia Berhad
Apa lagi geng semua..pi check korang punya speed... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|